پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
مارک ویلموتس:

ایران حتی از اروپا هم امن‌تر است و من مجبور نیستم نقش پلیس را بازی کنم/ تهران مانند یک شهر اروپایی تمیز و عالی است/ از مواد تشکیل دهنده سوپ لذت می‌برم/ ایرانی‌ها دوست دارند به دور بعد جام‌جهانی صعود کنند

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 692746
وقتی به ایران رسیدم غافلگیر شدم. این کشور ورزشگاهی دارد که ۱۰۰ هزار نفر گنجایش جایگاه تماشاگران آن است و زمین چمنش هم مانند یک پارچه بیلیارد است.
ایران حتی از اروپا هم امن‌تر است و من مجبور نیستم نقش پلیس را بازی کنم/ تهران مانند یک شهر اروپایی تمیز و عالی است/ از مواد تشکیل دهنده سوپ لذت می‌برم/ ایرانی‌ها دوست دارند به دور بعد جام‌جهانی صعود کنند
گروه ورزشی جهان نيوز: مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با سایت اسپورزا بیان کرد: زمانی که به ایران آمدم شگفت زده شدم. برای حضور در ایران اندکی شک و تردید داشتم، اما فوتبال این کشور اکنون برای من بسیار جذاب است. مسئولان فدراسیون ایران پیشنهاد وسوسه کننده‌ای ارائه کردند و سه روز با من در بلژیک مکاتبه کردند تا به ایران بروم و امکاناتش را بررسی کنم.

همه چیز در ایران موجود است
او ادامه داد: وقتی به ایران رسیدم غافلگیر شدم. این کشور ورزشگاهی دارد که ۱۰۰ هزار نفر گنجایش جایگاه تماشاگران آن است و زمین چمنش هم مانند یک پارچه بیلیارد است. همچنین در ایران یک مرکز ورزشی مانند توبک (مرکز تمرینی تیم ملی فوتبال بلژیک) وجود دارد و در کل همه چیز آنجا موجود است.

هجومی نبودن سبک کی روش و صعود به دور دوم جهانی دلایل پیشنهاد به من برای سرمربیگری ایران بود
ویلموتس درباره دلیل پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران به خودش گفت: کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران نتایج فوق العاده‌ای با این تیم کسب کرد و همیشه ایران را به جام جهانی برد، اما مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به این دلیل سراغ من آمدند که می‌خواستند تیمشان مانند بلژیک پیشرفت کرده و از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند. ضمن اینکه آن‌ها احساس کردند سبک بازی تیم ملی ایران با کی روش به اندازه کافی تهاجمی نیست.

ویلموتس: ایرانی‌ها می‌خواهند تیم ملی کشورشان به دور دوم جام جهانی ۲۰۲۰ صعود کند/ از مواد تشکیل دهنده سوپ لذت می‌برم/ ایران از اروپا هم امن‌تر است
استعداد‌های زیادی در ایران وجود دارد، اما باید آن‌ها را شناسایی کنیم
در ادامه این گفتگو سرمربی بلژیکی درباره اینکه با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، وضعیت تیم ملی این کشور را چگونه ارزیابی می‌کند، بیان کرد: ایرانی‌ها دیوانه فوتبال هستند و استعدا‌های زیادی دارند.

دروازه‌بانی در ایران وجود دارد که به راحتی می‌تواند در باشگاه‌های بزرگ اروپا بازی کند. همچنین در تیم ملی ایران مهاجم ۱۸ ساله‌ای دارم (اللهیار صیادمنش) که با تیم زیر ۱۷ سال ایران ۲ بار مقابل آلمان بازی کرد. من متقاعد شده ام استعداد‌های زیادی در اطرافمان هستند که تنها باید آن‌ها را شناسایی کنیم. به عنوان یک مربی از مواد تشکیل دهنده مختلف برای تهیه یک سوپ لذت می‌برم.

نمی‌توانید همه چیز را با ۳ جلسه تمرین تغییر بدهید
او درباره سبک بازی مورد نظرش در تیم ملی گفت: نمی‌توانید همه چیز را در سه جلسه تمرینی تغییر بدهید. مقابل کره جنوبی تیم ما ۱۶ شوت سمت دروازه داشت که تاکنون ایرانی‌ها چنین چیزی ندیده بودند. ایرانی در زمین بود که نمی‌ترسید و جرات حمله داشت. طرحم این است که فلسفه مربیگری ام را با تیم‌های پایه هم تطبیق بدهم.

ویلموتس افزود: مطمئنا جاه طلبی ام با تیم ایران مانند تیم ملی بلژیک نیست چرا که در جمع شیاطین سرخ (لقب تیم ملی بلژیک) همیشه دنبال پیروزی بودیم، اما در تیم ملی ایران شرایط متفاوت است. با این وجود ایران همچنان می‌تواند شگفت انگیز ظاهر شده و از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند.

تهران مانند یک شهر اروپایی تمیز و عالی است
او درباره تفاوت فرهنگ ایران و بلژیک گفت: من عاشق کشف کشور‌های جدید و همچنین کنجکاو هم هستم. در اروپا و آفریقا کار کرده بودم و اکنون در آسیا حضور دارم. باید با فرهنگ ایران سازگار شوم. در زمان حضورم در تهران متوجه شدم آنجا بسیار تمیز است و در همه جا گل می‌بینید. فکر می‌کنم مانند یک شهر اروپایی و واقعا عالی است. ما مرکز تمرینی جادویی داریم و در پس زمینه شهر تهران کوه وجود دارد.

ایران حتی از اروپا هم امن‌تر است و من مجبور نیستم نقش پلیس را بازی کنم
ویلموتس افزود: نمی‌خواهم درباره سیاست حرف بزنم چرا که من یک چهره ورزشی هستم. درباره اینکه چرا می‌گویند ایران ناامن است هیچ چیز نمی‌فهمم چرا که به دلیل کنترل‌های بیشتر ایران حتی از اروپا هم امن‌تر است. احترام زیادی در تمام سطوح وجود دارد و من مجبور نیستم در طول تمرینات تیمم نقش یک پلیس را بازی کنم.

ویلموتس: ایرانی‌ها می‌خواهند تیم ملی کشورشان به دور دوم جام جهانی ۲۰۲۰ صعود کند/ از مواد تشکیل دهنده سوپ لذت می‌برم/ ایران از اروپا هم امن‌تر است
 
70درصد بازیکنان ایران انگلیسی بلد هستند
سرمربی تیم ملی ایران درباره مشکل ارتباط برقرار کردن خود با بازیکنان کشورمان به دلیل تسلط نداشتن به زبان آن‌ها اظهار داشت: اینگونه فکر نکنید که نمی‌توانم با آن‌ها ارتباط کلامی برقرار کنم چرا که ۷۰ درصد بازیکنانم زبان انگلیسی را درک می‌کنند.

منظورم را به ۳۰ درصد باقی مانده هم از طریق دستیارم یعنی وحید هاشمیان که به آلمانی مسلط است و سرمربی تیم زیر ۱۷ سال هامبورگ بوده است می‌رسانم. هاشمیان ۵۰ بازی ملی برای ایران داشته و برای پیشرفت کردن می‌خواهم مانند یک وکیل و دستیار از وحید استفاده کنم. می‌توانم با هاشمیان آلمانی صحبت کنم و او به فارسی برگرداند.

ویلموتس به تازگی با ویتال بورکلمانس، دستیار سابق خود در تیم ملی بلژیک که اکنون سرمربی تیم اردن است در هواپیما ملاقات داشته و در این باره گفت: ویتال از اینکه سرمربی شده خوشحال است و فکر می‌کنم او برای این کار فوق العاده است. زمانی که بورکلمانس را در هواپیما دیدم به او گفتم خیلی حیاتی است تیم‌های ایران و اردن با هم بازی کنند و ما همین کار را انجام می‌دهیم.

البته ابتدا باید منتظر قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی بمانیم و ببینیم آیا در این مرحله با اردن همگروه می‌شویم یا نه؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *