شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۹
۳۰
ارزیابی ویژه/ بررسی آخرین گزارش سازمان امنیت داخلی آلمان

نکات فوق العاده از توان اطلاعاتی ایران در قلب اروپا/ نیروهای امنیتی جمهوری‌اسلامی نزدیکتر از همیشه به اپوزسیون و ضدانقلاب خارج‌نشین

دستگاه امنیتی ایران چه اخباری از اروپا جمع آوری می‌کند؟!
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب: 692354
سرویس اطلاعاتی آلمان اعتراف می کند که سطح جمع آوری اخبار امنیتی ایران در اروپا، بسیار استراتژیک است. یعنی اخباری را دنبال می کند که دقیقا ناظر و مبتنی بر آینده پژوهی از آینده سیاسی غرب و سیاست خارجه کشورهای اروپایی می باشد.
نکات فوق العاده از توان اطلاعاتی ایران در قلب اروپا/ نیروهای امنیتی جمهوری‌اسلامی نزدیکتر از همیشه به اپوزسیون و ضدانقلاب خارج‌نشین
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: گزارش رسمی امنیت سال 2018 سازمان امنیت داخلی آلمان، چند روز قبل منتشر شد. نکته جالب اینکه مفصل‌ترین بخش این گزارش حاوی مشاهدات و ارزیابی‌های این نهاد امنیتی درباره فعالیت اطلاعاتی ایران در آلمان اختصاص دارد.

ارزیابی این گزارش اطلاعاتی، حاوی نکات جالبی درباره ارزیابی یک از قوی ترین نهادهای امنیتی غرب درباره قدرت، میزان و نوع فعالیت های دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی در اروپا است. همچنین این گزارش به‌روزترین برآورد رسمی از توان اطلاعاتی ایران در قلب اروپا محسوب می شود.

یک: بر اساس این گزارش؛ شبکه جمع آوری اخبار دستگاه امنیتی ایران محدود به عوامل ایرانی نیست و بخش مهمی از آن مبتنی بر منابع بومی در قلب اروپا است . یعنی صحت و عمق اخبار جمع آوری شده، توسط دستگاه اطلاعاتی ایران، دارای درجه بالایی از اعتبار و اطمینان می‌باشد.

دو: نکته جالب اینکه سرویس اطلاعاتی ایران، تنها به جمع آوری اخبار امنیتی در اروپا اقدام نمی کند و تمرکز ویژه ای بر اطلاعات علمی و اقتصادی روز اروپا دارد. یعنی نقشی فراتر از امنیت بر عهده داشته و بخشی از پیشرفت های علمی ایران نیز به نوعی مدیون دستگاه امنیتی کشور است. ضمن اینکه معنای دیگر به روزرسانی برای اطلاع از وضعیت اقتصادی غرب از طریق جمع آوری اخبار محرمانه اطلاعاتی؛ یعنی ایران در جنگ اقتصادی تنها نظاره گر نیست و به دنبال کسب اطلاعات راهبردی اقتصادی از قدرت های غربی بوده که  قطعا در این کارزار دیر یا زود به درد ایران خواهد خورد.

سه: طبق رویه اعتراف گونه همه گزارش های اطلاعاتی سالهای اخیر درباره ایران، سرویس امنیتی آلمان نیز به قدرت فوق العاده سایبری ایران اذعان شده است. برای دانستن ابعاد این قدرت کافیست که بدانیم در آخرین گزارش سرویس امنیت داخلی آلمان تلویحا اعتراف شده که ایران بخش مهمی از به روز بودن خود در امور تسلیحاتی و هوافضا را مدیون قدرت سایبری و جمع آوری اخبار مخفی از طریق جنگ سایبری است.

چهار: سازمان امنیت داخلی آلمان در گزارش خود از رصد و تمرکز ویژه وزرات اطلاعات و نیروی سپاه قدس بر هر نوع نهاد وابسته و یا حتی حامی اسرائیل در این کشور است. به معنای دیگر ایران هم اکنون، علاوه بر تمرکز و اشراف بر محدود سرزمینی فعلی رژیم صهیونیستی،بر سازمان های متعدد اسرائیل در سرتاسر اروپا نیز  اشراف اطلاعاتی دارد. به معنایی دیگر قدرت ایران برای آسیب به اسرائیل فقط در محدوده جغرافیایی فعلی آن نیست و این توان را دارد که در صورت لزوم در نقاط مختلف اروپا نیز به این رژیم ضربه وارد کند.

پنج: در گزارش سالیانه دستگاه امنیت داخلی آلمان به اشراف فوق العاده دستگاه امنیتی ایران بر اپوزسیون خارج نشین نیز اشاره شده است. آنچه از فحوای این گزارش می توان به خوبی دریافت این است که میزان اشراف اطلاعاتی دستگاه امنیتی کشورمان به گونه ای است که میزان آسیب‌پذیری اعضای اپوزسیون و ضدانقلاب بیش از هر زمان دیگری بالاتر رفته است.

شش: اما شاید راهبردی ترین مساله در گزارش سازمان امنیت داخلی آلمان اعتراف به این نکته راهبردی است که دستگاه اطلاعاتی ایران همتراز کشوری عمل می کند که باور دارد قدرت منطقه ای است و به دنبال تاثیرگذاری فرامرزی – بخوانید جهانی- است. این همترازی نکته بسیار مهمی است که پیشرو بودن دستگاه امنیتی کشور را نشان می دهد. ضمن اینکه سرویس اطلاعاتی آلمان اعتراف می کند که سطح جمع آوری اخبار امنیتی ایران در اروپا، بسیار استراتژیک است. یعنی اخباری را دنبال می کند که دقیقا ناظر و مبتنی بر آینده پژوهی از آینده سیاسی غرب و سیاست خارجه کشورهای اروپایی می باشد. به معنایی دیگر، جهت راهبردی دستگاه امنیتی ایران در راستای خیز  ایران به سمت قدرت فرامنطقه ای شدن و با تقویت اشراف بر پیش بینی معادلات قدرت در سالهای آینده در دنیای غرب است.

هفت: نکته آخر اینکه به ادعای سازمان امنیت داخلی آلمان، بخشی از تمرکز مستمر اطلاعاتی ایران برای تقویت روزافزون قدرت موشکی است. یعنی همواره باید امیدوار بود که ایران در به روز ترین سطح از فناوری موشکی دنیا و اطلاع از وضعیت رقبای موشکی خود قرار خواهد داشت. ان شاالله...

*مدیر مسئول جهان نيوز
آدرس کانال مهدی جهان تیغی
https://t.me/mahadi_jahantighi
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حیدر
Iran, Islamic Republic of
ثمره ی کار جهادی و انقلابی و ایمان قوی درمقابل لیبرالیسم
بیدار باش
Netherlands
...
بیدار باش
Netherlands
جناب مسئول جهان نیوز
سلام علیکم
در همین صفحه ارزشهای بورژوارزی از قبیل لباسهای لاکچری تبلیغ میشه. در همین صفحه محصولات دشمن بشریت (کوکا...) تبلیغ میشه!!! آیا اگر عده ای شبانه روز عمل صالح کنند و عده ای اسیر ظواهری که تبلیغ می شود ، نتیجه نهائی برای کسی که تبلیغ می کند و کسی که فریفته تبلیغ می شود جیست؟...
Iran, Islamic Republic of


جهان از تو اسیر چنگال دنیازدگان شدن رو انتظار نداریم
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که دنبال پول نیستند می توانی از مدافع حرم آدرسشان را بگیری
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
لاحول ولا قوه الا بالله
Iran, Islamic Republic of
خدا سربازان گمنام امام زمان عج را حفظ کند. خاموش و ساکت و بی ادعا در برقراری امنیت و حفظ منافع کشور سعی و تلاش میکنند
Iran, Islamic Republic of
این جهان نیوز فکر کنم مشکل مالی خورده
مدیرمسئولش به تنه داره مطلب می نویسه
دیده بان
اعلام آمادگی کردم برای همکاری ( بدون دستمزد ) جواب ندادند. ظاهرا به کلاس شون نمی خوردیم...
Iran, Islamic Republic of
...
اگر کارهای دیگر هم به نیروی دلسوز ولایی و انقلابی برسد وضعیت تغییر خواهد کرد و به سوی ظهور قدم برخواهیم داشت.
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر ماموران امنیتی وزارت اطلاعات که از سوی خمینی کبیر مفتخر به سرباز گمنام امام زمان شدند.
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان تیغی تا دیروز به توانایی وزارت اطلاعات می خندیدی و وزیر آن را غیر امنیتی می دانستی ، چه شده یک گزارش سرویس اطلاعاتی آلمان اینقدر رویت اثر گذاشته و واقع بین شده ای؟ باید خیالمان راحت باشد که فدا به تواناییهای وزیر محترم هم اعتراف می کنی.
ممد
United States
اپوزسیون پیزوری که دیگر دستگاه اطلاعاتی قوی نمیخواهد!!!! خودشان خودشان را لو میدهند!!!
Iran, Islamic Republic of
طوفان داخل است همين تحقير فقرا و تهي دستان بيچاره شدن مستاجرين بدبخت شدن حقوق بگيران ويراژ مفسدان
Iran, Islamic Republic of
عملکرد بعضیها از خیانت جواسیس ضررش برای کشور بیشتر است.!
Iran, Islamic Republic of
هرجا تفکر بسیجی باشد پیشرفت کار عالی و رضایت از ان در حد قابل قبولی است اما صد حیف که بعد از جنگ اجازه ورود این تفکر را به عرصه اقتصاد و فرهنگ نداده اند.
امير
United States
جريان اپوزوسيون خيلي حرفها براي گفتن دارد...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
عجيبه والله ! اين قدرتى كه آقايون با آب و تاب از اون به عنوان توان اطلاعاتى ياد ميكنند داد تمام كشورهاى اروپائى رو درآورده و بارها باعث گرفتارى و دستگيرى سفرا و ساير كاركنان وزارت خارجه شده ! !!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا يك محتكر مسكن را رصد نمي كنيد گيرم تمام دنيا را لت و پار كرديد كه چي ما در فقر و فلاكت هستيم
Iran, Islamic Republic of
محتكر مسكن خودي است
Iran, Islamic Republic of
محتكر مسكن خودي است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اپوزيسيون كيلوي چند همه شتيل بگير هستند
Iran, Islamic Republic of
تا از پول مفتكي نفت به يكسري از اين ادمها ميرسد اپو زيسيون معني نداره
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت عوامل سایت جهان نیوز.
سایت شما را به عنوان یک رسانه انقلابی می شناسیم ولی برخی تبلیغات و ... در شأن این رسانه انقلابی نیست مثل تبلیغ سایت شال و روسری با تصاویر مدل هایش که اشاعه فحشاست.
Iran, Islamic Republic of
چهار تا مفنگي و عرق خور منحرف كه يك هفته شتيلشون قطع بشود گوشه خيابان مي افتند كه اپوزيسيون نشد
Iran, Islamic Republic of
اين اپوزيسون در مانده كه تو پول جيبي خود مانده اند من دلار بدم بنفع من حرف ميزنند تو بدي بنفع تو ترامپ بده بنفع او پس زدن نمي خوان البته براي مصرف خوراك تبليغي داخل يك زماني خوب بود الان همه دانند خودي هستند!!!
Sweden
ظاهرا آقای جهان تیغی خیلی ذهن خودش رو درگیر سریال گاندو کرده!