شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نماز نقش نهی از منکر را دارد

دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 692412
سخنران و مشاور خانواده گفت: نماز نقش نهی از منکر را دارد، حال سوالاتی مطرح می‌شود که چرا با اینکه نماز در جامعه خوانده می‌شود بازهم منکر دیده می‌شود، این موضوع باز می‌گردد به نوع نمازی که بجا آورده و فردی که نتوانسته با حضور قلب نماز حقیقی را برپا کند.
نماز نقش نهی از منکر را دارد
به گزارش جهان نيوز، سید مهدی واعظ موسوی سخنران، مشاور خانواده ضمن اشاره به تاثیر فرهنگی و اجتماعی نماز در جامعه گفت: نماز مانند سایر اعمال فلسفه خاص خود را دارد. برخی نماز را به اکسیژن تشبیه کرده اند و چنانچه این ماده ارزشمند به بدن نرسد سبب مرگ خواهد شد. نماز نخواندن نیز سبب مرگ روح می‌شود. ما  می توانیم  از ۱۴۴۰ دقیقه‌ای که در شبانه روز در اختیار داریم با خواندن نماز ۱۷ رکعتی که تنها یک درصد زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهد به سوی سعادت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: نماز ذکر و یاد خداست. یاد خدا دل‌ها را زنده می‌کند و تاثیرات بسیاری در جامعه با خود به همراه خواهد داشت، نماز غفلت مردم را کمتر می‌کند، غفلت نقطه مقابل ذکر است.

موسوی اظهار کرد: نماز نقش نهی از منکر را دارد، حال سوالاتی مطرح می‌شود که چرا با اینکه نماز در جامعه خوانده می‌شود بازهم منکر دیده می‌شود، این موضوع باز می‌گردد به نوع نمازی که بجا آورده و فردی که نتوانسته با حضور قلب نماز حقیقی را برپا کند.

وی با اشاره به باز دارندگی نماز از منکرات تصریح کرد: بیشتر این منکرات از سوی کسانی است که نماز نمی‌خواندند، اما کسی که نماز را اجرا می‌کند، چون نمازش روح واقعی را ندارد نتوانسته بطور کامل او را از این منکرات دور کند با این همه منکرات کمتری دارد. نماز خوانی که صورت نماز را اجرا می‌کند و روح نماز را نتوانسته به اجرا در بیاورد به حقیقت و واقعیت نماز نرسیده و این فرد اگر نماز نخواند منکراتش بیشتر از اینکه امروز شاهدش هستیم خواهد بود.

مدیر مسئول فصل نامه «خانواده خوشبخت» افزود: نماز انسان را توانمند می‌کند و می‌تواند جلوی فحشا و منکرات را بگیرد. نماز انسان‌ها را کنترل می‌کند. هرچه نماز صورت کمالی پیدا کند تاثیر شگرفتری در انسان و به دنبال آن جامعه خواهد داشت و فرهنگ آن را به کمال حقیقی نزدیک‌تر می‌کند.

موسوی خاطرنشان کرد: نماز دو نوع دارد نماز حقوقی و دیگری نماز فقهی، نماز فقهی که در آن اصول رساله‌ای به درستی انجام می‌شود بطور مثال، قبله را رعایت کرده و وضو گرفته می‌شود و... ، اما نماز حقیقی نماز حضور قلبی بوده و از ارزش بالایی برخوردار است. 

منبع:میزان
برچسب ها: نماز نهی از منکر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *