جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۹

عباس عبدی: اصلاح‌طلبان پیشاپیش انتخابات را باخته‌اند

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 691917
عضو حزب منحله مشارکت می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید به راهبرد اصلاح‌طلبی که مدام کم‌رنگ شد و تغییر هویت داد، برگردند.
عباس عبدی: اصلاح‌طلبان پیشاپیش انتخابات را باخته‌اند
به گزارش جهان نيوز، عباس عبدی به روزنامه شرق گفت: اصلاح‌طلبان باید به راهبرد اصلاح‌طلبی برگردند، راهبردی که از سال 80-79 کم‌کم کم‌رنگ شد، 84 باز هم کم‌رنگ شد، به 88 که رسید کلاً تغییر ماهیت داد. این راهبرد از اصلاح‌طلبی عبور کرد فارغ از اینکه خوب یا بد باشد در ادامه و در سال 92 سعی کردند برگردند که به‌نظرم هنوز برگشت کاملی به راهبرد اصلاح‌طلبی نداشته‌اند.
 
وی می‌افزاید: ما آمال و آرزوها و خواسته‌های خودمان را پشت مردم می‌ریزیم. بله اگر مردم جامعه‌ای تغییر نکنند، جامعه تغییر نمی‌کند. اما نقش مردم این نیست که به خیابان بریزند و چهار تا شعار بدهند و کیف کنند و فردا هم علیه تمام گذشته‌شان فحش دهند و حرف بزنند. در سال 88 چه کسی به خیابان آمد به‌جز مردم؟ اکنون کجا هستند؟

چه کسی از آن اوضاع دفاع می‌کند؟ و چه عوارض وحشتناکی برای جامعه ایجاد کرده؟ به‌نظرم باید جلوی این حرف‌ها را گرفت و نقد رادیکال به اینها انجام داد.

جامعه‌ای که نخبه‌هایش نتوانند چهار تا حرف درست بزنند و حتی نمی‌توانند با هم حرف بزنند، مردمش کجا می‌توانند یک اقدام درست و حسابی و قابل قبول انجام دهند؟ مردم می‌خواهند چه کنند جز اینکه توی سروکله هم بزنند؟ بنابراین پوپولیستی را که در پس این پرسش‌ها است و با کلماتی دیگر آرایش یافته باید کنار گذاشت و با بازنگری جدی درخصوص تحولات اجتماعی، اصلاحات و مسیری که باید برویم را به‌وجود بیاوریم. تنها چیزی که می‌توانم برایتان تکرار کنم این است که این همه نقش مردم نقش مردم نکنید.

عبدی تصریح می‌کند: سیاست‌مدار نمی‌تواند با این بهانه که مردم این را می‌خواهند از خودش رفع مسئولیت کند. مردم این را می‌خواهند، تو چرا دنبال‌شان بروی؟ اگر چنین است تو دیگر چه رهبری سیاسی داری؟ هرکس باید مسئولیت رفتارش را خودش بپذیرد نه اینکه بگوییم مردم می‌خواهند، تا به‌ حال از این اشتباهات زیاد داشته‌ایم و نباید تکرارشان کنیم.

وی همچنین درباره انتخابات آتی گفته است: ریزش عمده‌ای در انتخابات از طرف اصلاح‌طلبان خواهد بود البته از اصولگرایان هم ریزش خواهد بود اما اصلاح‌طلبان به دلیل تشتت و اینکه بخشی از حامیانشان حاضر به حمایت نیستند و بیشتر طالب این هستند که مستقل در کنش سیاسی و انتخاباتی شرکت کنند، به‌نظرم اصلاح‌طلبان پیشاپیش این بازی را باخته‌اند.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of

هنوز هم به جای اینکه به فکر مردم و به فکر جامعه باشن
درد و دغدغه شون اینه که رأی میارن یا رأی نمیارن
حرص قدرت ، خرفت و کورشون کرده
Iran, Islamic Republic of
كل ماجرا تمومه اخر خط امسال
Iran, Islamic Republic of
...
مدیر انقلابی
Iran, Islamic Republic of
ایران اسلامی مدیر جهادی انقلابی می خواد
مدیران لیبرال تاریخ مصرف گذشته اند
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
م
Iran, Islamic Republic of
اینم گفته که این دفعه مردم پای صندوق نمیان..
اینم اضافه کنید
رای ندادن شونم رای ندادن نیست
Iran, Islamic Republic of
یادمه یه سال انتخابات رو مثلا تحریم کردن

اما همون سال عکس خاتمی رو در یکی از حوزه های انتخاباتی دور از ذهن ، گرفته بودن و منتشر کردن
رفته بود یواشکی رای بده ولی می خواست لو نره که رای داده ولی یه نفر عکسش رو گرفته بود و پخش کرد
فقط یک احمق یک اشتباه رو تکرار می کنه
Iran, Islamic Republic of
شعار هر اصلاح طلب
ما تشنگان قدرتیم نه شیفتگان خدمت
رأی رو بده بی منت واست میارم ذلت
Sweden
اتفاقا این دفعه مردم خیلی خوب هم شرکت می کنند
برای پایان دادن به دوران اصلاحات
United States
مگه این طرف خودش جزو همین بازنده ها نیست که اونها را هل داده جلو که خودش دیده نشه؟
Iran, Islamic Republic of
اینا کلا این طورین
علی
Iran, Islamic Republic of
دارند از پیش فضا را آماده می کنند تا وقتی که شکست خوردند سکته نکنند.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
آقای عباس عبدی دارد فضا را برای پذیرش شکست اصلاح طلبان آماده می کند.ما هم باید فضا را آماده کنیم بخاطر کم کاری ها و راحت طلبی ها و سکوت مقابل فسادهای مالی اصلاح طلبان در انتخابات آینده شکست خواهند خورد و سعی می کنند حضور کم رنگی داشته باشند و بجاش به شورای نگهبان سایر نهادها ایراد بگیرند. و دلیل شکست شان را توجیح کنند. این بار نباید تدافعی عمل کرد. باید به آنان توصیه کنیم با ادامه این روند اصلاح طلبان حتما اقبال مردم را از دست خواهند داد، قبل از پیش دستی آنها.
Denmark
مدعیان اصلاح واعتدال به بن بست رسیده اند...!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناح اصلاح‌طلبان چون عقبه‌‌ای نداره ؛ اندیشه‌ی قوی دینی پشتش نیست! خودبه‌خود به مرور زمان شکست می‌خوره....
Italy
.....
Sweden
.....
Iran, Islamic Republic of
واقعیت تلخ این است که هنوز زود است در مورد شکست اصلاح طلبان حرف بزنیم و این اعترافهای زود هنگام می تواند نقشه پلید آنها باشد. برای برچیده شدن ظلم اموی فقط 10 ضربه شمشیر باقی مانده بود، اما با نقشه ای شیطانی جنگ صد در صد برده را به ضرر حضرت علی علیه السلام تمام کردند. تاریخ اسلام و معاصر نشان دادهاست که قضاوت در این مورد زود است.