جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ده‌ها کشته و مجروح در تازه‌ترین اعتراضات سودان

دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 692383
مردم سودان در اعتراض به شورای نظامی انتقالی این کشور که قصد ندارد قدرت را به غیرنظامیان تحویل دهد، بار دیگر دست به تظاهرات خیابانی زدند.
ده‌ها کشته و مجروح در تازه‌ترین اعتراضات سودان
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، دور جدید تظاهرات مخالفان شورای انتقالی نظامی سودان در خارطوم پایتخت این کشور دست کم 7 کشته و 181 مجروح برجا گذاشته است.این تظاهرات روز یک شنبه بعد از چند هفته آرامش نسبی و مذاکرات پراکنده بین شورای نظامی و نمایندگان معترضان دوباره از سرگرفته شد.

خبرگزاری فرانسه پیش از این گزارش داده بود که نیروهای پلیس سودان با شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان مستقر در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یورش بردند.
هزاران نفر از مخالفان شورای نظامی سودان عصر روز یکشنبه با سر دادن شعار «تحویل قدرت به غیرنظامیان»، در نزدیکی مقر وزارت دفاع این کشور و کاخ ریاست جمهوری در خارطوم دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات در حالی برگزار شده که شورای نظامی سودان همچنان مخالف سرسخت انتقال قدرت به غیرنظامیان است.شورای نظامی سودان که بعد از سقوط عمر البشیر قدرت را در اختیار گرفته است مورد حمایت برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

مخالفان سودانی معتقدند که این شورای نظامی در واقع ادامه دهنده راه عمرالبشیر است.معترضان سودانی از ششم آوریل گذشته (۱۷ فروردین) به منظور اعمال فشار بر برکناری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان و سپس تحت فشار گذاشتن شورای نظامی برای انتقال قدرت به دولت مدنی، تحصن کرده بودند که اخیرا نیروهای امنیتی با حمله به محل تحصن معترضان دستکم ۱۰۰ نفر را کشته و شماری را زخمی کرده‌اند.
یازدهم آوریل (۲۲ فروردین) گذشته عمر البشیر پس از ۳۰ سال حکومت در سودان با اقدام ارتش این کشور از قدرت کنار گذاشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *