پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
دیلی‌تلگراف:

طرح صلح کوشنر قبل از آغاز فرو پاشید

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 691801
یک روزنامه چاپ لندن متذکر شد، تلاش‌های آمریکا برای صلح در خاورمیانه که در قالب طرحی موسوم به «معامله قرن» ارائه می‌شود، قبل از آغاز، فرو پاشیده است.
طرح صلح کوشنر قبل از آغاز فرو پاشید
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه دیلی تلگراف در مقاله‌ای تحلیلی به قلم «رافائل سانچز» نوشت، طرح «جراد کوشنر» مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا، برای صلح در خاورمیانه قبل از آغاز، فرو پاشید.

در این مقاله آمده است، کنفرانس بحرین با نمایش نوار ویدیویی با عنوان «تصور منطقه خاورمیانه شکوفا» با هدف متقاعد کردن مردم درباره طرح جرد کوشنر، آغاز خواهد شد.
ولی مشکل این است که در کنفرانس مذکور نه فلسطینیان و نه اسرائیلی‌ها، که طرفین منازعه‌ای هستند که طرح برای حل و فصل آن تدوین شده است، حضور نخواهند داشت.

نویسنده مقاله افزود، تلاش‌های آمریکا برای صلح در خاورمیانه قبل از این‌که آغاز شود فرو پاشید و جز معدود افرادی، کسی به موفقیت طرح اعتقادی ندارد.
تشکیلات خودگردان فلسطین به انتقاد از طرحی، که گفته می‌شود پیشنهاد کمک 50 میلیارد دلاری برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فلسطین و کشورهای همسایه، از جمله لبنان، اردن و مصر را مطرح کرده، پرداخته است.

فلسطینیان رفتن به بحرین جهت حضور در مراسم افتتاح کنفرانس اقتصادی را رد کرده‌اند. در مقابل، به نظر می‌رسد اسرائیل منتظور دعوت رسمی از آن است ولی این اتفاق هنوز نیفتاده است.

در کنفرانس اقتصادی بحرین، ژنرال سابق اسرائیلی و روزنامه‌نگارانی از این رژیم مشارکت خواهند داشت. طبق ادعای «رافائل»، این دستاوردی، ولو کوچک، است؛ چرا که بحرین روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد.کشورهای عربی نیز به دلیل حضور در کنفرانسی با مشارکت اسرائیلی‌ها ولی بدون مشارکت فلسطینیان، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

نویسنده مقاله به اظهارات «خلیل شکاکی» کارشناس نظرسنجی اشاره کرده که معتقد است افکار عمومی فلسطینیان نسبت به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از همان ابتداد مردد بود و مخالفت آنها با تلاش‌های آمریکا برای صلح در خاورمیانه روز به‌روز بیشتر شده است.

نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که 80 درصد از فلسطینیان از تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای مخالفت با طرح صلح آمریکا حمایت می‌کنند و معتقدند که این طرح، جزئیات آن هر چه که باشد، به نفع اسرائیل است.

حتی اگر این طرح آمریکا به مطالبات فلسطینیان پاسخ دهد ولی بیشتر آنها معتقدند که باید آن را رد کرد؛ چرا که هر چیزی که از سوی دولت ترامپ به فلسطینیان داده می‌شود مطمئنا در آن، فریبی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *