کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای ظریف! یک عذرخواهی بدهکارید

2 تير 1398 ساعت 22:47

آقای ظریف! این همان آمریکاست، که روزی گفتید: «آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد»! اگر حرف شما اندکی رنگ واقعیت داشت، حالا تمام سیستم دفاعی کشور از کار افتاده بود. رجزخوانی‌های آمریکا بلوفی بیش نبوده و نیست.


گروه سیاسی جهان نیوز، ابراهیم رضایی: پس از دفاع عزتمندانه سپاه از مرزهای هوایی کشور و متعاقب آن عقب‌نشینی (بخوانید ناتوانی) آمریکایی‌ها از حمله به ایران و نیز سخنان دیشب ترامپ مبنی بر تشکر از ایران بخاطر ساقط نکردن هواپیمای آمریکایی، به یاد این جمله دکتر ظریف وزیر امور خارجه در آذر 93 افتادم که صراحتاً گفت: «آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد»!

آقای ظریف! این همان آمریکاست، حتی قوی‌تر؛ اگر حرف شما اندکی رنگ واقعیت داشت، حالا تمام سیستم دفاعی کشور از کار افتاده بود. بی‌تردید اگر زور ارتش ایالات متحده به سپاه می‌رسید و اگر آنها توان نابودی ایران را داشتند، درنگ نمی‌کردند. رجزخوانی‌های شیطان بلوفی بیش نبوده و نیست.

احتمالاً آقای ظریف سوءنیتی از بیان آن جمله نداشته اما آنچه خطرناک بوده و هست، وجود تفکری است که آمریکا را با این عینک می‌بیند و در ذهن خود از دولت ظالم و ترسوی واشنگتن یک هیولای بی‌نظیر ساخته است. این تفکر وقتی بر سر میز مذاکره حاضر می‌شود، حاصلش جز برجام و خسارت محض چیزی نخواهد بود. این تفکر فارغ از منادیانش انحرافی و علت اصلی مشکلات کشور است. خطرناک‌تر اینکه آن اندیشه، تصمیم‌گیر است و سایه سنگینی بر ساحت فرهنگ و سیاست و اقتصاد و جامعه دارد، تفکری که توان ایرانی را در حد آبگوشت و قورمه‌سبزی می‌پندارد و معتقد است از فرق سر تا نوک پا باید فرنگی شویم.

این تفکر که کماکان در حوزه‌های مختلف از خودروسازی و نفت و مسکن گرفته تا مالیات و گمرک و بانکداری قدرت را در دست دارد، به طرق مختلف بر طبل «ما نمی‌توانیم» می‌کوبد. تفکری که تحت تاثیر هالیوود و پروپاگاندای غرب، آمریکا را اسطوره شکست‌ناپذیر و آخر دنیا می‌داند، امروز و پس از تحقیر یانکی‌ها بدست پاسداران سپاه، دچار تناقض شده است.
 


شاید آقای ظریف که هنوز هم وزیر خارجه ماست، از حرف آن روز خود پشیمان و برگشته باشد و حالا در میدان عمل پی به قدرت واقعی ایران برده باشد، شاید پس از خسارت‌های سنگین این سال‌ها حالا متوجه اشتباه بودن زانو زدن مقابل فلان پادشاه و امتیاز دادن به غرب شده باشد، متوجه غلط بودن اعتماد به شیطان شده باشد و دیگر امضای کری را تضمین نداند اما مهمتر از تجربه‌ای که ظریف به بهای گزاف اندوخته، مسئله تفکر حاکم بر جریان غربگرای داخل کشور است که کماکان راه حل مشکلات را در خارج جستجو می‌کند.

با این تفکر باید مبارزه کرد، مبارزه‌ای آگاهانه و هوشمند.


کد مطلب: 691562

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/691562/آقای-ظریف-یک-عذرخواهی-بدهکارید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com