کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پورمختار: خبری از برجام بعدی نیست

15 تير 1398 ساعت 14:26

عضو کمیسیون حقوقی با بیان اینکه گام دوم جمهوری اسلامی در واکنش به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها به زودی برداشته خواهد شد گفت: آمریکا و اروپا باید بدانند فقط باید با زبان منطق با ایران حرف بزنند.


به گزارش جهان نیوز، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، درباره گام دوم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها گفت: نیت ایران در اجرای گام دوم مبتنی بر منطق بوده و بر اساس حقوق بین‌الملل است ضمن اینکه حصول منافع جمهوری اسلامی دنبال می‌شود.


وی افزود: وقتی اروپایی‌ها اینستکس را اجرایی نکرده و توافق و تعهداتشان را عملی نکردند خواهند دید که جمهوری اسلامی ایران در این مسیر تعارفی با هیچ کس ندارد و هر وقت چیزی را اعلام کرده و تصمیمی را گرفته آنرا به صورت تمام و کمال اجرایی کرده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: حرف جمهوری اسلامی ایران تهدید نیست و نباید اروپایی از آن تعبیر اشتباهی داشته باشند بلکه جمهوری اسلامی در حال عمل به حق و حقوق خود براساس قوانین بین‌المللی بوده و منافعش را پیگیری می‌کند.

وی گفت: بر اساس قرارداد‌های بین‌المللی اگر کسی بخواهد از تعهدات و توافقی تخطی کند طرف مقابل این حق را دارد که یا از آن قرارداد مشترک خارج شده و یا به همان اندازه از تعهداتش بکاهد.

پورمختار افزود: طبق تایید مراکز و مجامع و سازمان‌های بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهداتش در برجام عمل کرده و اگر امروز بخواهد نسبت به کاهش تعهدات اقدامی کند این حق قانونی و طبیعی برای آن است.

وی با بیان اینکه گام دوم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به عدم اجرای اروپا به تعهداتش به زودی برداشته خواهد شد افزود: آمریکا و اروپا باید بداند که فقط باید با زبان منطق با ایران حرف بزنند، زیرا جمهوری اسلامی کشوری قوی و مستحکم است و منافع خود را به هر قیمتی که شده به دست خواهد آورد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بار‌ها نشان داده‌ایم که برای بدست آوردن حق و حقوقمان در عرصه بین‌الملل از هیچ چیزی نمی‌گذریم و آنرا با قدرت و قاطعیت دنبال می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اروپا و آمریکا باید از چند ساعت باقی مانده تا آغاز گام دوم استفاده کرده و تعهداتشان را در قابل برجام و اینستکس اجرایی کند، زیرا فرجام خوبی در انتظار آنان نخواهد بود و اگر غرب، برجام را قرارداد خوبی می‌داند باید به مفاد آن عمل کند و گرنه در مراحل بعدی خبری از برجام نیست.
 
منبع:فارس


کد مطلب: 693113

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/693113/پورمختار-خبری-برجام-بعدی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com