پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

حضور سلبریتی‌ها در شبکه امید ممنوع شد

دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 692511
مدیر شبکه امید گفت: شاید هنرمندان خوبی برای بازی، اجرا،‌ موسیقی و حتی ورزشکاران خوبی باشند ولی از لحاظ دانش محتوایی و مسئله حوزه نوجوان خیلی سطحی‌اند و به تجربیات شخصی‌شان بسنده می‌کنند؛ حتماً به درد شبکه امید نمی‌خورند و از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.
به گزارش جهان نيوز، سیدسلیم غفوری مدیر شبکه مستند جزئیات برنامه‌های تابستانی این شبکه را اعلام کرد. او گفت: شبکه مستند یک باکس جدید تحت عنوان «مستند مسابقه‌های تابستان» اضافه کرد و در روزهای زوج فصل چهارم مستند فرمانده و روزهای فرد مستند مسابقه «هفت شهر عشق» پخش خواهد شد. این مستند مسابقه از یکشنبه دوم تیرماه ساعت 15 در جدول پخش قرار گرفته است.


وی افزود: «شفاخانه» دیگر برنامه‌ای است که یکشنبه‌ها ساعت 19 با پخش مستندهایی با موضوع سلامت روی آنتن شبکه مستند می‌رود. در ایام تابستان پخش برنامه‌هایی با محوریت گردشگری نیز در شبکه مستند ادامه دارد، این شبکه در بسته‌های «مستند ایران» و «تهرانگرد» بینندگانش را با نقاط مختلف ایران آشنا می‌کند. تهران‌گرد پنجشنبه‌ها ساعت 17:30 و مستند ایران چهارشنبه‌ها ساعت 22 روی آنتن شبکه مستند می‌روند.


30 برنامه جدید در تابستانِ شبکه کودک
محمد سرشار رئیس شبکه کودک هم روز گذشته در برنامه تلویزیونی،‌ بخشی از تابستانه‌های این شبکه تلویزیونی را تشریح و درباره ورود معاون سیما و مجلس به ممنوع کردن و کاهش تبلیغات شبکه کودک صحبت کرد. او امروز تصریح کرد: ما امسال سعی کردیم برنامه های پربارتری داشته باشیم. حدود 30 عنوان برنامه جدید داریم که 13 برنامه آن ایرانی و 17 برنامه دیگر از کارهای خارجی است. با توجه به اینکه بیشتر برنامه‌ها در سال های قبل از طرف کشور آمریکا بود، امسال تمرکز خود را بر روی کشورهای آسیایی و اروپایی گذاشتیم.

سرشار تأکید کرد: در تابستان مستند «دورت بگردم ایران» را داریم که فصل اول آن درباره جنوب کشور بود که آن را پخش کردیم و این بار به سمت غرب کشور می رویم. پویا نمایی های واقعیِ جذابی را برای پخش آماده کردیم. از فصل جدید «پاندای کونگ‌فوکار» گرفته تا «نگهبانان شیردل» و مجموعه «رکاب‌زنان» هم داریم. «نگهبانان شیردل» نسخه جدید شیرشاهی است که قبلاً پخش شده و متعلق به یک شرکت آمریکایی است.


ماجرای ممنوعیت سلبریتی‌ها در شبکه امید
مهدی سالم مدیر شبکه امید امروز در برنامه «سلام صبح بخیر» برنامه‌های تابستانه این شبکه تلویزیونی را تشریح کرد. او گفت: در تابستان امسال به مفهوم مسئولیت‌پذیری می‌پردازیم تا وقتی نوجوان خودش را شناخت بداند که باید مسئولیت‌پذیر باشد سپس به افزایش مهارت‌های خود بپردازد و ما در شبکه امید به مهارت‌افزایی می‌پردازیم و براساس سند چشم‌انداز با همکاری همه دستگاه‌ها جلو می‌رویم.

مدیر شبکه امید ادامه داد: شما برای کودکان می‌توانید یک برنامه را بارها تکرار کنید و برایشان جذاب باشد اما نوجوانان اینگونه نیستند و می‌طلبد که ما یک شبکه پویا و فعال داشته باشیم. کنداکتور شبکه امید بر مبنای کنداکتور تحصیلی بچه‌ها نوشته می‌شود و کنداکتور سال تحصیلی ما از 6 صبح و کنداکتور تعطیلات ما از 8 صبح آغاز می‌شود. در بحث تامین سریال و فیلم سینمایی داریم و در بحث تولید به مهارت افزایی می‌پردازیم که از سواد رسانه تا آموزش مهارتهای دیگر می‌پردازیم.

وی درباره ممنوعیت حضور سلبریتی‌ها در شبکه امید، توضیح داد:  ما اعتقاد داریم نوجوان بدون مسلح شدن به ابزار سواد رسانه‌ای تحت تاثیر چهره‌ها قرار می‌گیرد. چرا که آن‌چیزی که در فضای مجازی و زندگی ویترینی می‌بیند نوجوان باید این تمیز را قائل شود و بداند زندگی ویترینی چهره‌ها با زندگی واقعی آنها متفاوت است و شاید اگر زندگی واقعی آنها را نشان دهیم برایشان جذاب نباشد.

سالم توضیحات بیشتری را داد و گفت: متأسفانه بسیاری از چهره‌ها از عمق محتوایی خوبی برخوردار نیستند و به شدت سطحی‌اند مخصوصاً در محتوای تربیتی، غنای لازم را ندارند. شاید هنرمندان خوبی برای بازی، اجرا،‌ موسیقی و حتی ورزشکاران خوبی باشند ولی از لحاظ دانش محتوایی و مسئله حوزه نوجوان خیلی سطحی‌اند و به تجربیات شخصی‌شان بسنده می‌کنند. حتماً به درد شبکه امید نمی‌خورند و از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. البته ناگفته نماند که از چهره‌‌هایی عمیق محتوایی و دارای غنای تربیتی در برنامه‌هایمان بهره می‌بریم و استقبال می‌کنیم حضور پیدا کنند. اما برای چهره بودن اهمیتی قائل نیستیم و توان عمق معارفی و محتوایی برایمان حائز اهمیت است. 

مدیر شبکه امید همچنین از پخش مسابقات نوجوانان خبر داد و گفت: پخش مسابقات نوجوانان اتفاق ویژه‌ای است که در شبکه رخ می‌دهد. ورزش برایمان مهم است و قرار است 100 مسابقه ورزشی نوجوانان را به صورت زنده برای بچه‌ها پخش کنیم.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسول
Iran, Islamic Republic of
حضور سلبریتی‌ها در شبکه امید ممنوع شد
این اقدام باید الگوی سایرین نظیر اقای کدخدایی باشد تا از سلبریتی نظیر خانم پگاه اهنگرانی بعنوان ناظر انتخابات دعوت نکند تا موجب وهن شورای نگهبان نگردند