پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲

نگرانی بریتانیا از افزایش سوءاستفاده جنسی از کودکان +نمودار

جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 692959
سواستفاده جنسی، ازدواج اجباری و قُلدری بخش عمده‌ای از گزارش روزانه افسران اسکاتلندیارد به مرکز پلیس بریتانیا را تشکیل می‌دهد.
نگرانی بریتانیا از افزایش سوءاستفاده جنسی از کودکان  +نمودار
به گزارش جهان نيوز، ارقامی که بر مبنای قانون آزادی انتشار اطلاعات توسط پلیس بریتانیا منتشر شده است نشان می‌دهد طی پنج سال گذشته به طور میانگین روزانه ۷۰۰ تماس از سوی افسران پلیس لندن با اسکاتلند یارد برقرار می‌شود که در مورد احتمال جدی سوءاستفاده جنسی، ازدواج اجباری، زورگیری و موارد مشابه که کودکان و کهنسالان را تهدید می‌کند، گزارش می‌دهد.

این سامانه ابتدا برای اعلام هشدار پیرامون حقوق کودکان راه‌اندازی شده بود اما بعداً به همه شهروندان ناتوان، از جمله کهنسالان گسترش پیدا کرد و به افسران این امکان را می‌دهد تا با سرعت بیشتری این گزارش‌ها را در اولویت رسیدگی قرار دهند. تا این جای کار همه چیز عالی است. اما کسی فکر نمی‌کرد طی پنج سال ۱.۳ میلیون گزارش در این مورد ارائه شود!

لارا رئیس خیریه کودکان بریتانیا (NSPCC) در این مورد می‌گوید:«فکر کردن به اینکه در هر روز واحد، پلیس پایتخت با صدها کودکِ روبرو می‌شود که از امنیت کافی برخوردار نیستند، شوکه کننده است». وی می‌گوید این خوب است که سامانه جدید به پلیس اجازه می‌دهد از وضعیت کودکانِ در خطر مطلع باشد، اما اینکه بعد از آنچه تعداد از این کودکان از محدوده نظارت پلیس خارج می‌شوند، نگران کننده است.

طی پنج سال تا پایان ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۴۷۰ هزار گزارش در مورد شرایط تهدیدآمیز برای کودکان پایتخت به پلیس بریتانیا گزارش شده که از این میزان نزدیک به ۱۴۰ هزار مربوط به خشونت خانگی و نزدیک به ۹۰ هزار به گم‌شدن کودکان مرتبط بوده است. همچنین نزدیک ۲۰ هزار گزارش در مورد سوءاستفاده جنسی بوده و ۲۶ هزار نیز زورگیری از کودکان. حتی هزار گزارش پیرامون کودکان زیر ۱۰ سالی بود که خود مرتکب جرم شده‌اند.
 
تعداد گزارش‌های رسیده به پلیس لندن پیرامون خطر سلب حقوق کودکان، کهنسالان و توان‌یابان

این موضوع حالا به یک نزاع حزبی تبدیل شده است. مثلاً گاردین نوشته از سال ۲۰۱۰ میلادی که محافظه‌کاران بر سر کار آمدند، پلیس پایتخت بریتانیا ۶ هزار از افسران و ۵ هزار تن از کارکنان غیرنظامی خود را به دلیل کاهش بودجه تعدیل کرده است.

پیش از این در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی نیز ایندیپندنت گزارش کرده بود خشونت و بی‌اعتنایی نسبت به کودکان در بریتانیا از سال ۲۰۱۳ میلادی ۲۰۶ درصد افزایش یافته است. این دیگر نه موارد گزارش‌شده (reported) بلکه موارد ثبت‌شده (recorded) بود. طبق این آمار ۱۶۹۳۹ مورد طی یک سال منتهی به مارس ۲۰۱۸ ثبت شده در حالی که موارد ثبت‌شده در یک سال منتهی به مارس ۲۰۱۳ میلادی ۷۹۶۵ پرونده بود.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بجای این مطالب از کشتی های ایرانی که انگلیس گرفته و یکی عربستان گرفته و تحویل نمیده بنویسید..
Iran, Islamic Republic of
شما خوبيد بيد بيدي