جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

خودروسازان به بهانه‌های واهی خودرو انبار می‌کنند

شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 691269
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: انبار خودرو در پارکینگ‌های سایپا و ایران خودرو به بهانه‌های واهی نشان دهنده ضعف و نا‌توانی وزارت صمت در اعمال وظایف خود است.
خودروسازان به بهانه‌های واهی خودرو انبار می‌کنند
به گزاش حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان به بهانه‌های واهی خودروها را در پارکینگ‌ها نگهداری می‌کنند که این خود به ملتهب شدن بازار این صنعت کمک می‌کند، گفت: انبار هزاران خودرو در پارکینگ شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به بهانه کمبود قطعه در حالی که این خودرو‌ها تنها دستمال کاغذی، آئینه و .. ندارند، نشاندهنده  ضعف و نا‌توانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اعمال نظارت و وظایف قانونی خود است.

وی ضمن انتقاد از مدیریت بازار خودرو از سوی دستگاه‌های متولی، ادامه داد: بازار خودرو در دست دلالان و واسطه‌هایی است که تنها به دنبال منافع نامشروع خود هستند که ضروریست برای ساماندهی این بازار دست واسطه‌ها را از بازار خودرو کوتاه کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برخی از مدیران در این صنعت نیز مجری دستورهای همین دلالان و واسطه‌ها هستند، ادامه داد: متاسفانه وزارت صنعت،  معدن و تجارت صرفا نظاره‌گر و تماشاگر است و اقدام موثری برای ساماندهی و کاهش قیمت خودرو انجام نمی‌دهد.

حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه لازم است تا وزارت صنعت و معدن در جهت ساماندهی بازار خودرو برنامه مناسب ارائه و اقدام لازم را انجام دهد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با طرح این سوال که تعیین قیمت خودرو با کدام شاخص منطقی و علمی در کشور صورت می‌گیرد؟ گفت: سوال که پیش می‌آید این است که نقش نظارتی و حاکمیتی وزارت «صمت»در تعیین قیمت خودرو چیست؟ که شاهد چنین وضعیت آشفته‌ای در این بازار هستیم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مجلس مصوبه ای داشت مبنی بر اعلام اسامی هیات مدیره های شرکت های تابعه شرکت های خودرو ساز در سایتشان.... همشان پیچوندند
علی
Iran, Islamic Republic of
...