جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

موادمخدری که مصرف و خرید و فروش آن مجازاتی ندارد!

دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 691624
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره قانون مصرف و مجازات ماده مخدر ناس توضیحاتی داد.
موادمخدری که مصرف و خرید و فروش آن مجازاتی ندارد!
به گزارش جهان نيوز، محمد علی اسدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در رابطه با قانون مصرف و مجازات ماده مخدر ناس در ایران اظهار کرد: ماده ناس با اینکه مواد مخدر محسوب می‌شود، اما در قانون برای آن مجازاتی در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان این که برای سیگار نیز مجازاتی نداریم، افزود: سیگار نیز جزء مواد مخدر است، اما مجازاتی برای آن در قانون نداریم.

اسدی با اشاره به اینکه کافئین جز مواد محرک کننده است، گفت: برای ماده کافئین نیز مانند مواد دیگر مجازاتی نداریم؛ اگر برای ماده مخدری قانونی اعمال شود برای آن مجازات هم در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: ماده ناس همان توتون و تنباکو است که با آهک ترکیب و مصرف می‌شود و بیشتر مصرف کنندگان این ماده از اتباع خارجی همچون افغانستانی و پاکستانی هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تصریح کرد: دکه‌های روزنامه فروشی از نظر تخلف صنفی حتی حق فروش سیگار را نیز ندارند، با این حال خرید و فروش ماده ناس در هر مکانی مجازات ندارد.

وی با بیان اینکه مواد مخدر از نظر مصرف به سه نوع تقسیم می‌شوند، افزود: توتون و تنباکو  از جمله مواردی هستند که به صورت قلیایی مصرف می‌شوند.

اسدی گفت: برخی از مواد مخدر مانند سولفات مرفین و کدوئین مصرف دارویی دارند که باید طبق نسخه پزشک مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: از جمله مواد مخدری که کسی حق تجویز آن‌ها را ندارد، تریاک و هروئین می‌باشد و برایشان مجازات در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تصریح کرد: اگر قرار باشد برای ماده ناس قانون و مجازاتی درنظر گرفته شود باید میزان مضرات آن بر سلامتی انسان‌ها توسط وزارت بهداشت تایید شود.

وی بیان کرد: هر ماده مخدری درجه‌ای دارد و ناس از آن دسته موادی است که فرد هر چقدر مصرف کند، به آن وابستگی پیدا می‌کند.

لازم است که مسئولان در این خصوص فکری کنند تا این مواد مخدر به راحتی در دسترس افراد به ویژه نوجوانان و ... قرار نگیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: مواد مخدر فروش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
درج این خبر مربوط به ماده مخدر ناس، به نظر من منجر به ایجاد پیامد بدی ممکنه بشه. کسانی که آشنایی با این ماده نداشتن بخصوص نوجوانان حالا با این اطلاع رسانی شما ممکنه ترغیب به مصرف این ماده مخدر بشن. به ویژه اینکه قید شده مجازاتی نداره...
آدمیزاد
Colombia
حلال است ؟ !!!
ممد
Canada
بعد از اطلاع رسانی شما یک عده نادان سراغ مصرف ناس میروند.... انشالله!!!!!