چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

حزب‌الله عراق: دولت موظف به اخراج آمریکایی‌هاست

پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 692926
گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد که مسؤولیت بزرگی که بر دوش دولت است، بیرون کردن نیروهای اشغالگر آمریکایی و شرکت‌های وابسته به آنها از کشور و ممانعت از فعالیت‌های شبکه‌های جاسوسی مرتبط با سفارتخانه‌ها و در راس آنها سفارت آمریکاست.
حزب‌الله عراق: دولت موظف به اخراج آمریکایی‌هاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری المیادین گزارش داد: گردان‌های حزب‌الله عراق با تاکید بر اینکه مسؤولیت بزرگی که بر دوش دولت است، بیرون کردن نیروهای اشغالگر آمریکایی و شرکت‌های وابسته به آنها از کشور است، اعلام کرد: ما از تصمیمات دولت برای حفظ امنیت کشور حمایت می‌کنیم.

این گروه تاکید کرد، تلاش برای مجرم خواندن مجاهدان می‌تواند موجب توقف مولفه‌های اصلی حمایت کننده تلاش‌های امنیتی شود.

این گردان‌ها اعلام کرد، پس از مرحله نابودی گروه تروریستی داعش دولت باید نهادهای امنیتی را بازسازی کرده و تمامی کانون‌های جرم را تحت تعقیب قرار داده و به وضعیت شبه‌نظامیان وابسته به النجیفی که تعداد آنها بالغ بر شش هزار تن است و در خارج عراق توطئه می‌کنند، رسیدگی کند.

گردان‌های یاد شده تاکید کرد، ممانعت از فعالیت‌های شبکه‌های جاسوسی مرتبط با سفارتخانه‌ها و در راس آنها سفارت آمریکا از جمله مسؤولیت‌های دولت است.

همچنین این گروه با عادی خواندن اقدام دولت برای تحت امر درآوردن تمامی نیروهای مسلح تاکید کرد: دولت پس از خروج اشغالگران نهاد امنیتی را به دست گرفت که سهمیه‌بندی‌ها، فساد و اراتباطات مشکوک در آن گسترش یافته بودند.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق پیشتر دستور داده بود تمامی تشکیلات حشد شعبی به نیروهای مسلح عراق پیوسته و تمامی پایگاه‌های آن تعطیل شده و هرگونه ارتباط آنها با هر گروه سیاسی قطع شود.

طبق این حکم، تمامی نیروهای حشد شعبی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای مسلح عراق و تحت امر فرماندهی کل فعالیت می‌کنند و مسؤول آنها رئیس هیئت حشد شعبی است که توسط فرمانده کل نیروهای مسلح تعیین می‌شود.

جعفر الحسینی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق نیز گفت: راهکار ادغام حشد شعبی با نیروهای مسلح عراق همچنان مبهم بوده و در دست بررسی است و این تصمیم جدیدی نیست.

الحسینی در گفت‌وگو با المیادین اظهار کرد: حشد شعبی نهادی نظامی با چارچوب‌های نظامی رایج در وزارت دفاع همانند ارتش و یا دیگر دستگاه‌ها مثل دستگاه مبارزه با تروریسم نیست، حشد شعبی مجموعه‌ای از گروه‌هایی است که در سال ۲۰۰۳ یعنی پس از ورود آمریکایی‌ها تشکیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *