کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ:

مهاجران ناراضی می‌توانند به مرز آمریکا نیایند

13 تير 1398 ساعت 11:12

ترامپ گفت اگر مهاجران غیرقانونی از کمپ‌های نگه‌داری ناراضی هستند می‌توانند به آمریکا نیایند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در پیامی توئیتری باز هم علیه مهاجران موضع گرفت.ترامپ در توییتش گفت: «اگر مهاجران غیر قانونی از شرایط مراکز نگه‌داری که سریع ساخته یا بازسازی شده‌، ناراضی هستند، فقط به آنها بگویید نیایند. همه مشکلات حل می‌شود».

ترامپ یک ساعت پیش از این توئیت، در یک توئیت طولانی سه قسمتی گفت که مأموران گشت مرزی این کشور، کارمند بیمارستان و دکتر و پرستار نیستند و خیلی مهاجران غیرقانونی در همین شرایط هم زندگی بهتری نسبت به جایی که از آن آمده‌اند دارند.

او قوانین مهاجرتی تصویب شده در دوره دموکرات‌ها را عامل بحران کنونی مهاجران در مرزهای آمریکا دانست.ترامپ افزود، اگر هم دموکرات‌ها و فعالان حقوق بشری می‌خواهند بحران مرزهای جنوبی حل شود، به مهاجران بگویند به کشور آن‌ها نیایند و اگر هم مشتاق به این کار هستند به‌صورت قانونی اقدام کنند. در این صورت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

روز دوشنبه هفته جاری، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» جوانترین نماینده کنگره پس از دیدار از اردوگاه مرزی «ال پاسو» تگزاس، وضعیت این اردوگاه را «هولناک» توصیف کرد.
این نماینده کنگره در توصیف وضعیت نامناسب پناهجویان در بازداشت مرزی آمریکا تأکید کرد که مأموران اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، پناهجویان را وادار می‌کنند که از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند.

همچنین، بازرسان دادستانی کل وزارت امنیت داخلی آمریکا که از مناطق مرزی بازدید کرده بودند اعتراف کردند، تعداد زیادی از پناهجویان برای یک هفته در اتاق‌هایی که فقط مختص ایستادن است، نگهداری می‌شوند و حتی در برخی موارد برای یک ماه از استفاده از حمام محروم هستند.

یک روز پس از اظهارات کورتز تعدادی از مأموران مرزی آمریکا در زیر پست خبر جان باختن یک مهاجر نوجوان گواتمالایی که در شبکه اجتماعی «فیسبوک» منتشر شده بود، ضمن تمسخر مرگ این نوجوان، اوکاسیو کورتز را نیز به تمسخر گرفتند و تهدیدات جنسی علیه او مطرح کردند.


کد مطلب: 692902

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/692902/مهاجران-ناراضی-می-توانند-مرز-آمریکا-نیایند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com