کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارزیابی ویژه//

علایم یک شکست جدید فوق پیشرفته دیگر برای آمریکا/ حمله سایبری آمریکا به سامانه موشکی منهدم کننده "گلوبال هاوک" چگونه شکست خورده؟

2 تير 1398 ساعت 13:38

طبیعی است که اولین گمانه بر این گزاره استوار شود که " حمله سایبری با هدف از کاراندازی قدرت دفاعی ایران برای فرآهم شدن پاسخ نظامی آمریکا باشد


گروه سیاسی جهان نیوز، مهدی جهان تیغی: واشنگتن پست، نیویورک تایمز و خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شدند ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه حملات سایبری‌ای را بر علیه سامانه تسلیحاتی ایران انجام داده است. بر اساس این ادعا، هدف اصلی این حمله سایبری تسلیحات نظامی ایران بوده است. تسلیحاتی که به گفته آمریکا در سرنگونی پهپاد ایالات متحده و حمله به نفت‌کش‌ها مورد استفاده قرار گرفته شده است.


اما در اینباره بیشتر بخوانید:
گرچه این حملات و ادعاها تاکنون توسط منابع مسئول ایران تایید نشده  اما حمله سایبری به تجهیزات و  تسلیحات نظامی ایران امر بی سابقه ای نبوده و همواره تکرار شده است.

سوال اساسی این است که هدف این حملات سایبری اخیر چه بوده؟ پاسخ این سوال در ظاهر مشخص است و آن اینکه هدف ایجاد اخلال در تسلیحات موشکی و دفاعی ایران بوده است. اما سوال اساسی تر  این است که این اخلال به چه منظور بوده است؟!

هدف اول این است که حملات در ظاهر قرار بوده که ضربه سنگینی و مدت داری به بخش نرم افزاری تسلیحات پیشرفته موشکی و دفاعی ایران وارد کند و این تجهیزات را با آسیب های عمیق روبه رو کند. اما هدف دوم را شاید بتوان با استفاده از مطلب نیویورک تایمز بیشتر رمزگشایی کرد! نیویورک تایمز نوشته که قرار بوده این حمله برای مدت زمان مشخصی سیستم تسلیحاتی ایران را از کار بیاندازد. این "زمان معین" بر چه اساس و با چه هدفی بوده است؟!

طبیعی است که اولین گمانه بر این گزاره استوار شود که " حمله سایبری با هدف از کاراندازی قدرت دفاعی ایران برای فرآهم شدن پاسخ نظامی آمریکا باشد". همچنانکه نشریه واشنگتن پست مدعی شده که این حمله سایبری موجب از کار افتادن سیستم‌های کامپیوتری کنترل تجهیزات شلیک موشک‌ و راکت‌ شده است.

بنابراین در صورتی که بپذیریم، این خبرها صحیح است، می توان گفت بعد از سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته، اینبار آمریکا در یک جنگ سایبری پیچیده نیز شکست خورده است. زیرا حتی اگر مطالب هدفمند این سه رسانه آمریکایی را درست هم پنداریم حداقل با یک گزاره قطعی روبه رو می شویم و آن اینکه حمله سایبری آمریکا به تجهیزات دفاعی ایران با شکست قطعی روبه رو شده و عملا نتوانسته مدت زمان مطلوب و مدنظر ارتش آمریکا برای ضربه و از کاراندازی سیستم های کامپیوتری حوزه دفاعی و موشکی ایران را محقق کند. ضمن اینکه ثابت می کند سامانه های دفاعی بومی ایران نه تنها در تهاجم قابلیت فوق العاده ای دارند بلکه از یک حصار حفاظتی فوق پیشرفته ای نیز بهرمند هستند و آسیب پذیری شان به راحتی ممکن نیست.

*مدیر مسئول جهان نیوز
آدرس کانال مهدی جهان تیغی
https://t.me/mahadi_jahantighi


کد مطلب: 691513

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/691513/علایم-یک-شکست-جدید-فوق-پیشرفته-دیگر-آمریکا-حمله-سایبری-سامانه-موشکی-منهدم-کننده-گلوبال-هاوک-چگونه-خورده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com