کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناصر نصیر: هیچ وقت کارگردانی را دوست نداشتم

1 تير 1398 ساعت 15:46

بازیگر سریال حکایت‌های کمال گفت: به دلیل ریسک بالای سرمایه گذاری در سینما تمایل سرمایه‌گذاری کمتر شده و به طور معمول فیلم‌هایی ساخته می‌شود که صرفاً مخاطب را خندانده و سرگرم کند.


به گزارش جهان نیوز، رامین ناصر‌نصیر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول استراحت و ترجمه کتاب جدیدم هستم و  در پروژه خاصی حضور ندارم، البته به تازگی بازی در چند اثر را به پایان رسانده ام. 

وی درباره آثاری که در آن به ایفای نقش پرداخته افزود: علاوه بر آن در آثاری همچون سریال «حکایت‌های کمال» به کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی، سریال «خونه یکی» به کارگردانی حامد تهرانی علوی و سریال «محکومین» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی به ایفای نقش پرداختم که در نوبت پخش قرار دارند.


هیچ وقت کارگردانی را دوست نداشتم/سینما دست کمدی‌های سطحی افتاده است

بازیگر سریال "شهرزاد" با اشاره به حضورش در سینما تاکید کرد: سال گذشته بازی در فیلم سینمایی «تپلی» به کارگردانی حسین قناعت را در برنامه داشتم که برای سنین کودک و نوجوان ساخته شده و امیدوارم امسال اکران شود.

وی درباره نقش خود در سریال حکایت‌های کمال اضافه کرد: سریال «حکایت‌های کمال» قصه‌های شیرینی دارد و مربوط به مقطع تاریخی پیش از انقلاب اسلامی ایران بوده و شخصیت اصلی آن کمال یک پسربچه محصل است، فضای فیلم پیرامون زندگی کمال و اهالی محل زندگی او می‌چرخد و در این سریال بنده نقش یک دکتر هندی همان محله کمال را بازی می‌کنم.

بازیگر سریال حکایت‌های کمال در خصوص سریال خانه اجاره‌ای و علاقه‌اش به عرصه فیلم‌سازی عنوان کرد: ۲۵ قسمت از این سریال را بنده ساختم و مابقی را شاهد احمدلو تولید کرد، به ادامه کارم به‌عنوان کارگردان زیاد علاقه‌ای ندارم، چرا که کارگردانی روحیه خاصی می‌خواهد و نیاز به تعامل زیادی با دیگر عوامل دارد که بنده به‌نوبه خود دارای آن روحیه نیستم، چرا که من شخصاً درون‌گرا هستم و علاقه‌ام به ادبیات و نمایشنامه‌نویسی نیز از همین‌جا سرچشمه می‌گیرد.

وی در ادامه در مورد فعالیتش در حوزه کتاب افزود: هفت عنوان کتاب از بنده تابه‌حال چاپ‌شده است که همگی ترجمه و در حوزه ادبیات شفاهی بوده است، مثلاً چیستان‌ها و ضرب‌المثل‌های آمریکای لاتین علی‌الخصوص مکزیک و کوبا از جمله این آثار است.

وی مهم‌ترین اولویت خود برای انتخاب نقش را فیلم‌نامه خوب عنوان و بیان کرد: علاوه بر فیلم‌نامه، برایم مهم است آیا آن نقش در پرونده کاری یک‌قدم روبه‌جلو محسوب می‌شود یا خیر، برایم مهم است که آن کاراکتر چقدر به من این امکان را می‌دهد تا بتوانم کار متفاوتی ارائه دهم، اولویت دوم کارگردان و گروهی است که با آن‌ها قرار است همکاری کنم، چرا که بازیگر به‌ تنهایی فیلم را نمی‌سازد بلکه یک فیلم محصول همکاری یک گروه بوده و درنهایت مسئله اقتصادی نیز در پذیرش یک نقش مهم و تأثیرگذار است.

هیچ وقت کارگردانی را دوست نداشتم/سینما دست کمدی‌های سطحی افتاده است
وی در ادامه در خصوص ارزیابی خود از وضعیت سینما و تلویزیون ایران عنوان کرد: متأسفانه در راستای فقدان سیاست‌گذاری درست در سینما و درنتیجه آن فشار اقتصادی همه‌چیز به بیراهه می‌رود، به دلیل ریسک بالای سرمایه گذاری در سینما تمایل سرمایه‌گذاری کمتر شده و به طور معمول فیلم‌هایی ساخته می شود که صرفاً مخاطب را خندانده و سرگرم کند، فیلم‌هایی که معمولاً هر نوع شوخی نابهنجاری درونشان دیده شده و به هر کاری دست می زنند تا مخاطب را بخندانند.

وی در پایان در خصوص فعالیت خود در عرصه تئاتر خاطرنشان کرد: تئاتر همیشه برای من جذاب است و هنوز پیشنهاد جذابی برای آینده دریافت نکردم، اما در سال ۹۷ در دو نمایش حضور داشتم که یک کمدی بود تحت عنوان «پیشنهاد سرآشپز» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که بر اساس داستان ضحاک در شاهنامه نگارش شده بود و نگاه کمدی به داستان حماسی داشت و همه نوع تماشاگری را توانسته بود جذب کند و غیر از آن در نمایش «طناب» به کارگردانی نصیر ملکی جو که در سالن استاد ناظرزاده مجموعه ایرانشهر برگزار شد.

منبع:میزان


کد مطلب: 691386

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/691386/ناصر-نصیر-هیچ-وقت-کارگردانی-دوست-نداشتم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com