چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

وزارت نفت عزمی برای مقابله با تحریم‌ها ندارد

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 692707
یک کارشناس صنعت نفت بیان کرد: اتفاقات یک سال اخیر نشان می‌دهد گویا در وزارت نفت عزمی برای مقابله با تحریم‌ها وجود ندارد.
وزارت نفت عزمی برای مقابله با تحریم‌ها ندارد
به گزارش جهان نيوز، سینا قاضی زاده کارشناس صنعت نفت، با بیان اینکه نگاهی به اتفاقات یک سال اخیر وزارت نفت نشان می‌دهد گویا عزمی برای مقابله با تحریم‌ها وجود ندارد، گفت: همین مسئله موجب تشدید فشارها به وزیر نفت شده است به طوری که حسن روحانی نیز طی این مدت که انتقادها از زنگنه افزایش یافته است، ترجیح داده از وزیر نفت خود دفاع نکند تا این مسئولیت بر دوش علی ربیعی، سخنگوی دولت و اسحاق جهانگیری معاون اول وی باشد.
 
وی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس هم به حمایت از زنگنه مشغول هستند ولی با این اوصاف، شیخ الوزرا به جای تمرکز بر موضوع فروش نفت، بطور مستقیم و بی‌محابا انرژی خود را صرف پاسخ دادن به هر انتقادات کوچک و بزرگی می‌کند و با اظهارات خود، به حجم حاشیه‌ها می‌افزاید که چنین فضایی، گواه خوبی است برای بازماندن وزارت نفت در جنگ اقتصادی با آمریکا. به گفته این کارشناس صنعت نفت، وزیر نفتی که کمتر از دو سال پیش، از آبرو گذاشتن برای عزت کشور سخن گفته بود برای نخستین بار رسماً اعلام کرد از زندان رفتن می‌ترسد و دوست ندارد پس از پایان خدمتش به جرم دور زدن تحریم‌ها راهی زندان شود؛ موضوعی که نشان می‌دهد زنگنه به اظهارات دو سال پیش خود پایبند نیست.

قاضی زاده ادامه داد: البته نباید این نکته را از قلم انداخت که وزیر نفت مدام از سخت شدن صادرات نفت سخن گفته است؛ درحالی که پیشتر گفته بود آمریکا در کاهش شدید صادرات نفت ایران شکست می‌خورد.

وی عنوان کرد: این عقب‌نشینی زنگنه برای توصیف شرایط سخت فروش نفت را باید با شاخص فرمایشات مقام معظم رهبری سنجید؛ رهبر معظم انقلاب بارها از خطر ناامیدی و اظهارات دشمن‌شادکن فرموده اند؛ ایشان در تاریخ ۷ خرداد ۹۷ این مهم را خاطرنشان کرده و گفتند: کسانی که یأس و نومیدی به جامعه پمپاژ می‌کنند، ممکن است دشمن نباشند، اما حتماً کار آنها، همان کار دشمن است.

ایشان در تاریخ ۱۱ اردیهشت ۹۸ هم از لزوم آرایش جنگی مدیران کشور گفتند که همین موضوع، دستمایه چند انتقاد تیز و تند از وزیر نفت شد به طوری که وزیر نفت شخصاً به آنها در قالب یادداشت پاسخ داد؛ یکبار به عزت الله ضرغامی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکبار دیگر به سعید جلیلی دیگر عضو مجمع تشخیص که متن این یادداشت‌ها نشان از عصبانیت زنگنه داشت.

این کارشناس نفت افزود: با این وجود، هرگاه انتقادی از زنگنه مطرح می‌شود وی به سراغ بابک زنجانی می‌رود و رسانه‌های همسو با وزارت نفت نیز با ضریب دادن به اظهارات وی، گزارش‌ها و خبرهای متنوعی را از فشار زنجانی و حامیان وی به وزیر نفت منتشر می‌کنند. مصاحبه اخیر وزیر نفت با خبرگزاری خانه ملت و تاکید زنگنه برای به زندان نرفتن، نشان می‌دهد وزیر کهنه کار نفت سعی دارد با کلید واژه زنجانی هزینه انتقادات را افزایش داده و از طرفی، این مفهوم را جا بیاندازد که در صورت هر نوع برخوردی با وی، باید ریشه آن را در تحرکات بابک زنجانی جست‌وجو کرد.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *