پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اسکان فرهنگیان تا ۱۵ شهریور ادامه دارد

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 692053
گرچه تعداد محل های اسکان فرهنگیان در تابستان امسال نسبت به سال ها گذشته افزایش و کاهش نداشته است اما مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش می گوید سطح خدمات اسکان را افزایش داده ایم.
اسکان فرهنگیان تا ۱۵ شهریور ادامه دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، مراکز اسکان فرهنگیان در ایام نوروز و روزهای تابستان حال و هوای دیگری دارند. هر چند عمده فعالیت فشرده این مراکز در ایام نوروز است و نوروز امسال نیز با توجه به وقوع سیل در چند استان کشور باز هم آمار قابل توجهی از اسکان فرهنگیان را شاهد بودیم، اما تابستان نیز فرصت خوبی برای خدمت رسانی آموزش و پرورش به فرهنگیان در حوزه پشتیبانی است.

در نوروز ۹۸ تا پایان ۱۵ فروردین ماه یک میلیون ۴۷ هزار و ۴۹۲ خانوار شامل ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۵۶ نفر و ۱۰ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۱۶۳ نفر روز توسط ستاد اسکان موقت فرهنگیان اسکان داده شدند.در نوروز بیشترین پذیرش را استان های اصفهان، فارس و خراسان رضوی داشتند.

این روزها نیز فرهنگیان می توانند برای اسکان در مراکز اسکان فرهنگیان در سراسر کشور، از طریق سامانه ثبت نام کنند و برای ایام تعطیلات تابستانه که تا ۱۵ شهریور ادامه دارد، رزرو جا انجام دهند.

به گفته گودرز کریمی فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش ۲ هزار و ۶۵۰ مدرسه در قالب ۴۹۵ پایگاه و تعداد ۲۳ هزار و ۹۶۰ کلاس درس، در کنار ۳۶۶ مرکز رفاهی خانه معلم، ۳۰۰ اردوگاه مجهز و ۵۰ پردیس دانشگاهی در این ایام به فرهنگیان خدمات ارائه می دهد. این آمار نسبت به تابستان گذشته ارتقا یا کاهشی را شاهد نیست.

کریمی فر درباره امکانات این مراکز و مدارس گفت: در طرح اسکان تابستان فرهنگیان، سطح خدمات اسکان را افزایش داده ایم. وسایل سرمایشی را ارتقا داده ایم و همچنین روی زیباسازی و نحوه اطلاع رسانی و پذیرش کار کرده ایم.وی ادامه داد: همچنین برای حفاظت از اموال فرهنگیان در مدت اقامت خود در این مراکز نیز تدابیر امنیتی را بالا برده ایم.

کریمی فر همچنین به برپایی نمایشگاه های سنتی و بومی در جوار این مراکز اشاره کرد و گفت: در نوروز نیز تجربه خوبی در این زمینه داشتیم و اتخاذ تدابیر امنیتی جهت حفظ و حراست از اموال مهمانان و همچنین برپایی نمایشگاه های بومی و سنتی در جوار پایگاه‌های پذیرش استان‌ها که تجربه خوبی در این زمینه در نوروز داشتیم نیز تدارک دیده شده است. به این صورت در شناساندن فرهنگ هر منطقه به فرهنگیان نیز اقدام می کنیم. تمام تلاش ما این است که فرهنگیان اقامت خوشی را در این ایام داشته باشند.پذیرش اینترنتی همزمان با شروع طرح از هفته سوم خردادماه تا پایان طرح اسکان ادامه دارد.

گرچه کمیت مدارس و مراکز اسکان فرهنگیان به نظر می رسد که پاسخگوی نیاز فرهنگیان باشد اما در این سال ها آنچه موجب رنجش فرهنگیان بوده است، محل اسکان و کیفیت برخی از مراکز اسکان است. حتی برخی مسئولان اسکان فرهنگیان در این سال ها خود اذعان داشته اند که «شکل اسکان مسافران در مدارس محل اسکان فرهنگیان شایسته گردشگران اعم از فرهنگیان و غیر فرهنگیان نیست». حتی اعلام شد که «در بررسی‌هایی که انجام دادیم، هزینه اقامت در مهمانسراهای دولتی و مراکز اسکان فرهنگیان با هزینه اسکان در برخی از مراکز اقامتی مانند مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرها برابر شده است.»

از سوی دیگر مسئولان آموزش و پرورش می گویند که اسکان آموزش و پرورش برای کسب درآمد نیست و هزینه بر هم هست. این در حالی است که در این مراکز اگر ظرفیت خالی پذیرش فرهنگیان وجود داشته باشد، مسافران غیر نیز امکان اسکان دارند و تعرفه های قیمت برای آنها متفاوت است و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت برای آنها لحاظ می شود.

مسئولان گرچه می گویند این محل های اسکان برای این است که فرهنگیان در مسافرت های تابستانه گرفتار هزینه های اسکان که در ماه های اخیر افزایش چشمگیری داشته نشوند، اما همچنان آنچه محل بحث است، کیفیت خدمات در این مراکز به نسبت محل اسکان های خصوصی است که فاصله ای غیرقابل کتمان است.

خانه های معلم از میان تمام این مراکز اسکان، کیفیت برتری دارد و در رتبه بعدی مراکز رفاهی قرار می گیرند و به مدارس که برسیم باید بگوییم بیشتر شبیه به محل های اسکان با حداقل امکانات هستند و بدیهی است که قیمت این اسکان در این مراکز با هتل و حتی برخی مسافرخانه ها بسیار ناچیز است و اساساً هدف آموزش و پرورش مسافرت ارزان است. کریمی فر می گوید ۹۰ درصد مسافران ما فرهنگیان شاغل و بازنشسته هستند.

در این مراکز مبالغ از طریق دستگاه پوز دریافت می شود که به حساب دولت واریز می شود و سپش به آموزش و پرورش باز می گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *