جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزییات جنجالی از قرارداد بازیکنان لیگ‌برتری

پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 692941
سازمان لیگ و باشگاه‌ها در قرارداد‌های جدید باشگاه‌ها با بازیکنان شرط‌بندی، مصرف ترامادول و مصدومیت را هم پیش‌بینی کردند!
جزییات جنجالی از قرارداد بازیکنان لیگ‌برتری
به گزارش جهان نيوز، حاشیه‌های مختلف بازیکنان در سال‌های گذشته و اتفاقات عجیب‌وغریبی که آن‌ها به تیم‌های خود تحمیل کردند، باعث شده تا مدیران باشگاه‌های لیگ برتری برای لیگ نوزدهم سختگیری‌های بیشتری به آن‌ها انجام دهند و در قرارداد‌هایی که با هماهنگی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ آماده کرده و به امضای فوتبالیست‌ها می‌رسانند، موضوعاتی را لحاظ کنند که قابل توجه است.

قرارداد‌هایی که باشگاه‌ها با بازیکنان خود امضا می‌کنند معمولا شبیه به هم است و شاید در یکی دو بند تفاوت‌هایی داشته باشد. در همه این قرارداد‌ها که به نظر می‌رسد یک فرد خاص آشنا به مسائل حقوقی طراحی‌شان کرده، چند بند جالب وجود دارد؛ بند‌هایی که امسال به قرارداد‌ها اضافه شده و اختیارات باشگاه‌ها را در مواجهه با تخلفات احتمالی افزایش می‌دهد و البته در مسائل مالی نیز برای بازیکنان شرایط بهتر شده است.

ذکر مبلغ قرارداد طی ٣ فصل
یکی از مواردی که در قرارداد‌های سال جدید با نظر مستقیم سازمان لیگ اضافه شده، ذکر مبلغ قرارداد‌های بلندمدت است. در سال‌های گذشته این‌طور بود که وقتی باشگاه با بازیکنان قرارداد چندساله امضا می‌کرد، فقط مبلغ قرارداد سال اول در آن ذکر می‌شد و در سال‌های بعد مبلغ قرارداد توافقی نوشته می‌شد. امسال، اما باشگاه‌ها موظف هستند وقتی قرارداد یک تا سه ساله با بازیکن امضا می‌کنند، به طور دقیق مبلغ قرارداد هر ٣ فصل را در قرارداد بیاورند. همچنین باشگاه‌ها موظف شده‌اند در ٥ نوبت (شروع نیم‌فصل اول، در طول هفته‌های یک تا دهم/ در ابتدای‌نیم فصل دوم/ در طول هفته‌های پانزدهم تا بیستم/ پایان فصل) به بازیکنان پول پرداخت کنند و اگر این اتفاق سر زمان مقرر رخ ندهد، بازیکن می‌تواند با مراجعه به سازمان لیگ اقدامات قضائی لازم را انجام دهد.

جریمه ٣٠درصدی در صورت مصاحبه و شرط‌بندی!
قسمت دوم قرارداد‌ها مربوط به مواردی است که باشگاه می‌تواند در صورت تخطی بازیکن از آن ٣٠درصد او را جریمه کند. این بخش از گذشته در قرارداد‌ها وجود داشته، اما چند مورد به آن اضافه شده که مهمترینش درباره شرط‌بندی است. بعد از حاشیه‌هایی که پیرامون محسن فروزان رخ داد و هنوز هم شرط‌بندی او در لیگ هجدهم قطعی نشده و به صدور حکم پرونده نرسیده، امسال باشگاه‌ها بندی در قراردادهای‌شان گنجانده‌اند که به شرط‌بندی مربوط می‌شود. بر این اساس اگر بازیکن در شرط‌بندی‌ها و مسائل مربوط به این موضوع شرکت داشته باشد، ٣٠درصد از قراردادش کسر می‌شود و در صورت تداوم موضوع باشگاه حتی قادر است قرارداد را یک‌طرفه فسخ کند و مبلغ قرارداد را تا زمان حضور او در تیم بپردازد. بند دیگری که قابل توجه به نظر می‌رسد، مربوط به مصاحبه بازیکنان و همکاری آن‌ها با رسانه‌های گروهی و دیداری و شنیداری است. بر این اساس بازیکنان فقط با اخذ مجوز کتبی از باشگاه می‌توانند با رسانه‌ها مصاحبه کنند که در غیر این‌صورت هم ٣٠درصد از قراردادشان قابل کسرشدن است. همچنین انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان پوشاک بدون مجوز باشگاه نیز قابل قبول نیست.

هزینه درمان آسیب‌دیدگی به عهده بازیکن
مصدومیت‌های طولانی‌مدت بازیکنان یکی از مواردی است که در گذشته حاشیه‌هایی برای باشگاه‌ها ایجاد کرده است. گاهی دیده شده که بازیکنان از پرداخت‌نشدن هزینه‌های درمانی‌شان توسط باشگاه گلایه داشتند. در قرارداد‌های جدید، اما بندی وجود دارد که هزینه‌های درمان آسیب‌دیدگی به عهده بازیکن است و باشگاه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد.

مصرف ترامادول مساوی است با اخراج!
در بخش پایانی قرارداد‌های بازیکنان با باشگاه‌ها به موضوعاتی اشاره شده که اگر بازیکن از آن‌ها تخطی کند، باشگاه می‌تواند مستقیما قرارداد او را فسخ کند؛ از جمله این موارد مصرف مواد مخدر و روانگردان است که صراحتا در قرارداد‌ها به ماده ترامادول اشاره شده است. همچنین مصاحبه علیه ارکان باشگاه، اخراج از زمین بیش از سه بار در یک فصل و رعایت‌نکردن قوانین کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال نیز می‌تواند منجر به فسخ قرارداد یک‌طرفه شود. ضمن اینکه اگر بازیکن مصدومیتش را پنهان کند و بعد از تست پزشکی این مساله محرز شود، باشگاه مجاز است قرارداد را خاتمه دهد.

منبع: شهروند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *