پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۴۰

ری‌شهری: صداوسیما خودش تولید بی‌حجابی می‌کند

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 692015
آیت الله محمدی ری شهری در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهه کرامت در استان تهران، با اشاره به شعار مهربانی به رسم اهل بیت علیهم السلام که از سوی ستاد برگزاری دهه کرامت برای برگزاری این دهه انتخاب شده است، گفت: در فرازهای پایانی از زیارت جامعه کبیره، جاذبه های رفتاری ...
ری‌شهری: صداوسیما خودش تولید بی‌حجابی می‌کند
به گزارش جهان نيوز، در ادامه گزیده‌ اظهارات آیت الله ری‌شهری، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسینی(ع) و عضو مجالس خبرگان و تشخیص مصلحت نظام در جمع دست‌اندرکاران و اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت را خواهید خواند:

منظور از وجوب محبّت ومودّت اهل بیت علیهم السلام در حقیقت وجوب معرفت آن ها است، گفتار و رفتارهای اهل بیت علیهم السلام به قدری زیبا است که هر شنونده و بیننده ای را جذب می کند و نمی شود که انسان زیبایی را ببیند و بشنود ولی نسبت به آن محبت و عشق پیدا نکند، زیرا انسان طبیعتا زیبایی را دوست دارد و نسبت به آن گرایش پیدا می کند.

تجلیل از شعار «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل‌بیت(ع)» از سوی ستاد برگزاری دهه کرامت:

در فرازهای پایانی زیارت جامعه کبیره در سه اصل مهم ویژگی های این مهربانی توضیح داده شده است، اولین ویژگی حق است، یعنی اهل بیت علیهم السلام کار نادرست برای جلب دوستی نمی کنند، دومی صدق یعنی رفتار صادقانه است و سومی رفق یعنی مهربانی و ملایمت است.

باید توجه داشته باشیم وقتی قرآن کریم به دوستی با اهل‌بیت(ع) دستور می‌دهد، منظور این است که به آن چیزی که محبت‌آور است یعنی معرفت و شناخت منش اهل‌بیت(ع) نزدیک شویم؛ زیرا اگر منش و روش شناخته شود، خود به خود محبت حاصل می‌شود، محبت دستوری نیست، بنابراین محال است قرآن به چیزی دستور دهد که دستوربردار نباشد.

جمعی از یاران امام صادق(ع) به ایشان عرض کردند که عده‌ای به شما اظهار دوستی می‌کنند اما مانند ما مقام امامت را قبول ندارند، به همین دلیل می‌خواهیم از آنها برائت جوییم، امام به آن‌ها فرمود شما چنین حقی ندارید و سپس برای آن‌ها داستانی را تعریف کرد تا نشان دهند که مسلمان باید مدارا و سهل‌گیری را در دستور کار خود قرار دهد.

امام صادق(ع) پس از ذکر آن داستان به یاران خود فرمودند: مبادا بر افرادی که با شما سلیقه متفاوتی دارند سخت بگیرید، بلکه باید کاری کنید تا ورود آنها به عقیده درست تسهیل شود. امام صادق(ع) در ادامه به شیوه حکومتی بنی‌امیه نیز اشاره می‌کنند و می‌گویند، شیوه آنها تکیه بر شمشیر خشونت و ظلم بود، در حالی که شیوه ما اهل‌بیت(ع) مدارا، دوستی، وقار و سنگینی و تقیه است؛ البته باید توجه داشته باشیم که تقیه در این کلام امام صادق(ع) بدان معناست که همه چیز را به شکل ناگهانی بیرون نریزیم.

برای دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و نظام مبتنی بر ارزش های این مکتب نباید سخت گیری نمود و خشونت ورزید، زیرا امر به معروف با خشونت و سخت گیری نتیجه نمی دهد، چنانچه در روایت آمده است که حکومت بنی امیه با شمشیر و خشونت و ظلم شکل گرفته بود و این سیره حکومتی اسلام نیست، بلکه سیره حکومتی اهل بیت علیهم السلام بر پایه مدارا و بر اساس دوستی و وقار و رعایت مصالح در بیان امور و حسن رفتار با مردم و ورع و تلاش است.

باید روش خود را در امر به معروف و نهی از منکر تغییر دهیم، تا زمانی که مبادی اصلاح نشود، برخورد با نتایج فایده‌ای ندارد و هیچ وقت موفق نخواهیم شد. برخورد و تنبیه باید آخرین راه ممکن باشد و صرفاً به کسانی که تحت هر شرایطی لجبازی می‌کنند، تعلق گیرد.

تلاش‌های نیروی انتظامی و سردار اشتری فرمانده آن قابل تحسین است، زیرا سعی می‌کنند به وظایف خود به خوبی عمل کنند، اما باید توجه داشته باشیم تا زمانی که صدا و سیما، دانشگاه و دیگر نهادهای مهم کشور تولید بی‌حجابی می‌کنند، موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد. چرا فقط از نیروی انتظامی انتظار داریم که به وظیفه خود عمل کند؛ چرا دیگر دستگاه‌های کشور در زمینه حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟

باید در جذب به دین از روش‌های مهربانانه همچون روش‌هایی که بزرگان اخلاق همچون آیت‌الله حق‌شناس بکار می‌بردند استفاده کنیم، باید کاری کنیم که مردم به دین علاقه‌مند شوند نه اینکه از آن احساس بدی پیدا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
امر به معروف و نهی از منکر برای کسی است که آگاهی ندارد. ولی وقتی عمدا" و عملا" وارد فاز مخالفت میشود ، معاند است و دیگر مدارا معنی ندارد.
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ
معنی عملی این آیه کریمه این است : کسانی که خلاف عفت عمل کنند ، مومن نیستند و در معرض اذیت و آزار قرار خواهند گرفت . البته تعذیر هم خواهد داشت .در اینصورت بدانند که باکی بر اذیت کننده نیست زیرا که خداوند غفور و رحیم است: وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحيمًا . لذا عملکرد سردار اشتری قابل تقدیر است.
Iran, Islamic Republic of
خداخیرت بده داداش کاش حجاب کامل الزامی بشه واقعافسادوبی عفتی خیلی زیادشده ولشون کنی لخت میگردن توخیابونها
Iran, Islamic Republic of
دباره حجاب با دو مشکل اساسی
روبرو هستیم :

1- نبود قانونی جامع و متقن و کارامد
که تکلیف ضابطین قضائیه و امرین به معروف و کسی که به هیچ وجه نمیخواهد زیر بار حجاب برود را مشخص کند
که چه کار میخواهد بکند

2- در حوزه اجرای این قانون که خیلی مهم تر از وجود خود قانون است
چرا که قانون جامع آن گاه که قدرت در دست مجریان و طرفداران این ایده باشد، تا اندازه ای جلوه مثبت داشته باشد،
امّا این دولت، مستعجل است و بسیار زود جای خود را به عکس آن چه آنان اراده می کنند، می دهد.

در این صورت مردم دچار بحران دوگانگی شخصیت و بحران هویت میشوند
که اخر بپوشیم یا نپوشیم

الان وضعیت کنونی ایران همین است
حجابی که امده باعث ارامش جامعه شود
شده مطامع سیاسی برخی احزاب سیاسی و بازی کردن با باور ها و مقدسات مردم
فقط برای سبد رای
Romania
جناب آقای ربشهری وزیر اسبق اطلاعات ، برخورد با چه کسانی و چه شیوه ای فایده ای نداره؟!...
Iran, Islamic Republic of
...
صدا و سیما نه دکان سلبرتی ها !!
Iran, Islamic Republic of
مگر صدا وسیما دانشگاه انقلاب نبود و نیست
پس اکثر استادان کلاسهای این دانشگاه در دست سلبرتی ها هست یا نیست
جهان نیوز ماها خیلی با حالیم !!!
لواسانی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
/....
Iran, Islamic Republic of
این همه دختر حجاب معمولی تو خیابونه ولی بازیگرهای تلوزیون تو فضای مجازی از بدحجاب ترین ها هستن یا ملاک انتخابتون اشتباهه یا اینا به پول کلان میرسن خودشون را گم میکنن
Iran, Islamic Republic of
...۰۰۰۰
قابل توجه حامیان رفتارهای خشن پلیس
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم یک کمی از بی حجابی کسانی که در سینما ایفای نقش می کنند توجه بیشتری نشان دهند
بیشتر الگوها از آنجا سر چشمه می گیرد ممنون
منصوری
Iran, Islamic Republic of
واقعاصداوسبمابااون فیلمهای که بازیگرانش همه بدحجاب وبدپوشش هستندگندزده به کل صداوسیا
ممد
United States
فقط خانم چرخنده..... فقط.....ماشالله ......من طرفدارشم
جواد
امیدواریم عزیزان در نهادهای مسئول جوابی برای دادگاه الهی آماده داشته باشند، فعلا که همه مسئولیت را به دیگران حواله می دهند.!!!
خ
Iran, Islamic Republic of
از مسئولین خواهش میکنیم که فکر برای حل بدحجابی بکنند، چون واقعاً روح آدم رو آزار میده،
حبیب
United Arab Emirates
" ری‌شهری: صداوسیما خودش تولید بی‌حجابی می‌کند"
این حرف کاملا درست است. وقتی صدا و سیما از هنر پیشه های معلوم الحالی استفاده می کند که در فیلم و سریال با حجاب هستند و در فضای مجازی همه چیزشون را می ریزند بیرون ، به جوانها هم می آموزد مثلا در مدرسه و دانشگاه حجاب داشته باش و بیرون هر کاری خواستی بکن. صدا و سیما مقصر اصلی در این زمینه است.
محمد
United Arab Emirates
صدا و سیما باید ارزشهای اخلاقی را ترویج کند که یکی از مهمترین آنها یکرنگی و نداشتن ریا و دو رویی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
طبق مستندات صدا و سیما از سالهای دور بصورت حرفه ای یکی از ترویج دهندگان و الگوسازان بی حجابی در سطح جامعه می‌باشد. مثلا در سریال " گاندو" یک سوپراستار خانم در این فیلم بازی میکند و کارگردان این خانم را بعنوان مامور اطلاعات و با حجاب کامل و با پوشش چادر نشان میدهد . جوانان که بدنبال الگویی برای رشد و تعالی در جامعه هستند با جستجو تصاویر این خانم در اینترنت متوجه می شوند که این بازیگر زن سوپر استار نه تنها به چادر اعتقادی ندارد بلکه حتی به حجاب هم پایبند نیست و این الگو سازی حرفه ای یعنی اشاعه بی حجابی در سطح جامعه به شکل حرفه ای و حساب شده و بی ارزش نمودن قداست و جایگاه چادر نزد عموم مردم.
مچکریم
Iran, Islamic Republic of
.....
بابك
Iran, Islamic Republic of
از حاج آقا ري شهري درخواست داريم خودشون تشريف بيارن در سطح شهر و پاركها ، با همون زبان خوش و روش زيبايي كه بلدند دختران و زناني كه نيمه برهنه و كشف حجاب كرده اند را ارشاد بفرمايند تا ما هم ياد بگيريم و انجام بديم
Iran, Islamic Republic of
لااقل این را دیگر نمی توانید تقصیر اصلاح طلبان بدانید زیرا مدیریت صدا و سیما 30 سال است که در اختیار اصولگرایان است
سرور
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیمای فعلی به شدت بنفش است.
Iran, Islamic Republic of
مدیریت اصولگرایان، بدنه و بازیگران اصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
مدیریت مهم است و اینکه کارمند و غیر در سیاست گذاری هیچ نقشی ندارند
Denmark
جناب ری شهری! به کسانی در پارک ضمن نداشتن حجاب می رقصیدند توسط پلیس تذکر داده شده است و بنا به اظهار اهالی محل، پلیس با بلندگو چندین بار از آنها خواسته که از اقدام هنجارشکن خودداری کنند ولی توجه نکرده اند و وقتی پلیس ناچارا اقدام کرده به پلیس پرخاش و توهین کرده اند.جنابعالی که سابقه کار اجرایی هم دارید بفرمایید جز دستگیری افراد بی توجه به قانون چه اقدامی باید صورت می گرفت؟گیریم در حد اعلا کار فرهنگی کردیم اما با عده ای هنجارشکن که کار آنان مضر به حال جامعه هم هست چه باید کرد؟
معلم
Iran, Islamic Republic of
آقای ری شهری شمابرایم ترویج حجاب چه کرده اید؟!!!، تقریباهیچ
Iran, Islamic Republic of
ایشان اول که تولیت حرم سیدالکریم را گرفتند خواستند مثل مکه ومدینه اذان صبح با صدای بلند پخش شود حدود 60 تا بلندگودورتادور مناره ها نصب کردند بعد که صدای اعتراض مردم بلند شد(افراط) ولوم را پایین کشیدند(تفریط)وامروزه صدای اذان صبح به سختی میاد شاید هم از مساجد دورتر به گوش می رسد....وایشان از یه شخصیت انقلابی تبدیل به یه میانه رو کم حاشیه شدندمثل خیلی های دیگر..متاسفانه !
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما در تصرف سلبریتی هایی است که نمک نظام رو می خورند، مشهور می شوند و بعد ارزشهای نظام رو مسخره می کنند. خدایا مظلومیت این نظام چقدر زیاده.
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
حرف حسابی جواب ندارد. صدا و سیما را درست کنید تا سیلبرتی هایتان تبلیغ کانادا نکنند . نصف امورات حل شدنی است.
United Arab Emirates
جمعی از یاران امام صادق(ع) به ایشان عرض کردند که عده‌ای به شما اظهار دوستی می‌کنند اما مانند ما مقام امامت را قبول ندارند، به همین دلیل می‌خواهیم از آنها برائت جوییم، امام به آن‌ها فرمود شما چنین حقی ندارید و سپس برای آن‌ها داستانی را تعریف کرد تا نشان دهند که مسلمان باید مدارا و سهل‌گیری را در دستور کار خود قرار دهد.
دقیقا عین رفتاریه که شماها مدعیای ولایت و امامت با احمدی نژاد کردین!!!!! از ائمه معصوم که حرف شنوی ندارین. از امام خامنه‌ای هم که فقط با زبان حرف شنوی دارین پس این همه ادعای دین و ایمان از کجا ابتیاع کردین
Denmark
امام صادق علیه السلام درست فرموده اند اما قیاس شما درست نیست.کسی که نظر امام قبول ندارد با عده ای نیمه لخت و هنجارشکن و رقاص در انظار عمومی فرق ندارد؟! بی حجابی و بی حیایی زن یا مرد مضر به حال اخلاق و حیاء جامعه و از مفاسد است.
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴
کی ازشون برائت جسته؟؟اعتراض کردن معناش برائت جستنه؟؟پس روایات دیگه درباره طرز برخورد باگناهکار کجا رفت؟؟جای نهی از منکر تو این ماجرا کجاس؟؟
France
ریشه شعله ور شدن این مساله را نبایست فراموش کرد. در زمان چند رئیس جمهور مختلف شاهد بودیم که برای گدایی آرای انتخاباتی مردم بر تساهل در خصوص حجاب می کوبیدند.
حتی یکی از رؤسای جمهور که در چهارسال اول ولایی عمل کرد در دوره دوم بند را آب داد.
Iran, Islamic Republic of
خود جهان نیوز پر از تبلیغاتیه که شئونات اسلامی رو رعایت نمیکنن!
5625
Denmark
.......
Iran, Islamic Republic of
با وجود آزاد بودن فضای مجازی و پیام رسانهای خارجی قانون حجاب در حقیقت اجرا نمی شود

اجرای امنیت اخلاقی فقط مختص فضای حقیقی نیست

آزاد بودن رسانه هایی چون اینستاگرام و ممنوع بودن ماهواره ، تناقضی آشکار در اجرای قانون حجاب است

استفاده گسترده از پیام رسانهای خارجی به خصوص اینستاگرام که آلوده ترین پیام رسان است، مدتهاست که قانون حجاب توسط خود دولت نقض شده است
نیما
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد: لطفا درون متن های خبری ، برای موضوعاتِ خبر ، سرتیتر بزنید تا یهتر بتونیم مطلب مورد نظر رو پیدا و مطالعه کنید.
برای بعضی مطالب هم از رنگ متفاوت استفاده کنید تا به چشم بیاد.
با تشکر از جهان نیوز.
Iran, Islamic Republic of
چه شده آقای ری شهری به صدا سیما گیر داده