کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش قیمت نان صحت دارد؟

10 تير 1398 ساعت 7:59

معاون استاندار تهران گفت: نانوایان مدعی هستند که در این چهار سال همه قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است و آن‌ها خواستار افزایش قیمت نان هستند که این درخواست نانوایان است که ما شاهد کاهش حجم و کیفیت نان هستیم.


به گزارش جهان نیوز، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در گفت‌وگو با فارس درخصوص افزایش قیمت نان از سوی استانداری، اظهار داشت: چنینی چیزی در این خصوص صحت ندارد و این خبر تکذیب می‌شود ما در روز گذشته جلسه شورای آرد و نان داشته‌ایم، اتحادیه های آرد و نان چندین سال است که درخواست اصلاح قیمت نان را دارند.
 

وی گفت: آردی که به نانوایان تحویل داده می‌شود با توجه به اینکه قیمت خرید گندم امسال 1850 تومان است تا وقتی که گندم به آرد تبدیل شود و پس از حمل و نقل قیمت تمام شده آن چیزی نزدیک به 3500 تومان می‌رسد و دولت آرد را 400 تومان برای نانوایان دولتی و 1450 تومان برای آزاد پزان تحویل می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: البته ما چیزی به نام نانوایی آزادپز نداریم چون همان آرد 1450 تومان یعنی چیزی حدود3500 تومان تمام می‌شود و تقریبا می توان از آن به عنوان آرد کم یارانه و آرد پر یارانه نام برد.

امامی امین افزود‌: نانوایان مدعی هستند که در این چهار سال همه قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است و ما باید افزایش قیمت نان را داشته باشیم که این درخواست نانوایان است که ما شاهد کاهش حجم و کیفیت نان هستیم.

وی بیان کرد: ما باید شرایط فعلی را ساماندهی کنیم چرا که خیلی از نانواها به خودی خود قیمت نان را افزایش داده‌اند و این نابسامانی مورد تایید ما نیست و باید به گونه‌ای عمل بشود که مردم نگران این موضوع نباشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پایان گفت: در برخی از استانها، استانداری ها بر اساس اختیاراتی که داشتند تغییرات قیمتی نان را داده‌اند ولی ما در استان تهران حدود چهار سال است که قیمت نان را تغییر نداده ایم و همان نرخ قبلی را دارد.

منبع: اقتصاد نیوز


کد مطلب: 692364

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/692364/افزایش-قیمت-نان-صحت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com