جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۱۹ نفر در سدهای تهران جان باختند

دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 692495
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تهران گفت: در سه ماه امسال، ۱۹ نفر در سدها، رودخانه ها و تاسیسات آبی این استان جان باختند.
۱۹ نفر در سدهای تهران جان باختند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، سید حسن رضوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بازدید از سد امیرکبیر اظهار داشت: امسال ۱۲ نفر در رودخانه ها، ۲نفر در سدهای امیرکبیر و لتیان و پنج نفر در کانال ها و شبکه های آبرسانی تهران غرق شدند.

وی افزود: سال گذشته ۲۲ نفر غرق شدند که از این تعداد هشت نفر در مخازن سدها، ۱۳ نفر در کانال ها و تاسیسات آبی و یک نفر در رودخانه های این استان جان باختند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تهران به مردم توصیه کرد: از اطراق در کنار رودخانه ها و تاسیسات آبی خودداری کنند چراکه امسال باران های سیلابی تابستانه را خواهیم داشت و از آنجایی که شیب رودخانه ها در تهران تند است خطرات زیادی جان مردم را تهدید می کند.

وی با اشاره به اینکه میانگین زباله‌های جمع آوری شده از سدها سالانه ۲۵۰ تن است، گفت: امسال در سه ماه شاهد سه برابر شدن زباله‌ها هستیم که این امر نشان می‌دهد مردم برای سپری کردن اوقات خویش به کنار رودخانه ها و سدها مراجعه می‌کنند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تهران گفت: طبق مستندات تاریخی چندین سیلاب در گذشته خسارت‌هایی به تهران و شهروندان وارد کرده است که باید شهروندان نکات را مورد توجه قرار دهند ضمن اینکه هم اکنون درحال ایجاد طرح گردشگری از سدها را برای بازدید عموم مردم هستیم.

رضوی تاکید کرد: باید مسئولان مربوطه و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به تامین آب شرب تهران و اراضی کشاورزی حساس باشند در غیر این صورت با مشکل کم آبی روبرو خواهیم شد این درحالی است که پنج ماه است به دنبال برگزاری جلسه‌ای در خصوص وضعیت آب تهران با نمایندگان مردم هستیم ولی هنوز توجه‌ای نکرده‌اند.

وی، پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تصفیه خانه ششم، طرح مطالعاتی سد لار، طرح سد نمرود، طرح ساماندهی آب‌های جنوب تهران، خط انتقال پساب تصفیه شده به ورامین و پاکدشت، آبرسانی به شهر پردیس و بومهن را از جمله طرح‌های درحال اجرای این شرکت عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تهران خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های شرکت آب منطقه ای با تهیه پیوست‌های زیست محیطی صورت می‌گیرد و با انتقال آب از مکانی به مکان دیگر خشکسالی و سایر بحث‌ها امکان ندارد.
وی از مسدود کردن یک هزار و ۷۲۷ حلقه چاه غیرمجاز خبر داد و گفت: این تعداد چاه‌ها در سال گذشته پلمب شده و امسال نیز به جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا برداشت از آب‌های زیرزمینی مدیریت شود.

رضوی ابراز داشت: برداشت آب از چاه‌های زیرزمینی مشکلاتی از جمله فرونشست زمین را به همراه خواهد داشت به گونه‌ای که در مناطق ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شاهد فرونشست هستیم که شهرداری برای آبیاری فضای سبز از چاه‌های زیرزمینی برداشت می کند و به دنبال استفاده از پساب تصفیه شده به جای آب‌های زیرزمینی هستیم.
وی با بیان اینکه امسال شاهد رشد ۶۱ درصدی بارندگی‌ها در تهران هستیم گفت: امسال شاهد بارش ۳۸۶ میلی متری هستیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۳۹ میلی متر بوده رشد را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تهران ادامه داد: وضعیت بارش‌های امسال نسبت به مدت بلند ۵۰ ساله رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.به گفته رضوی، آب ورودی به سدهای تهران امسال ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون متر مکعب هم اکنون در سدهای پنج گانه تهران وجود دارد گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۰۰ میلیون مترمکعب بوده است شاهد افزایش هستیم و کلیه ظرفیت سدها به جز سدلار تکمیل است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تهران افزود: اگر مردم امسال در مصرف آب مدیریت داشته باشند قطعی و کم آبی نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *