پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱۷

ظریف: تجاوز آمریکا علیه ایران با ترامپ شروع نشد

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 692833
وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری به مناسبت سی و یکمین سالگرد حمله آمریکا به «پرواز 655 ایران ایر» نوشت: «تجاوزگری آمریکا علیه ایران با دونالد ترامپ شروع نشد».
ظریف: تجاوز آمریکا علیه ایران با ترامپ شروع نشد
به گزارش جهان نيوز، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران همزمان با سالگرد حمله آمریکا به پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و شهادت ۲۹۰ مسافر آن، این حمله را محکوم کرد.

وزیر خارجه ایران در توییتی به مناسبت سالگرد این حمله نوشت: «۳۱ سال پیش در چنین روزی، ناو آمریکایی پرواز ۶۵۵ ایران ایر که یک هواپیمای مسافربری بود را بر فراز آب‌های سرزمینی ایران ساقط کرد و همه ۲۹۰ فرد بی‌پناه شامل ۶۶ کودک را کشت. تجاوزات آمریکا علیه ایران با دونالد ترامپ شروع نشده است».

محمد جواد ظریف افزود: «شجاعت و آینده‌نگری که عزمی در برابر عطش تیم ب برای جنگ است، می‌تواند به این تجاوزات پایان دهد».

وزیر خارجه ایران در ماه‌های اخیر بارها به «تیم ب» که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی امارات متحده عربی را شامل می‌شود، اشاره کرده است.

۱۲ تیر ۱۳۶۷ (سوم جولای ۱۹۸۸) پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ هواپیمایی ایران‌ایر از تهران به مقصد دوبی پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک از ناو «یواس‌اس وینسنس»  نیروی دریایی آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد. این حمله موشکی به شهادت تمامی ۲۹۰ سرنشین آن منجر شد.

دولت آمریکا ادعا کرد که ناو این کشور به اشتباه هواپیمای مسافربری را با یک هواپیمای جنگی اشتباه گرفت؛ ادعایی که کارشناسان مختلف آن را رد کرده‌اند. مقام‌های آمریکایی همچنین به تمام نیروهای ناو وینسنس پس از این حمله، مدال دادند و جورج بوش پدر (رئیس‌جمهور وقت) به «ویل راجرز» فرمانده ناو مدال «لژیون لیاقت» داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جنایتکاران آمریکا لایق سوال هم نیستند چرا که از عقل و انسانیت تهی هستند ولی از آزادگان جهان می‌پرسم روز دوازدهم تیر سال 1367 چگونه 290 مسافر بی‌گناه در هواپیمای مسافربری ایرباس بندرعباس- دبی جمهوری اسلامی ایران مورد اصابت موشک از روی ناو جنگی شیطان بزرگ قرار گرفت و همه 290 مسافر مظلومانه به شهادت رسیدند و جنایتکار این حادثه به جای بازداشت و محاکمه مورد تشویق قرار گرفت! ...
Iran, Islamic Republic of
که ایران بیش از999 هزار بار در رسانه ها و... اعلام کرده که قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای را ندارد ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شجصیت آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی جنایتکار شماره یک تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
ازاروپا جنایتکار شماره یک می‌خواهیم به تعهدات برجامی خود پایبند باشد...
Iran, Islamic Republic of
تروریسم ازسال 2001 تاکنون با کمک مالی آمریکا در افغانستان رشد کرد
تروریسم ازسال 200 تاکنون با کمک مالی آمریکا درمنطقه خاورمیانه رشد کرد.
تروریسم با کمک مالی و سیاست های مبهم آمریکا در افغانستان رشد کرده است.
افغانستان قربانی تروریسمی است که با کمک مالی و سیاست های مبهم آمریکا رشد کرده است. گروه داعش در سایه حضور وسیع نظامی و اطلاعاتی آمریکا در افغانستان ظهور کرد.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه مذاکره دولت روحانی با آمریکا و کشورهای اروپایی فقط این بوده است آمریکا و کشورهای اروپایی به امور داخلی ایران دخالت و نظارت کنند، نه توافق هسته ای
Iran, Islamic Republic of
ایران به دنبال ساخت بمب اتم نیست ولی متاسفانه برخی سران حیوان وحشی کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی خیانتکار شماره یک تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
هم سخنگوی وزارت خارجه فرانسه غلط می کند هم آمریکایی ها!
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه چه کاره است که برای ایران تعیین تکلیف می کند؟
Iran, Islamic Republic of
که ایران بیش از999 هزار بار در رسانه ها و... اعلام کرده که قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای را ندارد ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شجصیت فرانسه جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه توافق هسته‌ای به آمریکا و اروپا اجازه داد به امور داخلی ایران دخالت کنند.
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه ایران و روسیه مورد تحریم‌های آمریکا هستند، باید دو‌ کشور هرچه بیشتر به هم نزدیک شده و همکاری‌های خود را در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش دهند.
Iran, Islamic Republic of
سرنوشت برجام چه خواهد شد ؟...
Iran, Islamic Republic of
مگر رئیس‌جمهور محترم در کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» توافقات 82 تا 84 اظهار نمی‌دارند (قریب به این مضمون) که اروپا به تنهایی قادر به حل مسئله نیست... و حتی توان فروش هواپیمای تولید خویش را بدون هماهنگی با آمریکا ندارد؟ حال با توجه به عدم انجام تعهدات اروپا در برجام چرا بیش از یک سال است که کشور را رها و تمام هم و غم خویش را برای اروپایی‌های بدعهد و مطیع آمریکا گذاشته‌اند؟! ...!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا کمیسیون امنیت ملی و نمایندگان مجلس وزیر امور خارجه را به خاطر سخنان نسنجیده اخیر درباره امکان استفاده آمریکا از سلاح‌های نامتعارف علیه ایران به مجلس فرا نمی‌خوانند؟!
Iran, Islamic Republic of
مدعیان اصلاحات 8 سال را صرف شعار گفت‌وگوی تمدن‌ها کردند که حاصلش معرفی ایران به عنوان محور شرارت شد. 6 سال اخیر را هم صرف مذاکرات هسته‌ای و شعار تعامل با غرب کردند که این بار حاصلش تشدید تحریم‌ها و مداخله بیگانگان در امور داخلی‌مان بود. ...
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک ایرانی کرد و همشهری آقای فلاحت‌پیشه رئيس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس به ایشان عرض می‌کنم دفاع فاقد عمق تحلیلی و صرفا احساسی‌تان از اینستکس اروپایی‌ها، قربانی کردن منافع ملی برای حفظ منافع حزبی و جناحی است....
Iran, Islamic Republic of
چند روز پس از ديدار ترامپ و اون؛
انتقاد کره شمالی از تحریم ها و فشارهای آمريکا
هیئت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل: واشنگتن بیشتر از هر زمانی مصمم است که علیه پیونگ یانگ دست به اقدامات تجاوزکارانه بزند.

تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸

هیئت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد مسخره است که آمریکا همچنان در پی تداوم تحریم ها و فشار حداکثری به پیونگ یانگ باشد.

هیئت نمایندگی کره شمالی افزود واشنگتن بیشتر از هر زمانی مصمم است که علیه پیونگ یانگ دست به اقدامات تجاوزکارانه بزند.
Iran, Islamic Republic of
...