جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۹

۷۰ درصد سپرده‌های بانکی در اختیار یک درصد جامعه!

يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 693177
نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها 260 هزار میلیارد تومان سالانه سود سپرده می‌دهند در حالی که از محل وام‌های اعطایی، 60 هزار میلیارد درآمد دارند و 70 درصد سپرده‌ها توسط یک درصد جامعه سپرده شده است، اگر جلوی این خلق نقدینگی گرفته نشود به تورم شدید می‌انجامد.
۷۰ درصد سپرده‌های بانکی در اختیار یک درصد جامعه!
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی حاجی دلیگانی بعد از ظهر امروز در هم‌اندیشی صنعت پوشاک و نساجی استان اصفهان اظهار کرد: ما در مجلس آماده حمایت از صنعت نساجی در حوزه‌های مختلف قانون‌گذاری و نظارت هستیم و اعتقاد داریم که اقتصاد مقاومتی می‌تواند از این مسیر هم پیش برود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: گذشته درخشان این صنعت پر افتخار در مرکز شهر اصفهان کامل واضح است و قسمتی از این صنعت هم در شهرستان‌های اطراف اصفهان از جمله حوزه‌های انتخابیه این‌جانب بود که در زمان جنگ تحمیلی فعالیت بالایی داشت و کارخانه‌های نساجی استان اصفهان در آن زمان در حوزه‌های پشتیبانی انسانی و مالی جبهه‌ها بسیار فعال بودند.

وی همچنین تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی نیز شاهد بودیم که این واحدها مثل کارخانه‌های بارش، قدس، بهریس، پارس فاستون و... به دلایل متعددی از بین رفتند و به هر دلیلی که عمده آن عدم حمایت و عدم واگذاری صحیح بود تعطیل شده و زمین‌های آن‌ها برای ساخت‌وساز تفکیک شد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: با این حال، عمر این صنعت به پایان نرسیده و حتی در شرایط فعلی نیز در بخشی از صنعت پوشاک و نساجی شاهد فعالیت‌های بروزی برای این صنعت هستیم.

وی یادآور شد: مدتی پیش جرقه‌ای زده شد و یک کاری هم راه‌اندازی شد تا با انجام آن، استان اصفهان دارای شهرک پوشاک شود و تلاش شد تا در احداث این شهرک، مسأله دسترسی اصفهان و شهرستان‌های شمالی در اولویت قرار گیرد و با جانمایی صورت گرفته در محور آزادگان تلاش شده تا این شهرک به مترو و ایستگاه اتوبوس نیز نزدیک باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار یادآور شد: با بازاری که در منطقه وجود دارد و با ظرفیت‌های صنعت نساجی و پوشاک اصفهان، چشم‌انداز خوبی برای فعالیت این شهرک مهیا شده است.
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به مسائل رونق تولید پرداخت و گفت: اساسی‌ترین معضل ما در کشور، افزایش روز به روز نقدینگی است و این به دلیل خلق پول بانک‌هاست.

حاجی دلیگانی تأکید کرد: بانک‌ها 260 هزار میلیارد تومان سالانه سود سپرده می‌دهند در حالی که از محل وام‌های اعطایی، 60 هزار میلیارد درآمد دارند و 70 درصد سپرده‌ها توسط یک درصد جامعه سپرده شده است. اگر جلوی این خلق نقدینگی گرفته نشود به تورم شدید می‌انجامد.

وی همچنین اعلام داشت: در سال 1354، میزان نقدینگی کشور 85 میلیارد بوده و الان به هزار و 800 هزار میلیارد تومان رسیده که یعنی 34 هزار برابر شده اما در مقابل آن، تولید ناخالص داخلی 2.2 برابر شده است.

حاجی دلیگانی متذکر شد: 842 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار در کشور پرداخت می‌شود که بالای 800 هزار میلیارد تومان آن ناعادلانه تقسیم می‌شود و باید فکری به حال این مسائل اساسی در اقتصاد کشور کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا به باعث و بانی این شکاف بزرگ طبقاتی!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما که همه جوره زندگیمان را خراب کردید هرکاری می کنید بکنید ولی یک عده پیرمرد پیرزن بازنشسته هم هستند که با همین سود سپرده زندگی می کنند
امیر
Iran, Islamic Republic of
بانکها به عنوان بنگاه اقتصادی برای اعطای سود سپرده به سپرده گذاران منابع درآمدی متعددی دارند، به هنگام سپرده گذاری بانک به سپرده گذار اعلام می کند به فراخور نوع قرار داد چه نوع سرمایه گذاری با پول خود انجام می دهد، سرمایه گذاری در بانک مانند سرمایه گذاری سهام در بازار بورس است کما اینکه بسیاری از بانکها در بازار بورس و سایر عرصه های تولید سرمایه سهام دار هستند، بانکها با این سود های کلان های است که مدام در جاهای مختلف کشور شعبه افتتاح می کنند، گاه سود انباشته در بانکها به قدری زیاد است که متاسفانه بعضی عوامل ناصالح وسوسه می شوند پولها را اختلاس می کنند و از کشور می گریزند، یک نکته دیگر هم هست و آن این است که تا قبل از تحریم ها بانکهای ایران حتی در خارج هم خوب سرمایه گذاری می کردند و صاحب سودی سرشارتر از سرشار بودند، تریبون نمایندگی باید در دستان کسی باشد که اولاً خداترس و مطلع به امور باشد و ثانیاً حقایق امور را پشت سیاسی کاری پنهان نکند
با سپاس از سایت خوب جهان
Iran, Islamic Republic of
انقلاب مستضعفين البته انها بروند و شهيد بشوند تا يك درصد عشق و حال نموده به ريش بقيه بخندن
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
تا حالا طبق اَعمالتان اثبات کرده اید که بخاطر زنده ماندن همان یک درصد شماها 99 درصد را زیرپای یک درصد قربانی وله میکنید.....!!
عمار
Iran, Islamic Republic of
-کاهش سود بانکی بدون ایجاد ثبات در سایر بخشها نه تنها مفید نیست بلکه میتواند مضر باشد...
Iran, Islamic Republic of
حاجی الان متهم میشی به دلواپس و کارشکن و تندرو و کاسب تحریم و. .. اگر رئیس دو قوه مقننه و اجرایی هم انقلابی بشه وضعیت حتما بهتر میشه
سالار
Belgium
طرح جایگزین شما به عنوان نماینده مجلس چیه؟ بانکها به اقتصاد و تولید ضربه زدن یا قاچاق بی رویه کالا؟ همین بعضی از بانکها وام های خوب کار آفرینی به مردم و حتی کارآفرین های مناطق محروم دادن که کار خوبی هم بوده اما بسیاری از مشاغل تولیدی به خاطر تورم شدید، تحریم های های ظالمانه و از همه مهمتر واردات کالاهای قاچاق مشابه جوری ضربه خوردن که نتونستن وام خودشونو درست به بانک برگردونن. آقای نماینده محترم اگه مردم پولهاشون رو از بانکها خارج کنند دلار و سکه بخرن یا سرمایه رو از کشور خارج کنند خوبه؟