کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خرازی: تحریم رهبری، احمقانه‌ترین اقدام ترامپ بود

14 تير 1398 ساعت 19:00

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: اینستکس فعلا جنبه ادعایی دارد و مشکلی را حل نمی‌کند.


به گزارش جهان نیوز، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران درباره نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام عملیاتی شدن اینستکس اظهار کرد: هنوز ارزیابی درستی در این باره نداریم.

وی ادامه داد: آنچه می توان با اطمینان گفت این است که عمده منابع مالی در سامانه اینستکس قرار دارد ولی قطعا با چند میلیون یورویی که اروپا به عنوان خط اعتباری این سازوکار در نظر گرفته است نمی‌توان تجارت کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد: ساز و کار تجارت در قالب خرید و فروش نفت و پرداخت آن در یک سامانه یکپارچه مثبت خواهد بود؛ اما اینستکس فعلا تنها جنبه ادعایی دارد و مشکلی را حل نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از سوی اروپایی‌ها اقدامی در راستای عملیاتی شدن تعهداتشان در برجام مشاهده شده است؟ گفت: آن‌ها می‌گویند به تعهدات خود در این توافق عمل خواهند کرد، اما باید ادعای آنها در عمل بررسی شود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران درباره تحریم مقام معظم رهبری از سوی آمریکایی‌ها گفت: این اقدام احمقانه‌ترین کاری است که آقای ترامپ انجام داده است.

خرازی در ادامه درباره تحریم وزیر امور خارجه کشورمان  هم خاطرنشان کرد: قرار دادن نام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در لیست تحریم های واشنگتن  علیه تهران به معنای بستن راه هر گونه دیپلماسی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 692968

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/692968/خرازی-تحریم-رهبری-احمقانه-ترین-اقدام-ترامپ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com