شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

سردار حاجی‌زاده: «امنیت‌ملی» خط قرمز ایران است

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 691228
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: برخی قطعات لاشه پهپاد آمریکایی در آب‌های سواحل کوه مبارک پخش شده بود و برخی قطعات سنگین نیز غرق شده است.
سردار حاجی‌زاده: «امنیت‌ملی» خط قرمز ایران است
به گگزارش جهان نيوز، سردار «امیرعلی حاجی زاده» درباره سرنگونی پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» ​ آمریکا توضیحات مشروحی را ارائه داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم تروریستی آمریکا که ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از پایگاه الظفره در نزدیکی ابوظبی امارات به پرواز درآمده بود و بعد از طی مسافت طولانی، قریب ساعت ۴ بامداد وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت قرار گرفت و سرنگون شد.

وی افزود: امروز بقایای این هواپیمای جاسوسی را به تهران منتقل کردیم. این بخش‌ها در محدوده آب‌های سرزمینی ما به صورت شناور روی آب قرار گرفته بودند و ما با قایق‌هایمان، این بخش‌ها را به محدوده خاکی کشور و سپس به تهران منتقل کردیم.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه در دو مرحله و چندین نوبت به این هواپیما اخطار داده شد، عنوان کرد: این هواپیمای بدون سرنشین سیستم‌هایی دارد که موقع تماس، اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛ آن‌ها پاسخی ندادند. آخرین بار توسط قرارگاه پدافند در ساعت ۳:۵۵ اخطار داده شد و وقتی که از آب‌های سرزمینی ما دور نشدند، ساعت ۴:۰۵ آن را سرنگون کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: «امنیت ملی» خط قرمز ایران است و ما اجازه نخواهیم داد سرزمین‌مان جولان‌گاه کشور‌های فرامنطقه‌ای و دشمنان باشد.

در ادامه تصاویر لاشه پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» ​ آمریکا را مشاهده می‌کنید.

توضیحات سردار حاجی‌زاده درباره سرنگونی پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک»​ آمریکا
توضیحات سردار حاجی‌زاده درباره سرنگونی پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک»​ آمریکا

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حرف دبیرکل سازمان ملل دیگر چه اعتباری دارد؟
چه کسی دردنیا باور می کند دبیرکل سازمان ملل نگران تشدید مناقشات درخلیج فارس است.
دبیرکل اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات وحشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و متحدانش درسراسرمنطقه خاورمیانه سکوت نمی کرد.

نگرانی سازمان ملل از تشدید مناقشات در"خلیج فارس"
سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی درباره خطر وخامت اوضاع در منطقه خليج فارس در پي سرنگوني پهپاد متجاوز آمريكايي در آسمان ایران تاكيد كرد جهان نمي تواند يك مناقشه جديد را در خليج فارس تحمل كند.
تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵