پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۱

عربده‌کشی توئیتری ترامپ علیه ایران

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 691905
رئیس‌جمهور آمریکا که بعد از تمام اقدامات ضد ایرانی در دو سال و نیم گذشته به هیچ‌یک از اهدافش در قبال تهران دست پیدا نکرده روز سه‌شنبه به عربده‌کشی توئیتری رو آورد.
عربده‌کشی توئیتری ترامپ علیه ایران
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که تا کنون علی‌رغم تمامی اقدامات و سیاست‌های ضدایرانی به هیچ‌یک از اهدافش در قبال تهران دست پیدا نکرده، امروز سه‌شنبه به عربده‌کشی توئیتری رو آورد. 

او در توئیتر نوشت: «رهبران ایران واژه‌های "خوبی" و "دلسوزی" که بویی از آن نبرده‌اند را درک نمی‌کنند. نکته غم‌انگیز آنکه تنها چیزی که می‌فهمند قدرت و زور است. آمریکا با فاصله قدرتمندترین نیروی نظامی در دنیا است و فقط در دو سال گذشته ۱.۵ تریلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است.»

ترامپ که قبلاً با لحنی مفتخرانه از اثرگذاری تحریم‌ها روی معیشت مردم عادی ایران سخن گفته و مردم ایران را «ملت تروریست» خوانده بود در ادامه توئیت خود تلاش کرده خودش را حامی مردم نشان دهد. 

او نوشته است: «مردم فوق‌العاده ایران دارند بدون هیچ دلیل خاصی رنج می‌کشند. رهبران آنها تمام پول‌ها را خرج تروریسم می‌کنند و پول ناچیزی برای چیزهای دیگر خرج می‌کنند.»

ترامپ همچنین ایران را به کشتن سربازان آمریکایی متهم کرده است. او نوشت: «آمریکا استفاده ایران از بمب‌ها و مین‌های کنارجاده‌ای که به کشته شدن ۲۰۰۰ آمریکایی و زخمی شدن شمار بیشتری از آنها منجر شد را فراموش نکرده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا بدون ارائه توضیحات بیشتر نوشته است: «بیانیه بسیار توهین‌آمیز و جاهلانه ایران که امروز منتشر شد فقط نشان می‌دهد که آنها واقعیت را درک نمی‌کنند. هر گونه حمله توسط ایران به هر چیز آمریکایی با زور شدید و کوبنده روبرو خواهد شد. در برخی حوزه‌ها، کوبنده به معنی نابودی خواهد بود. دیگر خبری از جان کری و اوباما نیست.»

تهدید دونالد ترامپ در حالی مطرح شده که او و مقام‌های دولتش چند ماه پیش تهدید کرده بودند هر گونه حمله از سوی ایران به منافع آمریکا و متحدان این کشور با واکنش نظامی رو به رو خواهد شد. 

ترامپ، علی‌رغم این، بعد از آنکه پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا را پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی سرنگون کرد، واکنشی به آن نشان نداد.

رئیس‌جمهور آمریکا جمعه هفته گذشته در حساب کاربری‌اش در توئیتر دعا کرده ۱۰ دقیقه قبل از حمله به سه سایت در ایران دستور توقف آن را صادر کرده است. 

او جمعه نوشت:  «آنها یک هواپیمای بدون سرنشین را در حال پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی ساقط کردند. شب گذشته آماده شلیک به سه سایت مختلف برای تلافی بودیم که پرسیدم چند نفر کشته خواهند شد؟ پاسخ یک ژنرال این بود: "۱۵۰ نفر قربان". ده دقیقه قبل از حمله، آن را متوقف کردم، چون متناسب با ساقط کردن یک پهپاد بدون سرنشین نبود.»

فارس نوشت: کارشناسان مسائل نظامی می‌گویند ادعای ترامپ در خصوص توقف حمله به ایران، ده دقیقه پیش از آغاز آن، واقعی به‌نظر نمی‌رسد. تحلیلگران در آمریکا گفته‌اند پس از سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی این هشدار مطرح شده که با اثبات توان پدافندی ایران، معادلات به هم ریخته و واشنگتن باید هرگونه طرح برای اقدام احتمالی نظامی علیه ایران را مورد بازنگری قرار دهد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارش‌هایی ادعاهای ترامپ  در خصوص دلیل لغو حمله به ایران را زیر سوال برده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برنامه های جنایتکاران جنگی در منطقه شکست خورد.
برنامه های حامیان اصلی تروریسم در منطقه شکست خورد.
برنامه های حامیان اصلی القاعده و داعش در منطقه شکست خورد.
پیام یک ایرانی خیلی ترسیده
Iran, Islamic Republic of
باشه باشه ترسیدیم

حالا برو بخواب بزار پت و مت مون رو ببینیم
Iran, Islamic Republic of
داعش ازسال 2011 تاکنون ازسلاح های شیمیایی ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی و اسرائیل در سوریه وعراق استفاده می کند.
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی مصرف داخلی دارد
ممد
Canada
آ آ آ ی ی ی....نفس کش!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
عربده كدومه بزرگوار ؟! اين بى همه چيز داره عمل هم ميكنه، تازه اگه روزى مذاكره با امريكا تصويب بشه دنيا ميگه چون خودشون طاقت تحريم ها رو نداشتند مجبور به مذاكره شدند !
Iran, Islamic Republic of
...
تا این جماعت هستن یک احمقی مثل ترامپ همه غلطی می کنه
Denmark
...
United Arab Emirates
بسیاری از اقدامات و تصمیم های بی شرمانه دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهورآمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی مصرف داخلی دارد.
United Arab Emirates
امضای تحریم رهبری توهین به یک ملت است
امضای تحریم رهبری ، توهین به یک ملت است. هیچ اثر واقعی ندارد. اتفاقا عامل وحدت ملی بیشتر ایرانیان خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا