جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

دیدار بن سلمان با رییس جمهوری کره جنوبی

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 692061
"محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی که موضوع دست داشتن وی در قتل خاشقچی روزنامه نگار کشته شده عربستانی در ترکیه، بار دیگر به دلیل شرکت وی در نشست سران جی 20 در ژاپن مطرح شده است، ساعتی پیش با رییس جمهوری کره جنوبی در سئول دیدار کرد.
دیدار بن سلمان با رییس جمهوری کره جنوبی
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی امروز (یکشنبه)، پیش از سفر به ژاپن به منظور شرکت در اجلاس جی ۲۰، وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد او در دیدار "مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی در مورد گسترش همکاری در بخش‌های صنعتی، امور دفاعی، پزشکی و بهداشتی، فناوری‌های اطلاعاتی، مخابراتی، ارتباطاتی و انرژی بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف، بر تقویت روابط دو جانبه تاکید کردند.این سفر در شرایطی انجام می‌شود که اوزاکا ژاپن میزبان اجلاس سران گروه بیست در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن (۷و ۸ تیر ۱۳۹۸) است ولیعهد عربستان پس از پایان سفر دو روزه به کره جنوبی، جهت شرکت در این نشست راهی ژاپن خواهد شد.

همزمان با سفر بن سلمان به ژاپن، نامزد «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار عربستانی که پاییز سال گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد از نخست وزیر ژاپن خواسته بود که موضوع روشن شدن قتل نامزدش را در اجلاس گروه ۲۰ مطرح کند.

عربستان سعودی بزرگترین شریک تجاری کره جنوبی در خاورمیانه و بزرگترین فروشنده نفت به این کشور است طبق آمار، کره جنوبی در چهار ماه اول جاری میلادی ۱۰۱ میلیون بشکه نفت از عربستان وارد کرده است.

ارزش مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۰.۲ میلیارد دلار رسید به این ترتیب عربستان سعودی هشتمین شریک تجاری این کشور است.کره جنوبی عمدتاً محصولات صنعتی چون کشتی، خودرو، محصولات دریایی و فولاد به کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان صادر می‌کند و در عوض نفت و مواد اولیه محصولات پتروشیمی از آنها می‌گیرد.

 در سفر ولیعهد سعودی به کره جنوبی قرار است ۸.۳ میلیارد دلار تفاهم نامه همکاری میان دو کشور امضا شود امروز نیز با حضور مقامات دو کشور، تفاهم نامه همکاری میان "آرامکو" شرکت نفت عربستان و "هیواند" شرکت خودرو سازی کره جنوبی در مورد سوخت هیدروژنی امضا شد.

کره جنوبی همچنین تمایل دارد در بخش انرژی هسته‌ای عربستان سعودی مشارکت کند و یکی از کشورهایی است که در لیست ریاض برای ساخت نیروگاه هسته‌ای قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
حملات جدید پهپادی به فرودگاه‌های ابها و جیزان
حملات دقیق پهپاد‌های یمنی به آشیانه هواپیما‌ها و دیگر اهداف نظامی سعودی‌ها با موفقیت انجام شد.
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۴/۰۵- ۱۶:۰۳