جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

عضو کارگزاران: مگر قرار نبود برجام برد-برد باشد؟

يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 691413
یک عضو حزب کارگزاران ضمن حمله به کارکرد دولت در برجام، اصلاح‌طلبان را تبرئه کرد.
عضو کارگزاران: مگر قرار نبود برجام برد-برد باشد؟
به گزارش جهان نيوز، علی محمد نمازی در روزنامه آرمان نوشت: متاسفانه در سال سوم دولت دوازدهم شاهد بازگشت به عقب در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و سیاست خارجی و به‌خصوص پرونده هسته‌ای و برجام هستیم. تورم نقطه‌به‌نقطه ۵۰ درصد، رشد اقتصادی منهای ۴درصد، بیش از دوبرابر شدن نقدینگی، رکود، احیای تحریم‌ها و بازگشت شرکت‌های خارجی و رشد منفی سرمایه‌گذاری، افت شدید صادرات نفت و متعاقب آن افزایش بی‌سابقه کسری بودجه. آقای رئیس‌جمهور متوجه ناکامی دولت در تحقق شعارهای انتخاباتی، سخت‌ترشدن اداره امور و نارضایتی رو به افزون مردم و به‌تبع آن ناخشنودی از عملکرد اعضای کابینه می‌باشد که از قرائن چنین برمی‌آید که پس از اجبار به استعفای وزیر آموزش‌وپرورش احتمال تغییر بعضی از اعضای دیگر کابینه نیز وجود دارد. اینکه مشکلات بزرگی در سر راه پیشبرد امور وجود دارد و بر صاحب‌نظران و توده‌های مردم پوشیده نیست و بر رئیس‌جمهور لازم است نسبت به رفع موانع اقدام و روند امور را تسهیل نماید، اما یافتن راه‌حل‌ها در گرو شناخت واقعی مشکل و یا مشکلات است.

وی با انتقاد از عدم مشورت‌پذیری روحانی، این را یکی از مشکلات دولت می‌داند و می‌نویسد: آقای رئیس‌جمهور پس از انتخاب باید با مشورت افراد و یا تشکل‌هایی که در پیروزی ایشان نقش اساسی داشتند داناترین و تواناترین افراد با رزومه موفق را برای همکاری انتخاب می‌نمود و به انتقادات و دلسوزی‌های صاحب‌نظران و ارباب جراید توجه لازم را مبذول می‌نمود. اما شواهد حکایت از آن داشت که در این دو بند خیلی کانالیزه شده بودند.

نویسنده درباره برجام تصریح می‌کند: اولاً مگر قرار نبود که نتیجه این توافق برای طرف‌های توافق برد - برد باشد؟ آیا ایران از نظر انتخاب همکار و طرف قراردادها متناسب با جایگاه اعضای ۱+۵ رفتار نمود؟ ثانیاً این همه دولت و شرکت که برای انعقاد قراردادهای همکاری اقتصادی به ایران سرازیر شدند چنددرصد تفاهم‌نامه‌ها به توافق و قرارداد منتهی گردید! ثالثاً از دیگر لوازم برجام اصلاح و ارتقای روابط بین ایران و دیگر کشورها بود که نه‌تنها به‌خوبی رعایت نگردید، بلکه در مواردی معکوس آن اتفاق افتاد. رابعاً دولت که شاهد شعارهایی انتخاباتی در مورد برجام و پس از انتخاب ترامپ و مواضعی که از ناحیه او و همکارانش درباره خروج از برجام بود، چه اقدام مورد نیازی را انجام داد؟ با عنایت به عملکرد موفق دولت و مجلس اصلاحات، کارکرد همکاران آقای رئیس‌جمهور نمی‌تواند نماد توان و گنجایش اصلاح‌طلبان باشد، اما بدون داشتن استراتژی و برنامه‌های صحیح، تغییر وزرا و مدیران ارشد دولت امری کافی برای خروج از بحران و مشکلات اساسی موجود نیست.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلار ميديم گرين كارت ميگيرم براي خودشون برد برد بود!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
۱۰ تن اورانیوم غنی شده را بردن که بردند یعنی آنها بردند این می شه برد برد بچه اون خودکارو بیار پرت کنم طرفشان