پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۳۲
دبیرکل جمعیت رهپویان:

امیدواریم تحریم «ظریف» باعث واقع‌بینیِ او شود/ ظریف همفکرانش را متقاعد کند که به دشمن امیدی نداشته باشند

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 692065
دبیرکل جمعیت رهپویان با ابراز امیدواری نسبت به واقع‌بین شدن وزیر خارجه کشورمان پس از تحریم‌ شدن از سوی آمریکا گفت: خوب است آقای ظریف به‌جای التماس به این و آن، همفکرانش را متقاعد کند که ظرفیت‌های داخل را دریابند.
امیدواریم تحریم «ظریف» باعث واقع‌بینیِ او شود/ ظریف همفکرانش را متقاعد کند که به دشمن امیدی نداشته باشند
به گزارش جهان نيوز، حجّت‌الاسلام بهزاد زارع،‌ دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه تحریم ایران، موضوع جدیدی نیست و در تاریخ سر درازی دارد، اظهار داشت: همیشه زورگویان عالم برای به بند کشیدن ملتها به تحریم متوسل شده اند و ما هم از ابتدای پیروزی انقلاب مشمول این تهدید بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه نظام سلطه بویژه آمریکا، بلافاصله پس از پیروزی انقلاب در کنار سایر فشارها به حربه تحریم روی آورد، گفت: سئوال اصلی این است که چرا در گذشته تحریم‌ها اثرگذار نبوده و امروز اثر آن بیشتر احساس میشود؟

زارع ادامه داد: در گذشته اساساً ما تحریم‌ها را جدّی نمی‌گرفتیم و نگاهمان به بیرون نبود. نه‌تنها از دشمن، توقعی جز تحریم نداشتیم بلکه مسئولین، به داخل و توانمدی‌های داخلی توجه داشتند؛ لذا تهدید تحریم به فرصتی برای تکمیل خودکفایی کشور تبدیل می‌شد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه متأسفانه به‌تدریج این رویه برعکس شد و بویژه در دولت آقای روحانی آگاهانه یا نا آگاهانه تمام امیدها و نگاه‌ها معطوف به بیرون شذ، تصریح کرد: آقای روحانی به‌عنوان رئیس دولت به صراحت آب خوردن ما را هم به تحریم‌ها مرتبط کرد. اینجا، ضرب‌المثل «کور از خدا چه می‌خواهد؟»، معنا پیدا می‌کند، چرا که هدف دشمن از تحریم، همین آه و ناله‌هاست.

زارع افزود: دشمن به‌دنبال فشار بر ماست و وقتی مسئولان ارشد ما، علامت آشکار اثر این فشار را می‌دهند چرا نباید او احساس موفقیت کند؟ یعنی بر فرض اگر ما هم جای دشمن بودیم و می‌خواستیم منطقی رفتار کنیم باید تمام توان خود را بر همین تحریم متمرکز می‌کردیم، چرا که هدف از آن محقق شده و رئیس دولتِ تحریم شده، با همه وجود، فریاد از اثر آن برمی‌آورند.

وی با بیان اینکه رهبر معظّم انقلاب از ابتدا بویژه در این دولت ۲ راهکار موثر و تجربه شده به دولتمردان توصیه فرمودند، اظهار داشت: با کمال تأسف، آقایان به این توصیه‌ها توجه نکردند.

زارع، توصیه رهبر انقلاب مبنی بر لزوم نگاه به ظرفیت‌های داخلی و امید نداشتن به خارج از کشور را یادآور شد و ادمه داد: متأسفانه به بهانه تعامل با دنیا، عکس این نصایح حکیمانه و تجربه شده عمل شد و همه این به اصطلاح تعامل، به‌سمت غرب و آمریکا برده شد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه تعامل با امید بستن به بیگانه فرق دارد، افزود: دنیا فقط چند کشور اروپایی و آمریکا نیستند. اما متأسفانه دولتمردان فعلی ما با نادیده گرفتن ظرفیتهای داخلی کشور و به بهانه ارتباط با دنیا تمام امید و توان خود را بر ارتباط و عادی سازی روابط با غرب وبخصوص آمریکا متمرکز کردند و نتیجه این شد که هم خود را از ظرفیت‌های داخلی محروم کردند و هم دشمن را در تشدید تحریم‌ها تشویق.

فارس نوشت، زارع، برنامه «عصر جدید» تلویزیون را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در این برنامه، ما هر شب با استعدادهای عجیبی که در کشور وجود دارد، شگفت زده می‌شویم، تصریح کرد: این نمونه کوچکی از ظرفیت‌هایی است که وجود دارد و این برنامه، با نگاه سرگرمی به‌سراغ آن‌ها رفته است. حال اگر مسئولان ما با نگاهی وسیع‌تر به‌سراغ استعدادها بروند، یک انقلاب رخ می‌دهد، امّا معلوم نیست چرا این کار انجام نمی‌شود.

وی، ساقط کردن پیشرفته ترین پهباد دنیا را افتخار عظیمی دانست که توسط جوانان ایرانی انجام شد و گفت: این اقدام، دنیا را شگفت زده کرد، اما چرا مدیران ارشد دولتی این را باور ندارند و به‌دنبال کشف، پرورش و استفاده از این استعدادها نیستند؟

زارع ادامه داد: رئیس جمهور گفته است دست کسانی را می‌بوسیم که پهپاد آمریکایی را ساقط کردند. باید گفت این تقدیر، لازم است اما کافی نیست، چون باید در عمل نشان داده شود. وقتی مدیر ارشد دولتی با کمال وقاحت و حتی در جمع رسانه‌ها می‌گوید که چه اشکالی دارد برای اداره کشور، مدیر هم از خارج وارد کنیم، چه می‌شود گفت؟

فعّال سیاسی اصول‌گرا افزود: اگر تفکر حاکم بر دولت را امثال این فرد ــ آن هم دربخش جذب و سازماندهی نیروی انسانی ــ تشکیل دهند، محصول عملکرد دولت در خارج، تشدید تحریم‌ها و در داخل، فرار مغزها می‌شود و اگر غیر از این شد باید تعجب کرد.

وی خاطرنشان کرد: این باور و رفتار مدیران که به‌جای بی‌اعتنایی به دشمن، مدام در پوشش فعالیت دیپلماسی به دشمن بی‌رحم تحریمِ کننده، التماس می‌کنند باعث شد که روز به‌روز سگ تحریم‌ها هار و هارتر شود تا اینکه پاچه خود جناب وزیر را هم گرفت و در اقدام اخیر، خود آقای ظریف هم شخصاً مشمول تحریم‌ها شد.

زارع ادامه داد: به لطف خدا یا حماقت دشمن، تشدید گام به‌گام و تدریجی تحریم‌ها، بهترین فرصت را در اختیار ما قرار داد تا ما هم گام به گام منافذ وابستگی کشور را شناسایی کنیم و با کشف و کمک گرفتن از استعدادهای داخلی، آن منافذ را کور و ترمیم می‌کردیم و این همان تبدیل تهدید تحریم به فرصت رشد و ایمن‌سازی کشور بود که به آن توجه نشد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه امیدواریم حالا که خود آقای ظریف تحریم شده، وی کمی واقع‌بینی در پیش بگیرد، تصریح کرد: خوب است آقای ظریف به‌جای التماس به این و آن، همفکرانش را متقاعد کند که هم به دشمن امیدی نداشته باشند و هم ظرفیت‌های داخلی را دریابند تا مسیر رشد و بالندگی ایران شتاب و سرعت لازم را پیدا کند و ۶ سال معطلی کشور هم به‌عنوان تجربه و عبرتی برای آیندگان در تاریخ ایران ثبت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هرگز با حامیان اصلی جنایتکاران جنگی درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، غزه، فلسظین، یمن ومنطقه خاورمیانه مذاکره نخواهم کرد.
Canada
دکتر ظریف هم باید آمریکا را تحریم کنه و دیگه در خیابانهای اروپا با اونها قدم نزنه و باهاشون عکس نگیره.
Iran, Islamic Republic of
.....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
یادمه ظریف می گفت
آمریکا با یک بمب می تونه همه چیز ما را نابود کنه ....!
سعید
United States
پارسال با هزار بدبختی موقعیت جور شد در سن 36 سالگی ازدواج بکنم!!! ولی ناگهان همه چی 3-4-5 برابر شد! و ازدواج من بهم خورد

خدا لعنت بکنه باعث و بانی این اتفاقات رو
عاملان این شرایط باید محاکمه و اعدام شوند
به علی قسم اندازه دانه‌ای ارزن از حقم نخواهم گذشت
Iran, Islamic Republic of
توی آمریکا هم 6-5 برابر شد یعنی؟!
Iran, Islamic Republic of
امریکا حتی با تحریم باید نیروهایش را حفظ کند
Sweden
...
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
تحریم ظریف سیب و گلابی برجام است !
Iran, Islamic Republic of
درود بر ظریف که مورد تشویق رهبر معظم بارها قرار گرفته است .... بدا بحال کسانی که قدر او را ندانند ....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کجا مورد تشویق قرار گرفت؟
Iran, Islamic Republic of
بعید میدونم درس عبرت شده باشه وگرنه همون ۸۲ هم برای عبرت کافی بود
Iran, Islamic Republic of
فرانسه جنایتکار شماره یک ازسال 1357 تاکنون دشمن درجه یک نظام جمهوری اسلامی ایران و دشمن درجه یک ملت ایران بوده است ...
Iran, Islamic Republic of
البته با احترام به اقای ظریف عرض میکنم چون جناب ظریف صرفا یک دیپلمات به اصطلاح حرفه ای و کلیشه ای است هیچگاه از اینگونه برخوردها متنبه نخواهند شد . و نظر مثبتشان از تعامل حد اکثری با غرب تغییر نخواهد کرد...!!!!
Iran, Islamic Republic of
لازم به ذکر است که بدانید هر چه میزان دین‌شناسی و تقوای مسئولان پایین باشه به همان اندازه در محاسبات سیاسی‌شون خطا و اشتباه خواهند داشت چون در سیاست قدرت برتر از آنِ کسی هست که بصیرت داره.

امام کاظم علیه السلام می‌فرمایند: در دین خدا دنبال فهم عمیق باشید زیرا فهم عمیق در دین کلید بصیرت است.
Iran, Islamic Republic of
.....,
رسول
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
شمس
Iran, Islamic Republic of
...
بي تدبيري
Iran, Islamic Republic of
احسنت حاج آقاي جوان و متفكر
تحليل دقيق ؛ روشن ؛ واضح و واقع بینانه ای از شرایط روز مملکت‌ و مشکلات خود ساخته دولت کنونی بیان فرمودین ولی ای کاش عملکرد اعتدالیون و اصلاح طلبان مجلس ... رو هم تحلیل می فرمودین چرا که بخش بررگی از مشکلات کنونی جامعه حاصل عدم ایفای وظیفه قانونی مجلس در بعد نظارتی بر دولت و همراهی کورکورانه انها با دولت است
United Arab Emirates
سایت خبری جهان نیوز بر خلاف ظاهرش خیلی نسبت به لاریجانی بلاتکلیف و سردمدار تصویب برجام ۲۰ دقیقه ای تعصب دارد چرا که هیچ وقت کامنتهایی که انتقادی نسبت به لاریجانی داشته باشند رو نمیذاره
Iran, Islamic Republic of
اقای زارع با سلام شما بعنوان نیروهای اصولگرا چرا افتدین تو بازیهای سیاسی بابا مردم تو فشار اقتصاد و معیشت هستند .
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد الان فقط دنبال قدرته قدرت هم نداره و نمی تونه داشته باشه .خودشو سوزوند حال هم باید هزینه رفیق بازیهاش رو بده !
Iran, Islamic Republic of
با دیپلماسی انفعالی و التماسی غرور ملی را خدشه دار کرده اند!!!!
United Arab Emirates
نفست از جای گرم در میاد. اگر برجام نبود تا کنون دلار بالای ۲۰ هزار تومان را رد می کرد. اگر ظریف نبود تاکنون حقوق تو صفر شده بود..
Iran, Islamic Republic of
اگه احمدی نژاد میبود، الان دلار ۱۰۰۰ میبود
Iran, Islamic Republic of
اين كيه ديگه بابا ؟! چرا محترمانه حرف نميزنه ؟! خب يكى يادش بده بخاطر رضاى خدا.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما خودتون با فیلترینگ‌ مردم و تحریم ظالمانه کردید به آمدیکا میگید ظالم؟
Iran, Islamic Republic of
به ۱۷:۵
طرف ۵۰سالشه با یه تیشر وایمیسه کنار خیابون به حزب اللهی تیکه میندازه که چرا تلگرام فیلتر کردین.
کسی نیس بهش بگه پیری معلومه که تو جوونیت چی بودی!!!