سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۱۰

ظریف : صددرصد حق با ترامپ است

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب: 691741
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری نوشت که سخن رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه ارتش این کشور هیچ کاری در خلیج فارس ندارد، کاملا درست است.
ظریف : صددرصد حق با ترامپ است
به گزارش جهان نيوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: صد در صد حق با دونالد ترامپ است که ارتش ایالات متحده هیچ کاری در خلیج فارس ندارد. خروج نیروهای آمریکا (از خلیج فارس) کاملاً در راستای منافع آمریکا و جهان است.

ظریف افزود: اما اکنون روشن است که «تیم ب» نگران منافع ایالات متحده نیست. آنها از دیپلماسی بیزار و تشنه جنگ هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا عصر دوشنبه در صفحه توئیتر خود حضور ارتش آمریکا در خلیج فارس را زیر سوال برد و گفت: چرا ایالات متحده باید از کشتی‌های دیگر کشورها محافظت کند؟

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: ۹۱ درصد نفت چین، ۶۲ درصد نفت ژاپن و مواد سوختی بسیای از کشورهای دیگر از تنگه هرمز می‌گذرد، بنابراین چرا ما باید (سال‌ها) از این خطوط کشتیرانی برای دیگر کشورها حفاظت و دفاع کنیم بدون اینکه هزینه آن را دریافت کنیم. همه این کشورها باید خودشان از کشتی‌هایشان در این سفر خطرناک (در گذر از خلیج فارس و تنگه هرمز) حمایت و حفاظت کنند.

ترامپ افزود: ما حتی نیازی به حضور در آنجا (خلیج فارس) نداریم، زیرا ایالات متحده تاکنون به بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی جهان تبدیل شده است.

وی در عین حال به رغم اعتراف خود به ارتباط نداشتن منطقه خلیج فارس به آمریکا، به فرافکنی روی آورد و گفت که خواسته واشنگتن از ایران، نداشتن تسلیحات هسته‌ای و توقف حمایت از تروریسم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هم جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس غلط می کند هم آمریکا!
هم بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی غلط می کند هم آمریکا!
هم عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان غلط می کند هم آمر یکا!
Iran, Islamic Republic of
توجه داشته باشیم خدعه و نیرنگ کار آمریکایی هاست. این گفته ترامپ هم مشکوک است دنبال یارگیری است.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره، گفت وگو همکاری با آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک نقض آشکار حاکمیت ایران بوده است....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقا جواد يادت هست بسيار گفتند دل به برجام نبند
Iran, Islamic Republic of
فتنه‌گران با اهداف سیاسی هماهنگ با غرب سعی دارند با ایجاد نوسان در قیمت ارز و سکه بار دیگر سفره معیشت مردم را تحت تأثیر قرار دهند. نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید این فتنه را نیز در نطفه خفه کنند....
Iran, Islamic Republic of
تیترتان در حلقتان؟
Iran, Islamic Republic of
ظریف: سخن رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه ارتش این کشور هیچ کاری در خلیج فارس ندارد، کاملا درست است.
با تیتر ظریف : صددرصد حق با ترامپ است چه ارتباطی دارد
توبه و تقوا پیشه کنید
Iran, Islamic Republic of
باز زدی تو خاکی جهان جان؟
این چه تیتریه؟؟>
Denmark
نطق ترامپ دو حالت داره یکی قبل از خوردن زهر ماری یکی بعد از خوردن زهرماری ! این نظر احتمال به یقین بعد خوردن زهر ماری بوده که متوجه کارشده !!