کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیرکل جمعیت رهپویان:

امیدواریم تحریم «ظریف» باعث واقع‌بینیِ او شود/ ظریف همفکرانش را متقاعد کند که به دشمن امیدی نداشته باشند

5 تير 1398 ساعت 16:46

دبیرکل جمعیت رهپویان با ابراز امیدواری نسبت به واقع‌بین شدن وزیر خارجه کشورمان پس از تحریم‌ شدن از سوی آمریکا گفت: خوب است آقای ظریف به‌جای التماس به این و آن، همفکرانش را متقاعد کند که ظرفیت‌های داخل را دریابند.


به گزارش جهان نیوز، حجّت‌الاسلام بهزاد زارع،‌ دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه تحریم ایران، موضوع جدیدی نیست و در تاریخ سر درازی دارد، اظهار داشت: همیشه زورگویان عالم برای به بند کشیدن ملتها به تحریم متوسل شده اند و ما هم از ابتدای پیروزی انقلاب مشمول این تهدید بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه نظام سلطه بویژه آمریکا، بلافاصله پس از پیروزی انقلاب در کنار سایر فشارها به حربه تحریم روی آورد، گفت: سئوال اصلی این است که چرا در گذشته تحریم‌ها اثرگذار نبوده و امروز اثر آن بیشتر احساس میشود؟

زارع ادامه داد: در گذشته اساساً ما تحریم‌ها را جدّی نمی‌گرفتیم و نگاهمان به بیرون نبود. نه‌تنها از دشمن، توقعی جز تحریم نداشتیم بلکه مسئولین، به داخل و توانمدی‌های داخلی توجه داشتند؛ لذا تهدید تحریم به فرصتی برای تکمیل خودکفایی کشور تبدیل می‌شد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه متأسفانه به‌تدریج این رویه برعکس شد و بویژه در دولت آقای روحانی آگاهانه یا نا آگاهانه تمام امیدها و نگاه‌ها معطوف به بیرون شذ، تصریح کرد: آقای روحانی به‌عنوان رئیس دولت به صراحت آب خوردن ما را هم به تحریم‌ها مرتبط کرد. اینجا، ضرب‌المثل «کور از خدا چه می‌خواهد؟»، معنا پیدا می‌کند، چرا که هدف دشمن از تحریم، همین آه و ناله‌هاست.

زارع افزود: دشمن به‌دنبال فشار بر ماست و وقتی مسئولان ارشد ما، علامت آشکار اثر این فشار را می‌دهند چرا نباید او احساس موفقیت کند؟ یعنی بر فرض اگر ما هم جای دشمن بودیم و می‌خواستیم منطقی رفتار کنیم باید تمام توان خود را بر همین تحریم متمرکز می‌کردیم، چرا که هدف از آن محقق شده و رئیس دولتِ تحریم شده، با همه وجود، فریاد از اثر آن برمی‌آورند.

وی با بیان اینکه رهبر معظّم انقلاب از ابتدا بویژه در این دولت ۲ راهکار موثر و تجربه شده به دولتمردان توصیه فرمودند، اظهار داشت: با کمال تأسف، آقایان به این توصیه‌ها توجه نکردند.

زارع، توصیه رهبر انقلاب مبنی بر لزوم نگاه به ظرفیت‌های داخلی و امید نداشتن به خارج از کشور را یادآور شد و ادمه داد: متأسفانه به بهانه تعامل با دنیا، عکس این نصایح حکیمانه و تجربه شده عمل شد و همه این به اصطلاح تعامل، به‌سمت غرب و آمریکا برده شد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه تعامل با امید بستن به بیگانه فرق دارد، افزود: دنیا فقط چند کشور اروپایی و آمریکا نیستند. اما متأسفانه دولتمردان فعلی ما با نادیده گرفتن ظرفیتهای داخلی کشور و به بهانه ارتباط با دنیا تمام امید و توان خود را بر ارتباط و عادی سازی روابط با غرب وبخصوص آمریکا متمرکز کردند و نتیجه این شد که هم خود را از ظرفیت‌های داخلی محروم کردند و هم دشمن را در تشدید تحریم‌ها تشویق.

فارس نوشت، زارع، برنامه «عصر جدید» تلویزیون را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در این برنامه، ما هر شب با استعدادهای عجیبی که در کشور وجود دارد، شگفت زده می‌شویم، تصریح کرد: این نمونه کوچکی از ظرفیت‌هایی است که وجود دارد و این برنامه، با نگاه سرگرمی به‌سراغ آن‌ها رفته است. حال اگر مسئولان ما با نگاهی وسیع‌تر به‌سراغ استعدادها بروند، یک انقلاب رخ می‌دهد، امّا معلوم نیست چرا این کار انجام نمی‌شود.

وی، ساقط کردن پیشرفته ترین پهباد دنیا را افتخار عظیمی دانست که توسط جوانان ایرانی انجام شد و گفت: این اقدام، دنیا را شگفت زده کرد، اما چرا مدیران ارشد دولتی این را باور ندارند و به‌دنبال کشف، پرورش و استفاده از این استعدادها نیستند؟

زارع ادامه داد: رئیس جمهور گفته است دست کسانی را می‌بوسیم که پهپاد آمریکایی را ساقط کردند. باید گفت این تقدیر، لازم است اما کافی نیست، چون باید در عمل نشان داده شود. وقتی مدیر ارشد دولتی با کمال وقاحت و حتی در جمع رسانه‌ها می‌گوید که چه اشکالی دارد برای اداره کشور، مدیر هم از خارج وارد کنیم، چه می‌شود گفت؟

فعّال سیاسی اصول‌گرا افزود: اگر تفکر حاکم بر دولت را امثال این فرد ــ آن هم دربخش جذب و سازماندهی نیروی انسانی ــ تشکیل دهند، محصول عملکرد دولت در خارج، تشدید تحریم‌ها و در داخل، فرار مغزها می‌شود و اگر غیر از این شد باید تعجب کرد.

وی خاطرنشان کرد: این باور و رفتار مدیران که به‌جای بی‌اعتنایی به دشمن، مدام در پوشش فعالیت دیپلماسی به دشمن بی‌رحم تحریمِ کننده، التماس می‌کنند باعث شد که روز به‌روز سگ تحریم‌ها هار و هارتر شود تا اینکه پاچه خود جناب وزیر را هم گرفت و در اقدام اخیر، خود آقای ظریف هم شخصاً مشمول تحریم‌ها شد.

زارع ادامه داد: به لطف خدا یا حماقت دشمن، تشدید گام به‌گام و تدریجی تحریم‌ها، بهترین فرصت را در اختیار ما قرار داد تا ما هم گام به گام منافذ وابستگی کشور را شناسایی کنیم و با کشف و کمک گرفتن از استعدادهای داخلی، آن منافذ را کور و ترمیم می‌کردیم و این همان تبدیل تهدید تحریم به فرصت رشد و ایمن‌سازی کشور بود که به آن توجه نشد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه امیدواریم حالا که خود آقای ظریف تحریم شده، وی کمی واقع‌بینی در پیش بگیرد، تصریح کرد: خوب است آقای ظریف به‌جای التماس به این و آن، همفکرانش را متقاعد کند که هم به دشمن امیدی نداشته باشند و هم ظرفیت‌های داخلی را دریابند تا مسیر رشد و بالندگی ایران شتاب و سرعت لازم را پیدا کند و ۶ سال معطلی کشور هم به‌عنوان تجربه و عبرتی برای آیندگان در تاریخ ایران ثبت شود.


کد مطلب: 692065

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/692065/امیدواریم-تحریم-ظریف-باعث-واقع-بینی-او-شود-همفکرانش-متقاعد-کند-دشمن-امیدی-نداشته-باشند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com