کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صنعتگران: پول نمی خواهیم زد و بندها را کم کنید

11 تير 1398 ساعت 8:14

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بسیاری از صنعتگران می‌گویند پول نمی‌خواهیم، بلکه زد و بندها و سورپرایز های هر روزه را از جلوی پای ما بردارید.


به گزارش جهان نیوز، غلامحسین شافعی اظهار داشت: مطابق آمارهای رسمی، سهم بخش صنعت از تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 97 از 14.4 درصد در سال 93 به 12.1 درصد رسیده که کاهش معناداری است. وی افزود: نرخ رشد تشکیل سرمایه ناخالص در ماشین آلات در سال 97 منفی 6.9 درصد بوده که نشان می‌دهد تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بسیار کم شده است.

باید محیط کسب و کار را برای فعالیت های اقتصادی آماده ساخت. رئیس اتاق ایران ادامه داد: بسیاری از صنعتگران می‌گویند پول نمی‌خواهیم، بلکه زد و بندها و سورپرایز های هر روزه را از جلوی پای ما بردارید. وزارت امور اقتصادی و دارایی به دنبال حذف قوانین مزاحم است، اما 10 برابر آن قوانین مزاحم جدید پیش روی ما ایجاد می شود.
 

به گفته شافعی، بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی، بی ثباتی و غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه است به طوری که تولیدکنندگان و صنعتگران برای فردای خود خواب راحتی ندارند. وی اضافه کرد: دشواری‌های تامین مالی مساله بزرگی است و هزینه‌هایی که به بخش های مولد در یک سال اخیر وارد شده ریسک فعالیت های این بخش ها را بالا برده و به همین دلیل بانک ها تمایلی به اعطای وام به این بخش ها ندارند.

رئیس اتاق ایران گفت: مطابق آمارهای رسمی، سهم صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی از 31.6 درصد در سال 90، امروز به 27 درصد رسیده و به همین دلیل باید بازنگری اساسی در سیاست های صنعتی کشور انجام شود.

شافعی ادامه داد: مسیری که تاکنون طی کرده ایم در حد توسعه صنعتی کشور نبوده، بر این اساس باید اصلاح مسیر انجام شود و یکی از راههای اصلاح مسیر، تدوین استراتژی توسعه صنعتی و اجرای آن است.در این میان ما حاضریم استراتژی توسعه صنعتی را تدوین کنیم.

وی بیان کرد: زمان آقای نیلی از استراتژی توسعه صنعتی رونمایی شد اما با تغییر ایشان این استراتژی به کتابخانه رفت.به گزارش تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز سیستم انگیزشی و پاداش دهی کشور برای کارهای غیر مولد، دلالی و واسطه گری است و تا زمانی که این سیستم به سمت تولید حرکت نکند، بی فایده است.

منبع: کیهان


کد مطلب: 692533

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/692533/صنعتگران-پول-نمی-خواهیم-زد-بندها-کم-کنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com