کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیندسی گراهام:

بن سلمان دستور قتل خاشقجی را صادر کرد

11 تير 1398 ساعت 15:15

لیندسی گراهام اظهار کرد، محمد بن سلمان دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده و برخورد دوستانه دونالد ترامپ با او اعتبار آمریکا در زمینه حقوق بشر را تضعیف می‌کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، لیندسی گراهام، سناتور برجسته جمهوری‌خواه آمریکایی در گفتگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: شک ندارم که ولیعهد عربستان دستور قتل جمال خاشقجی (روزنامه‌نگار منتقد سعودی) را داده، از این مساله با خبر بوده، کارهایی شبیه به این را در خصوص افراد دیگر هم انجام داده و عاملی مخرب در سراسر منطقه است.

وی همچنین تاکید کرد که اقدام برای تحریم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را سرپرستی کرده است.به گزارش خبرگزاری آناتولی، گراهام ضمن تایید نقش عربستان به عنوان یک متحد استراتژیک گفت: من تصمیم گرفته‌ام کارهای متحدی را که مردی را در کنسولگری‌اش تکه تکه می‌کند و هنجارهای بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، نادیده نگیرم.

وی خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در "جایگاهی کاملاً متفاوت" نسبت به او قرار دارد و کنگره "ادامه روند معمول تجارت با عربستان را تا زمانی که قدرت در دست بن سلمان است، نمی‌پذیرد".

جمال خاشقجی اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد و در حالی که جهان انگشت اتهام را در خصوص این قتل به سمت محمد بن سلمان نشانه رفته است، دونالد ترامپ با نادیده گرفتن این اتهامات به روابط صمیمانه با ولیعهد جوان سعودی ادامه می‌دهد و با تاکید بر قراردادهای فروش تسلیحات و منافع حاصل از آن برای آمریکا، سعودی‌ها را متحدانی مهم برای واشنگتن می‌داند.

با وجود مخالفت‌های داخلی از سوی اعضای کنگره آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان، ترامپ با استفاده از اختیارات خود در وضعیت اضطراری، فروش تسلیحات به عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را بدون نیاز به بررسی کنگره ادامه داده و کنگره را بر آن داشته که برای محدود کردن اختیارات رییس جمهور در زمینه فروش تسلیحات اقدام کند.


کد مطلب: 692659

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/692659/بن-سلمان-دستور-قتل-خاشقجی-صادر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com