پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هند: تجارت با ایران را متوقف نمی‌کنیم

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب: 692841
وزیر امور خارجه هند چهارشنبه تأکید کرده روابط کشورش با ایران را متوقف نخواهد کرد و آن را تحت تأثیر «یک کشور ثالث» قرار نخواهد داد.
هند: تجارت با ایران را متوقف نمی‌کنیم
به گزارش جهان نيوز؛ دولت هند روز چهارشنبه علی‌رغم فشارها و هشدارهای دولت آمریکا بار دیگر تأکید کرده برنامه‌ای برای توقف تجارت با ایران ندارد و روابط دو کشور تحت تأثیر «یک کشور ثالث» قرار نخواهد گرفت. 

«سوبرامانیام جیشنکار» وزیر خارجه هند به سوالی درباره اینکه آیا دولت هند برنامه‌ای برای قطع تجارت با ایران دارد پاسخ منفی داد. او در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا هند را برای قطع روابط تجاری با ایران تحت فشار قرار داده است گفت: «روابط دوجانبه هند با ایران مستقل است و تحت تأثیر روابط هند با هیچ کشور ثالث قرار نمی‌گیرد.»

 «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ژاپن با نخست‌وزیر هند دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله ایران با او رایزنی کرد. 

منابع خبری گزارش دادند نخست‌وزیر هند در این دیدار بر نگرانی‌های کشورش برای تأمین انرژی تأکید کرده، اما در پایان دو طرف توافق کرده‌اند تماس‌ها در خصوص ایران را ادامه دهند. 

   هند از جمله مهمترین کشورهای آسیایی است که از ایران انرژی وارد می‌کند و برای تامین بخشی از نیازهای خود در بخش انرژی به جمهوری اسلامی ایران وابسته است. این کشور دومین خریدار بزرگ نفت ایران به شمار می‌‌‌آید، اما به خاطر تحریم‌های آمریکا اخیراً واردات نفت خود از ایران را کاهش داده است.

تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران از آبان‌ماه سال گذشته، در پی خروج این کشور از توافق هسته‌ای برجام که یک توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد است از سر گرفته شده است. 

دولت آمریکا ادعا کرده قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اما مقام‌های جمهوری اسلامی ایران گفته‌اند با این سیاست مقابله خواهند کرد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *