جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۰

موسسه خیریه سلبریتی ۲ تابعیتی؟/ چه شود؟!

شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 691265
سلبریتی‌ها و چالش‌های پیرامون کار‌های خیرشان در حادثه زلزله کرمانشاه هنوز هم گریبانگیر جامعه است و بخشی از پول‌هایی که به واسطه نام و شهرت این افراد به حسابشان ریخته شد، هنوز معلوم نیست به کجا رفته و در کجا هزینه شده است.
موسسه خیریه سلبریتی ۲ تابعیتی؟/ چه شود؟!
به گزارش جهان نيوز، تکلیف دو تابعیتی‌ها و چالش‌های پیرامون آن‌ها هم با یکی از بزرگ‌ترین اختلاس‌های تاریخ ایران «خاوری» دو تابعیتی گره خورده است؛ پرونده‌ای که دو تابعیتی بودن متهم آن موجب‌شده تا همچنان بی‌نتیجه مفتوح باقی بماند.

مؤسسات خیریه و گردش مالی ۴۰ هزار میلیارد تومانی‌شان در کشور و مجوز‌های پر ابهام و مجاورت فعالیت‌های این مؤسسات با تخلفاتی همچون پولشویی یکی از نگرانی‌هایی است که در تمام دنیا شانه به شانه کار خیر و مؤسسات خیریه حرکت می‌کند. حالا تصورش را بکنید یک سلبریتی دو تابعیتی وارد امور خیریه شود و مؤسسه خیریه راه بیندازد! این بدان معناست که سه ضلع مثلث ابهام، پولشویی، فرار مالیاتی و سوء‌استفاده از نام و شهرت را در اختیار دارد و هر لحظه ممکن است، یکی از اتفاقات ذکر شده برای چنین مؤسسه خیریه‌ای رخ دهد. حالا آنطور که همایون هاشمی نماینده مجلس و رئیس اسبق سازمان بهزیستی می‌گوید، اخیراً اخباری مبنی بر اینکه برخی از سلبریتی‌های دوتابعیتی اقدام به اخذ مجوز خیریه اقدام کرده‌اند، منتشر شده است. خبری که از هر زاویه‌ای بخواهیم تحلیلش کنیم به نگرانی می‌رسیم؛ نگرانی از استقبال مردمی به‌واسطه شهرت اینگونه افراد؛ نگرانی از سرنوشت پول‌هایی که به نام کار خیر در حساب اینگونه افراد می‌رود؛ نگرانی از دو تابعیتی‌بودن و غیرقابل پیگرد بودن تخلفات احتمالی این افراد و در نهایت یک نگرانی جدی دیگر نیز وجود دارد.

این نگرانی هم با عنایت به سوابق سیاسی کاری‌های برخی چهره‌ها مطرح می‌شود؛ سلبریتی‌هایی که به نوعی به پیاده نظام و مهره نفوذ برخی جریان‌های سیاسی هدایت شده از خارج از کشور تبدیل شده‌اند و فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی به جای آنکه در راستای تقویت اعتماد و همبستگی اجتماعی باشد با تأکید بر بزرگنمایی ضعف‌ها و کاستی‌ها بذر ناامیدی و یأس در جامعه می‌پاشند. اهداف سیاسی برخی خیریه‌ها هم بر کسی پوشیده نیست و خیریه‌ای که از سوی یک سلبریتی دو تابعیتی اداره شود به شکلی جدی‌تر می‌تواند در معرض چنین شرایطی قرار گیرد. در کنار تمام این‌ها آنطور که هاشمی می‌گوید، ورود دوتابعیتی و اخذ مجوز از سوی آن‌ها برای فعالیت مؤسسات خیریه خلاف قوانین و مقررات است. این نماینده مجلس قول ورود جدی مجلس به این ماجرا را می‌دهد و تأکید می‌کند: «اجازه ورود این افراد به مؤسسات را نمی‌دهیم.» بنا به تأکید وی مجلس با سازمان‌های که اقدام به صدور مجوز کنند، برخورد خواهد کرد.
 
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سال 82 بم زلزله شد و خیلی از سیاسیون حساب بینالمللی باز کردند امثال شیرین عبادی بعدش هم فرار. سرپل ذهاب هم سلبریتی ها همونطور. حالا متوجه میشیم چه کسایی علیه کمیته امداد امام جو سازی میکردند. مردم دیگر گول نمیخورند.
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگه گول همچین حرفایی رو نمیخورن.....
Iran, Islamic Republic of
دوتابعیتی ها نباید اجازه فعالیت سیاسی و فرهنگی داشته باشن. اینها سربازان کشوری دیگر هستند
Iran, Islamic Republic of
اینا اول به وطن پشت کردن بعد تابعیت دیگری گرفتند
Iran, Islamic Republic of
شما اول مشکل مدیران و وزیران و نمایندگان مجلس و استانداران را حل کنید که یک پایشان ایران است و یک پایشان دول متخاصم اروپایی و آمریکایی برای دید و بازدید نوردیده ها بعد به فکر مشکل سلبریتی های دوتابعیتی باشید. !!!!!
Iran, Islamic Republic of
موسسه خیریه ای که با نام کمک به کودکان سرطانی به یکی از بزرگترین موسسات کشور تبدیل شده پای ثابت مراسم های کنسرت و جشنواره هاو مراسم های پرزرق و برق است و در هرجایی که فکرش را بکنید صندوقی علم کرده و در خارج از کشور به سیاه نمایی و جذب اعانه مشغول است و البته که در خارج از کشور جذب چندانی ندارد و هدف البته پخش همان تبلیغات و تیزرهای سیاه در آنجاست و در هدف اعلامی هم ابهام وجود دارد! چه بسیار جذب کمک های نقدی و چه بسیار کودک دردمند درمانده! و البته فضاحت به بار آمده از سوی مشاهیر در جذب کمک برای زلزله زدگان را دیدید. پس حالا علت تخریب نهاد کارایی مثل کمیته امداد امام خمینی(رضوان الله علیه) را درک خواهید کرد
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
بله ما ببو هستيم عزيزان الان همه چيز دلاره حرف اول و اخر را ميزند...!!!
Iran, Islamic Republic of
دايي و زيبا كلام در هاله اي از ابهام پولها كجا رفت دادستان كجائيد
Iran, Islamic Republic of
نگرانی نداره برادر من. بهشون مجوز ندین. تو فرایند سیل دیدین که اصلا ظاهر نشدن جون حسابهاشون مسدود میشد. اونجا باید دست به بیل میشدن. تو زلزله چون حسابهاشون مسدود نبود همشون ندای وا مصیبتا سر میدادن. راه کارش فقط ندادن مجوز هست.