کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مناطق جنوبی عربستان در آستانه آزادسازی

1 تير 1398 ساعت 21:52

نیروهای ارتش یمن و انصارالله که اخیرا در منطقه جازان واقع در جنوب عربستان پیشروی چشمگیری داشته‌اند، موفق به بازپس گیری یکی از مناطق مهم آن شدند و اکنون مناطق جنوبی عربستان در آستانه آزادسازی قرار دارند.


به گزارش جهان نیوز، نیروهای ارتش یمن و انصارالله پس از هدف قرار دادن فرودگاه جازان طی روزهای اخیر، همزمان عملیات زمینی خود را برای بازپس‌گیری مناطق مهم جازان آغاز کردند.

در همین راستا، شبکه المنار گزارش داد که نیروهای یمنی موفق شدند یکی از تپه‌های نزدیک «جبل قیس» در جازان را بازپس بگیرند و سپس اقدامن به پاکسازی آن بکنند.

نیروهای یمنی می‌گویند که در این عملیات، شماری از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز و شماری از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند.

فارس نوشت؛ یک منبع نظامی یمن به شبکه المسیره گفت که یگان توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله به عنوان یگان پشتیبانی نیروهای یمنی، محل تجمع شبه‌نظامیان را در شرق «جبل النار» در جازان هدف قرار دادند.

شنبه هفته گذشته بود که شبکه «المسیره» یمن ویدئویی از حضور وزیر دفاع یمن در عمق خاک عربستان را منتشر کرده بود که در آن وزیر دفاع یمن به راحتی با عبور از مناطق مرزی یمن و عربستان توانست به اطراف شهر نجران (مرکز منطقه نجران) در جنوب عربستان برود.

محمد ناصر العاطفی در بخشی از این ویدئو، در منطقه‌ای مشرف به نجران، این شهر را با دست نشان می‌دهد و می‌گوید آنجا شهر نجران است.

نکته مهم این فیلم نکاتی است که العاطفی در این دیدارها از چندین موضع نظامی نیروهای یمنی درباره راهبرد نظامی جدید یمن عنوان می‌کند؛ راهبردی که نشان از عزم نیروهای نظامی یمن بر انجام عملیات نظامی در داخل خاک سعودی دارد.

حالا تقریبا دو هفته از انتشار این ویدئو  می‌گذرد و مناطق جنوبی عربستان در آستانه آزادسازی قرار دارند. علاوه بر آن، «محمدناصر البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اخیرا در صفحه فیس‌بوک خود با اشاره به راهبرد نظامی جدید یمن نوشت که «موعد جنگ بزرگ نزدیک می‌شود».

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با بیان اینکه موعد جنگ بزرگ نزدیک است گفت که این درگیری در داخل خاک دشمن سعودی انجام خواهد شد


کد مطلب: 691401

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/691401/مناطق-جنوبی-عربستان-آستانه-آزادسازی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com