پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱۹

معاون رئیس‌جمهور: ملخ مثل میگو خوردنی است!

يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 691437
در خوزستان زمانی که هواپیمای سم‌پاش می‌خواست اهواز را سم‌پاشی کنند، اجازه نمی‌دادند چرا که ملخ پر از پروتئین است، چطور میگو را می‌خورند، ملخ هم مانند میگو است. یک عده میگو می‌خورند و یک عده ملخ!
معاون رئیس‌جمهور: ملخ مثل میگو خوردنی است!
به گزارش جهان نيوز، «عیسی کلانتری»، رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس‌جمهور روحانی، به تازگی در یک مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است: در خوزستان زمانی که هواپیمای سم‌پاش می‌خواست اهواز را سم‌پاشی کنند، اجازه نمی‌دادند چرا که ملخ پر از پروتئین است، چطور میگو را می‌خورند، ملخ هم مانند میگو است. یک عده میگو می‌خورند و یک عده ملخ!

او در بحث حیات وحش نیز گفته است:
«موضوعات مربوط به حیات وحش فنی است و از آنجایی که حیات وحش تخصص من نیست، در این باره هرچه متخصصان بگویند، همان کار را انجام می‌دهم و بحث هم نمی‌کنم، چراکه صاحبنظر نیستم. یک گروه متخصص ۱۰ الی ۱۵ نفره هستند که درباره حیات وحش نظر می‌دهند و زمانی که به اجماع برسند، مقوله مورد اجماع را دستور می‌دهم. یکی از متخصصان در حوزه حیات وحش، دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان هستند، ایشان در این حوزه بسیار صاحبنظر است و هیچ‌کس را به اندازه دکتر نمکی نمی‌شناسم که در این حوزه صاحبنظر باشد، البته در یک زمان شکار می‌رفتند، اما الان دیگر شکار نمی‌کنند و ۱۰ الی ۱۵ سال است که شکار را کنار گذاشته‌اند.»

کلانتری همچنین با ادعای اینکه مردم طبقات پایین به دلیل گرانی گوشت به شکار روی آورده‌اند، اظهار می‌کند:
در مسئله پارک ملی گلستان که در پاییز سال گذشته اتفاق افتاد، آن منطقه مانند میدان جنگ شده بود، ۱۸ الی ۱۹ نفر در سنگرهای زیرزمینی اطراق کرده بودند تا در زمان جفت‌گیری حیوان به آنها حمله کنند، در آن درگیری حتی یک محیط‌بان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. وقتی گوشت گران می‌شود، جامعه روستایی به حیات وحش هجوم می‌برد، به ویژه در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده که حیوانات در دسترس هستند. باید گفت؛ بهترین دسترسی برای طبقات پایین قتل‌عام حیوانات است. البته برخی از گرانی و کمبود گوشت سوءاستفاده می‌کنند و همین سوء استفاده در دریا نیز اتفاق می‌افتد .

*پر واضح است که این اظهارات سطح پایین و عوامانه به هیچ وجه در سطح یک مدیر تراز اول دولتی نیست و البته مشخص هم نیست که رئیس‌جمهور روحانی چه اصراری دارد که چنین افراد حاشیه‌سازی که البته ید بیضایی هم ندارند، در شاکله اصلی دولت حضور داشته باشند.

ما قضاوت درباره صحبت‌های سطح پایین معاون رئیس جمهور را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

گفتنیست، کلانتری در حالی مدعیست که طبقات پایین جامعه به دلیل گرانی مشغول شکار شده‌اند که خود در همین صحبت‌ها اذعان می‌کند که وزیر بهداشت روحانی، قبلاً شکارچی بوده است!

ضمناً مشخص نیست چرا باید ملاک‌های قضاوت در ایران با سایر جهان متفاوت باشد؟! زیرا امر شکار هم‌اکنون در دنیا بعنوان یک تفریح شمرده می‌شود که بر اثر گسترش رفاه اقتصادی یک کشور و تمایل مردم به تفریحات خاص مورد توجه قرار می‌گیرد.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حجت
اقای کلانتری شما ملخ میل بفرمایید..!!!
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
حتما" میگو سهم مسئولین دولتی است و ملخ سهم مردم ؟..!!!
سرور
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
لطفا آقای معاون رئیس جمهور برای نمادین هم شده یک روز با کل وزرا و رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری یک ناهار کاری ملخ سرخ شده بزنید شاید مردم ترقیب بشن!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
در ويلاها و قصر هاي چند صد ميليارد تو ماني در لواسانات ...
Iran, Islamic Republic of
بنظرم سهميه هر نفر را از هم اكنون مشخص نمائيد و بگويد كيلوي چند ميخواهيد بفروشيد
Iran, Islamic Republic of
بنظرم كمي تحريم ها ادامه پيدا كند جلبك كف حوض ها و درياچه ها را بخوردمان ميدن البته يك وعده در روز
Iran, Islamic Republic of
به تحریم ها ربطی ندارد، تحت تأثیر تبلیغات دولتی ها واقع نشوید.

مواد غذایی در ایران فراوان است.
Iran, Islamic Republic of
از مردم عزیز خوزستان درخواست داریم که قبل از سمپاشی، تور پهن کنند و برای جناب کلانتری یک کیلو ملخ تازه شکار شده بفرستند. نوش جان کنند.
110
Iran, Islamic Republic of
جناب معاون بفرما خورشت ملخ عربی پرماهیچه وچرب!!!!!!!!!!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
از روزی یک وعده غذا به ترقیب مردم به ملخ خوری روی آورده....!!!!!
رژیم علف خواری
Iran, Islamic Republic of
همین طوری پیش بره میگن ملت خیلی چاق شدید
باید رژیم علوفه و برگ درخت بگیرید

هم واسه چربی خون خوبه ، هم برای قند تون خوبه ، هم از سکته پیشگیری می کنه ، اووووو اصلا با این رژیم غذایی دیگه نیازی به وزارت بهداشت و دیگر هزینه های درمانی نیست و شما ملت شریف ایران دیگه نیازی به دفترچه بیمه درمانی هم ندارید
خودتی جناب معاون
Iran, Islamic Republic of
ملخ رو اعراب بیابان گرد قدیم در بیان ها شکار می کردن و می خوردن چون تنها چیزی بود که برای خوردن پیدا می کردن ، می خوردن تا زنده بمونن

اگه ملخ خوردنی بود این طوری که شما می فرمایید
الان توی سفره شما بود و به ملت تعارف نمی زدید
Iran, Islamic Republic of
البته حلال است ولی همان طور که بقیه دوستان گفتند، قبل از تجویز برای بقیه باید خودشان میل بفرمایند.
Iran, Islamic Republic of
یک روز ما مردم ملخ می خوریم شما میگو بخورید

روز بعد با قیمت ملخ به ملت میگو بدید و شما ملخ بخورید

این طوری هم دهان ما معترضان بسته میشه و هم شما از فوائد ملخ خوری بهره مند میشید!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مبارک است انشااله! مشرف شدن به سلک ملخ خورها!
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
يكي مياد ميگه زياد ميخوريد يكي ديگه مياد اجبار ميكند يك وعده بخوريد يكي ديگر دستور خوردن ملخ را صادر ميكند ان يكي ميگويد مگه خون شما از مردم كره شمالي رنگين تر است كه جلبك ميخورند و در يمن با لنگ و نان خشك ميجنگندند اينها چي فكر كردند مشروعيت شما با راي ماست