پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

«وضعیت قرمز» مصرف برق در ۷ استان

دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب: 691734
نقشه مصرف در کشور نشان می دهد که استان‌های هرمزگان، سمنان، مرکزی، کردستان، زنجان و کلانشهرهای تهران و مشهد جزو مناطق پرمصرف کشور و در وضعیت قرمز قرار دارند.
«وضعیت قرمز» مصرف برق در ۷ استان
به گزارش جهان نيوز به نقل از وزارت نیرو، رنگ قرمز در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف مشترکان برق این مناطق به بیش از حد مجاز رسیده است و از این رو ضروریست ساکنان این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تأمین برق پایدار در این بخش‌ها امکان‌پذیر کنند.

نقاط زرد در این نقشه که دقایقی پیش منتشر شده نشان دهنده مناطقی است که مصرف برق آنها رو به افزایش است. هم اکنون خراسان رضوی، شمال کرمان، استان اصفهان، بوشهر، همدان، قزوین و آذربایجان‌شرقی در محدوده زرد و هشدار قرار دارند و مشترکان در این مناطق می‌توانند با کاهش حداقل پنج درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند.

همچنین نقاط سبز در نقشه استان‌هایی را با مصرف متعادل و عادی نشان می‌دهد و بیانگر آن است که مشترکان در این مناطق با صنعت برق همکاری بیشتری دارند.

بر پایه این گزارش، مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولرهای آبی استفاده، کولرهای گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.

همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *