شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۶

گزینه‌های اروپا برای نجات برجام چیست؟

پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 692166
فردا(جمعه) نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرای خارجه ۱+۴ و معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران برگزار می شود که بدلایل متعدد از اهمیت بالایی برخوردار است.
گزینه‌های اروپا برای نجات برجام چیست؟
به گزارش جهان نيوز، نمایندگان ۱+۴ و ایران روز جمعه در حالی پشت میز مذاکره قرار می گیرند که ایران بدلیل رفتارهای قانونی و سنجیده اش در ابعاد سیاسی،نظامی و امنیتی، ابتکار عمل اصلی را در اختیار داشته و اروپا وآمریکای خارج شده از برجام و متحدین منطقه ای ان نیز نتوانسته اند با اجرای شوهای سیاسی،دیپلماتیک، نظامی و متهم سازی، موفقیتی در وادار سازی ایران به پذیرش درخواستهای غیر قانونی خود کسب کنند

پس از خروج امریکا از برجام ، کشورهای اروپایی به ایران اطمینان دادند که اجازه نخواهند داد حقوق قانونی ایران در بخشهای مختلف بدلیل نقض عهد امریکا تضییع شود و از این رو جمهوری اسلامی نیز با خویشتنداری ترجیح داد به جای خروج از برجام همچنان به دیپلماسی فرصت بدهد

فارس نوشت، روز گذشته رسانه ها اعلام کردند که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به بیانیه تند سه کشور اروپایی علیه ایران با ارسال نامه ای انها را به باج خواهی از ایران و تلاش برای خروج از برجام با هزینه جمهوری اسلامی متهم کرده است.

اگرچه ایران به مدت یک سال بدون دریافت هیچ امتیازی به تعهدات خود در برجام عمل کرد تا نشان بدهد از ظرفیت بالایی برای حل و فصل کم تنش چالشها برخوردار است لیکن مسئولین ارشد ایران اعلام کرده اند که بهیچ وجه حاضر به ادامه مسیر یک ️طرفه در برجام نبوده و از حقوق قانونی خود وفق این معاهده بین المللی با تداوم کاهش تعهدات دفاع خواهند کرد.

اگر اروپا بدنبال اثبات اراده واقعی برای نجات برجام است یا باید به تعهدات خود عمل نموده و حقوق ایران را که با خروج امریکا از برجام تضییع شده تامین کند ویا حداقل به مدت یک سال(مشابه ایران) با پذیرش کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران همه تلاش خود برای عمل به وعده هایش را انجام دهد

در این صورت است که در نقطه برابر با ایران قرار می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه لغو برجام است.
برجام کل دنیا را گرفتار کرده است.
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه لغو برجام است
برجام ملت ایران را گرفتار کرده است.
برجام کشور ایران را گرفتار کرده است.
سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسه جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک به خاطر برجام هر روز به امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند
Romania
جایگزین برجام بمب اتمی است
بهترین گزینه جایگزین برجام بمب اتمی است.
Iran, Islamic Republic of
دانشمند جان . رهبری فرمودند ما دنبال بمب اتم نیستیم .
طرز تفکر نادرست شما هاست که درجا می زنیم
Iran, Islamic Republic of
چه کسی درجنگ تحمیلی هشت ساله به صدام دیکتاتور سلاح شیمیایی داده است؟ آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان! واین درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر، سازمان های بین المللی و مجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟

عربستان غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت فرانسه می کشد.
فرانسه همچنان به همراه سایر کشورهای اروپایی به ائتلاف عربستان درجنتگ یمن سلاح می دهد مدعی دفاع ازحقوق بشرهم می کند.
فرانسه جنایتکار شماره یک به همراه آمریکا از آغاز جنگ دریمن انواع سلاحهای ممنوعه اختیار ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرارداده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
سالروز جنایت ضد بشری در سردشت
امروز، سالروز جنایت ضد بشری بزرگی است که تاریخ آن را فراموش خواهد کرد
تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
28 سال پیش و در بحبوحه ی جنگ افروزی رژیم بعث عراق ضد ایران، آمریکا و اروپا، صدام را به سلاح های شیمیایی تجهیز نیز کردند و یکی از تلخ ترین نتایج آن شد؛ حمله مرگبار و بمباران مردم در سردشت.

{$sepehr_media_215481_400_300}