کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر خارجه آمریکا:

پیامی از طریق عمان به ایران نداده‌ایم

2 تير 1398 ساعت 9:23

وزیر خارجه آمریکا ارسال پیام دونالد ترامپ به ایران از طریق دولت عمان را به شدت تکذیب کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن تکدیب گزارش رویترز در مورد ارسال پیام واشنگتن به تهران، گفت: ترامپ از طریق عمان پیامی برای مذاکره به ایران نفرستاده است. ما موضع خود را صریحاً بیان کردیم. ما خواستار تعامل با ایران در زمان مناسب هستیم، اما ایران دیپلماسی اخیر و تاریخی نخست‌وزیر ژاپن را رد کرد.

پمپئو در ادامه بیانیه خود، ایران را به فریبکاری و هدف قرار دادن نفتکش‌ها در دریای عمان متهم کرد و مدعی شد: ایران یک هواپیمای آمریکایی را در حریم هوایی بین‌المللی ساقط کرد. هر وقت ایران تصمیم گرفت دست از خشونت برداشته و دیپلماسی ما را با دیپلماسی پاسخ دهد، خودش می‌داند چگونه با ما ارتباط برقرار کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود، همچنین سرنگونی پهپاد آمریکایی را در حریم هوایی بین‌المللی عنوان کرد و گفت: این دومین مرتبه‌ای بود که ایران طی هفته‌های اخیر هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را هدف می‌گیرد.

در بیانیه پمپئو، همچنین با تکذیب خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفته شده خدمه نظامی در پایگاه هوایی بلد در عراق نیز خارج نخواهند شد.پیش از این نیز، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر در مورد ارسال پیام از طریق عمان به ایران گفته بود: اخباری مبنی بر اینکه ما از طریق عمان پیامی را به ایرانی‌ها دادیم، کاملاً ساختگی و جعلی است.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز روز جمعه چند ساعت پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سامانه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، به نقل از مقاماتی که به نام‌شان اشاره نکرد، مدعی شده بود که پیغام ویژه رئیس جمهور آمریکا از طریق حکومت عمان به تهران رسانده شده و ترامپ در این پیام در خصوص حمله‌ای قریب الوقوع به ایران هشدار داده است.


کد مطلب: 691447

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/691447/پیامی-طریق-عمان-ایران-نداده-ایم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com