شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۲۵
چرا رسانه های ایرانی نشست سفیر انگلیس را تحریم کردند؟

انگلیسی ها فکر می‌کنند هنوز در دوره قاجاریم!

جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 692949
بسیاری از رسانه های اصلی و اثرگذار ایران تصمیم گرفته اند که در نشست خبری توهین آمیز سفارت انگلیس حضور پیدا نکنند.
انگلیسی ها فکر می‌کنند هنوز در دوره قاجاریم!
به گزارش جهان نيوز، پس از توهینی که سفارت نگلیس در برخورد با رسانه های ایرانی انجام داد، بسیاری از رسانه های اصلی و اثرگذار ایران تصمیم گرفتند این نشست خبری را تحریم کنند.

بنا بر این گزارش، در فهرست تحریم کنندگان این نشست، اسامی رسانه‌های اصلاح طلب و اصولگرا دیده می‌شود.

**انگلیسی ها فکر کرده اند دوران قاجار است!
در همین باره «مهدی رحمانیان» مدیر مسئول روزنامه «شرق» گفت: خوشبختانه در این باره دعوتنامه ای به دست من نرسیده است و گمانم این است که برای حضور در این مراسم دعوت نشده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط ذکر شده اگر کارت دعوت به دست شما می رسید در این مراسم حضور پیدا می کردید؟ عنوان داشت: معلوم است که نه! هیچ وقت حاضر نخواهیم شد که در مراسمی با چنین مشخصاتی حضور پیدا کنیم. انگلیسی ها فکر کرده اند هنوز دوران قاجار است که با ما این طور رفتار می کنند. فکر کرده اند هنوز دوره فتحعلی شاه و مظفرالدین شاه است که برای ما تعیین تکلیف می کنند.
 
**بریتانیا اول مشکلات خودش را حل کند
در همین رابطه محمد مهدی رحیمی سردبیر خبرگزاری مهر نیز به فارس گفت: خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز به عنوان اولین روزنامه انگلیسی زبان ایران حتما در این جلسه که عنوان آن را گذاشته اند نشست خبری اما خیلی قواعد و ضوابط آن به نشست خبری نمی خورد، در سفارت انگلیس همراه و همگام با سایر رسانه های ایرانی که اختصاص به یک جناح و جریان هم ندارد، حضور نیافت. و بحمدلله یک وفاق خوبی هم بین رسانه های مکتوب و برخط ایران در خصوص این نشست توهین آمیز و مدل برگزاری آن شکل گرفته است.

وی ادامه داد: رسانه های ایرانی یک بار دیگر نشان دادند که پیشرو هستند در منافع ملی و حراست از عزت و آبروی ملت و کشورشان. دوره ها و ادوار مختلفی بر کشور ما گذشته اما یکی از مواردی که همواره وجود داشته و ثابت بوده، آن نگاه منفی و بدبینانه به بریتانیا یا انگلستان است که همه مردم ما به عنوان یک کشور متجاوز و مکار آنها را می شناسند و تا امروز هم این نگاه نه تنها تضعیف نشده بلکه به واسطه تحولات چند سال اخیر تقویت هم شده است.

رحیمی اظهارداشت: به نظرم انگلیسی ها به جای اینکه بخواهند مثل مدل های قرن های گذشته و نگاه از بالا به پایینشان نشست خبری برگزار کنند و بخواهند خط و نشان های شکل گرفته بر اساس توهماتشان را از داخل ایران و سفارتشان برای ملت ایران به تصویر بکشند، یک مقدار به اوضاع آشفته داخلیشان برسند و بحث و جدل های مختلفی که در سطوح مختلف کشورشان درباره خروجشان از اتحادیه اروپا و حواشی آن وجود دارد را سر وسامان بدهند.
 
**ماجرای دعوت از رسانه ها چه بود؟
چندی پیش پایگاه خبری نورنیوز که از منابع خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی به شمار می‌رود در گزارشی ویژه فاش کرد که اخبار رسیده حاکی است که «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران در پیامی به جرمی هانت، وی را در جریان جَو منفی و کم سابقه به وجود آمده در افکار عمومی ایران پس از اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه انگلیس قرار داده است.

جرمی هانت پس از دریافت پیام مک ایر، به وی مأموریت می دهد تا در قالب برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در محل سفارت انگلیس در تهران، ادبیات به‌کار گرفته‌ شده جرمی هانت علیه ایران را تعدیل نموده و حتی جملاتی را در تأیید کامل برجام و تمایل شدید انگلیس در خصوص واسطه‌گری میان ایران و آمریکا و… را در این کنفرانس مطبوعاتی بیان کند.

بنابر اعلام منابع آگاه، حتی وزارت خارجه انگلیس از سفیر این کشور در تهران خواسته بود تا در نشست مطبوعاتی با رسانه‌های ایرانی، موضوعاتی مانند لزوم آزادی نازنین زاغری را مطرح نکند و توان خود را بر روی مواجهه با فضای منفی به وجود آمده در ایران متمرکز کند.

این کنفرانس مطبوعاتی قرار بود روز سه‌شنبه چهارم تیرماه در محل سفارت انگلیس در تهران برگزار شود اما شب قبل از آن، سفیر انگلیس در مشورتی با جرمی هانت، به این نتیجه می‌رسد که فضای ضد انگلیسی به‌ وجود آمده در حوزه رسانه‌ای و عمومی ایران بسیار سنگین است و سفیر انگلیس در تهران، به‌تنهایی قدرت تغییر یا حتی تلطیف این فضا را ندارد.

تیم رسانه‌ای سفارت انگلیس با ارسال اطلاعیه‌ای موهن خطاب به رسانه‌های ایرانی، نوشته است که سفیر، تنها یک بیانیه به زبان انگلیسی و بدون امکان ترجمه و بدون حضور مترجم همزمان سفارت قرائت خواهد کرد؛ هیچ خبرنگاری اجازه همراه داشتن ضبط صوت نخواهد داشت و هیچ عکاسی هم اجازه حضور در برنامه را ندارد.

همچنین مسئولان رسانه‌ای سفارت انگلیس نیز در تماس با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند سفیر به هیچ عنوان به هیچ سؤالی پاسخ نخواهد داد مگر اینکه متن سؤال، قبلاً برای سفارت ارسال شده باشد تا جواب آن پیشاپیش آماده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
ح … زاده هاى استعمارگر ! گذشت اون دورانى كه براى ما تعيين تكليف ميكرديد
Iran, Islamic Republic of
فعلا که نفت کش را گرفتند و ایران هیچکاری نمیکنه
سعیده
عجله نکن حساب اونم میرسیم!
Iran, Islamic Republic of
چرا منفی؟ ...
دریا
France
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی میگن دم کدخدارو ببینیم بهونه دستشون ندیم ما رو نابود میکنن معلومه که متوهم میشن که هنوز دوره قاجار یا پهلویه
Iran, Islamic Republic of
برای همه مردم دنیا ثابت شده که انگلیس مادر تروریسم است.
France
رولاند دوماوزیر امور خارجه دولت میتران در برنامه تلویزیون فرانسه در سال گذشته علنآ اعلام کردند که چند سال پیش وقتی که ایشان مسافرت می کنند به انگلستان. سیاستمداران انگلیسی به ایشان پیشنهاد همکاری برای سقوط دولت سوریه و سرنگونی آقای بشاراسد دادند و ایشان با کمال شجاعت این توطئه را رد می کنند و ایشان میگویند. من مخالف خونریزی و آشوب هستم .البته ایشان همیشه مخالف صیهیونیسم جهانی هستند و شخصیتی قابل احترام هستند .
Iran, Islamic Republic of
واقعاً؟ اینقدر داغونن که اینطوری فکر می کنند؟ حالا که اونا اینقدر عقب مانده اند شما نگید بهشون.
Iran, Islamic Republic of
.م..
Iran, Islamic Republic of
انگلیس خبیث از قبل انقلاب بین ملت ایران منفور بوده و هست.با اقدام دیروز در توقیف کشتی نفتی ایران،نفرت ایرانیان عاشق دین و میهن چند برابر شده است و انتظار می رود مسئولان در اسرع وقت متناسب با اقدام انگلیس راهزن،مقابله به مثل کنند.
Iran, Islamic Republic of
عجب!!!
Iran, Islamic Republic of
....
United States
بهترین اقدام، توقیف نفتکشهای حامل نفت برای انگلیس و همپیمانانش در تنگه هرمزه
انگلیس کشور پر رویی است در طول تاریخ خیلی بما ضرر زده باید دولتمردان از سفارت او فاصله بگیرند.
رامین
Iran, Islamic Republic of
مرجان
Iran, Islamic Republic of
مرررگ برآمریکا ومرررگ برانگلیس
Iran, Islamic Republic of
زمان شعار سپري شده مرديد ببنديد تنگه را
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
انگلیس خبیث همواره همکاروهمراز وپشتیبان امریکا بوده ودرقضایای اخیرتقسیم کاری بین انها درموضوع کنترل ایران وبرحام صورت گرفته وکلا انگلیس رایک ایالت امریکا باید درنظرگرفت
Iran, Islamic Republic of
شما هم در مورد ملت فکر میکنید 100 سال پیشه.
محمدعلی
Romania
آقای رحمانیان، دولت فخیمه تدبیر و امید و مطبوعات مثلا روشنفکر و درواقع ناشر منویات دول استعمارگر غرب بی شباهت به دولت و بوقچی‌های دوره قاجار نیستند....!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام شما بايد فكر كنيد كه اين اصلاح طلب ها و دولتي ها و وزير خارجه چقدر پيش اينها ( انگليس و امريكا و ... ) ضعيف هستند كه اينها اين اعمال را انجام ميدن ...
Iran, Islamic Republic of
دنيا بر عكس شده قرار بود ما ببنديم و بگيرم دارند پيش دستي ميكنند وانها ميگرند و مي بندند بزنيد دادش مقابله به مثل
Iran, Islamic Republic of
ما يك حرفي زديم براي مصرف داخلي شما جدي نگيريد كو جرات