پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

حمله خاتمی به شفافیت با لشکر رسانه‌‌ای +عکس

شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب: 693151
اگرچه دادگاه محمّدرضا خاتمی برای بررسی ادعای جابجایی 8 میلیون رأی در سال 88 به سرانجام رسید و وی موفق به اثبات ادعای خود نشد، امّا این دادگاه حاشیه‌‌هایی دارد که پرداختن به آنها، از منظر رفتارشناسی سیاسی مدعیان تقلّب، ضروری به‌نظر می‌رسد.
حمله خاتمی به شفافیت با لشکر رسانه‌‌ای +عکس
به گزارش جهان نيوز، اگرچه دادگاه محمّدرضا خاتمی، فعّال سیاسی اصلاح‌طلب برای بررسی ادعای جابجایی 8 میلیون رأی در سال 88 به سرانجام رسید و وی موفق به اثبات ادعای خود نشد، امّا این دادگاه حاشیه‌‌هایی دارد که پرداختن به آن‌ها، از منظر رفتارشناسی سیاسی مدعیان تقلّب، ضروری به‌نظر می‌رسد.

یکی از این حاشیه‌ها، اعتراض هم قطاران محمّدرضا خاتمی به انتشار متن سخنان نماینده دادستان در رسانه‌ها است. سخنانی که در آن، نماینده دادستان در آخرین جلسه دادگاه خاتمی، با ارائه توضیحات فنی و مستدل، کذب بودن ادعاهای وی مبنی بر جابجایی 8 میلیون رأی را به‌خوبی عیان می‌کند.

اعتراض دوستان خاتمی به انتشار سخنان نماینده دادستان در رسانه‌ها، در حالی است که وی در تمام طول برگزاری دادگاه، از پوشش رسانه‌ای کافی برخوردار بوده و سخنانش از رسانه‌های اصلاح‌طلب به‌طور وسیعی منتشر شده است.
 
 
 
 
خاتمی در تمام جلسات دادگاه، خبرنگاران رسانه‌های همسو، از جمله 2 رسانه دولتی روزنامه ایران و خبرگزاری ایرنا و نیز سایت جماران، خبرگزاری ایلنا و سایت رویداد 24 را به‌همراه داشته است.

نکته بعد اینکه خاتمی پس از هر جلسه دادگاه، در جمع خبرنگاران حاضر شده و به‌صورت یک‌طرفه، اقدام به انتشار ادعاهای خود کرده است.

جالب‌تر اینکه خاتمی در جمع خبرنگاران، متن دفاعیه‌ای که در دادگاه خوانده است را قرائت می‌کند که فیلم آن را می‌توانید در ادامه ببینید.
  
حال معلوم نیست در حالی که خاتمی، متن کامل دفاعیات خود را در مقابل دوربین‌ها قرائت می‌کند، چرا دوستان وی نسبت به انتشار اظهارات نماینده دادستان اعتراض می‌کند.

هرچند پرونده ادعای جابجایی 8 میلیون رأی، با صدور حکم 2 سال حبس تعزیری برای محمّدرضا خاتمی بسته شد، امّا رفتارشناسی مدعیان تقلّب، پرونده‌ای است همچنان باز، که درس‌های فراوانی به ما می‌آموزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همه اینا بخاطر اینه که
1 - بعضی مقامات نباید درمصاحبه ها مواضع انتخاباتی رو اعلام می کردند
2 - سیما هم مقصربود
3 - باید همون زمان دادگاه تشکیل می شد نه پس از 10 سال
درهرحال اینها نمک نظام را خوردند و نمکدان شکستند و قصردررفتند اما خیلی از سیاهی لشکرها خصوصا جوان به زندان افتادند
فقط محاکمه آزاد و علنی
Iran, Islamic Republic of
آیا سخنان خاتمی از صدا و سیما پخش شد؟