جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ناتو فضا را منطقه جنگی اعلام می‌کند

شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 691290
چهار دیپلمات برجسته مدعی شده اند ناتو در حال برنامه ریزی برای اعلام فضا به عنوان منطقه جنگی است.
ناتو فضا را منطقه جنگی اعلام می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یاهونیوز نوشت: احتمال می رود که این تصمیم به طور رسمی در جریان نشست ناتو در لندن در دسامبر امسال اعلام شود. نشست یادشده با حضور ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار می شود.

بر اساس این سیاست گذاری جدید نبردها فقط بر روی زمین، در هوا یا در دریا و از طریق شبکه های رایانه ای انجام نمی شوند، بلکه می توانند در فضا هم رخ دهند.

به گفته یکی از دیپلمات ها هنوز سیاست گذاری های فنی مرتبط با این موضوع انجام نشده و احتمال می رود تکمیل آن تا ماه دسامبر به طول بینجامد. اعمال این سیاست جدید به ناتو امکان می دهد با استقرار تسلیحات فضایی موشک ها، تجهیزات دفاعی هوایی یا ماهواره های دشمن را نابود کند.

کشورهای عضو ناتو در مجموع 65 درصد از ماهواره های فضا را در اختیار دارند و به نظر می رسد هدف اصلی این سیاست گذاری چین و سپس روسیه است که در حال استقرار گسترده ماهواره های تجاری در فضا برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت و نیز ماهواره هایی با کارکردهای جاسوسی و نظامی هستند.

کارشناسان معتقدند هر کس که فضا را کنترل کند، می تواند آنچه را که در زمین، هوا و دریا رخ می دهد نیز کنترل کند. آنها این اقدام ناتو را هدیه ای به ترامپ توصیف کرده اند که با هدف اثبات نقش مثبت و قدرتمندانه این سازمان در مقابله با چین و روسیه انجام می شود. پیش از این ترامپ از تشکیل نیروی فضایی ارتش آمریکا در کنار نیروهای زمینی، هوایی و دریایی این کشور خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *