کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۲۸ هکتار باغ در تهران از دست رفت

12 تير 1398 ساعت 15:46

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه ۱۲۸ هکتار از باغات تهران در سال‌های اخیر از بین رفته است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، فرزانه صادق‌مالواجرد در نخستین اجلاس مشورتی روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کشور اظهار کرد: در معیار توسعه آیا فقط هم و غم ما حل کردن مسائل ترافیکی باید باشد که نتیجه‌اش بشود ساخت و ساز اتوبان و معابر بزرگراهی؟! قاعدتا می‌توان با تصمیم‌گیری درست نتایج درست‌تری را گرفت و نباید از عملیاتی نبودن برخی از تصمیمات ناامید شد.

دبیر شورای عالی شهرسازی به موضوع طرح جامع شهر اراک اشاره کرد و گفت: در این طرح مطالبه مردم شهر اراک مورد بررسی قرار گرفت. در شهرها پتانسیل و ثروت‌هایی وجود دارد که اگر آینده‌نگرانه نگاه کنیم دیگر نباید نگران ساخت اتوبان و بزرگراه باشیم و باید در مورد تهران نیز این نکته را باید بگویم که اقدامات این شهر الگوسازی می‌شود برای کل کشور به عنوان مثال نگاهی به سیاست اتوبان‌سازی کنیم و تاثیراتش را در سایر شهرهای کشور ببینیم.

وی گفت: امروز در تهران شاهد تغییر رویکردها هستیم و ملموس است که به سمت افزایش کیفیت در حرکتیم و در شورای شهر تهران و شهرداری تهران اقدامات خوبی در حال انجام است.

دبیر شورای عالی شهرسازی تصریح کرد: در سال‌های قبل 128 هکتار از باغات تهران از بین رفته است اما اکنون صدها هکتار باغات دیگر وجود دارد که می‌شود آنها را صیانت و از ویرانی آنها جلوگیری کرد. البته حفظ باغات باید به شکل دیگری باشد که هم مالکین بتوانند از آن استفاده کنند و هم رضایتشان جلب شود و هم منافع عمومی شهر به خطر نیفتد.

صادق مالواجرد گفت: اینکه در همه کلانشهرها محلی باشد برای گفت‌وگوهای سه‌جانبه میان شورای شهر، شهرداری‌ها و اعضای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید این موضوع ادامه پیدا کند.


کد مطلب: 692824

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/692824/۱۲۸-هکتار-باغ-تهران-دست-رفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com