پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۷
۴۱
ارزیابی ویژه از یک موفقیت بزرگ ضد جاسوسی

ابعاد دستاورد جدید فوق‌ سری امنیتی جمهوری اسلامی/ آبروی سازمان "سیا" چگونه در اختیار وزارت اطلاعات ایران قرار گرفت؟

پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 691088
یک دستاورد فوق‌سری نیز می توان برای این موفقیت‌بزرگ اطلاعاتی برای جمهوری‌اسلامی ثبت‌کرد که شاید بتوان گفت ایران جز محدودترین کشورهای‌دنیا است که این دستاورد فوق‌سری اطلاعاتی را اینک در اختیار‌دارد
ابعاد دستاورد جدید فوق‌ سری امنیتی جمهوری اسلامی/ آبروی سازمان "سیا" چگونه در اختیار  وزارت اطلاعات ایران قرار گرفت؟
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: بهمن ماه سال 97 پایگاه خبری و تحلیلی جهان نيوز، با انتشار یک ارزیابی ویژه به ابعاد جذب یک عضو سابق دایره ضدجاسوسی نیروی ارتش آمریکا به سرویس اطلاعاتی ایران و آثار دستیابی به اطلاعات فوق محرمانه خانم «الفرد ویت» پرداخت. این یادداشت که همان زمان با بازتاب خوبی در رسانه‌های داخلی  و حتی در برخی رسانه های فرامرزی کشورمان مواجه شد، تاکید داشت که ایران توانسته به یک شبکه بزرگ جاسوسی آمریکا ضربه وارد کند و این اقدام ثابت کرده است که ایران توان بدست آوردن اطلاعات از لایه‌های به شدت کنترل شده در فضای اینترنت را در اختیار دارد.

این در حالیست که اخیرا، مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از انهدام بزرگترین شبکه جاسوسی آمریکا در حوزه سایبری در عرصه بین المللی خبر داد. گرچه به زودی اخبار جدیدی از این موفقیت اطلاعاتی به صورت رسمی منتشر می شود، ولی ارزیابی های اولیه از ابعاد مختلف یک موفقیت فوق راهبردی جهانی اطلاعاتی برای ایران خبر می دهد. دراینباره بیشتر بخوانید:

یک: آنچه مسلم است شناسایی و انهدام بزرگترین شبکه جاسوسی آمریکا در حوزه سایبری در عرصه بین المللی از یک رخنه و نفوذ اطلاعاتی صورت گرفته است. یعنی نهاد اطلاعاتی ایران از کوچکترین روزنه امنیتی توانسته بخش وسیعی از اطلاعات پنهان و شناسایی شبکه جاسوسان حرفه ای مرتبط با سازمان سیا را را بدست آورد. تفسیر دقیق این مساله این است که کارشناسان وزرات اطلاعات، یک مدیریت فوف حرفه ای اطلاعاتی گام به گام از کشف یک سرنخ تا رسیدن به شبکه بزرگ اطلاعاتی را به نمایش گذاشته اند. براساس آنچه رسما اعلام شده، کلاس این مدیریت ابعاد جهانی دارد، چون شبکه مویرگ سایبری آمریکا در سطح جهان ضربه خورده است. اما یک نتیجه اطلاعاتی فوق العاده ارزشمند نیز می توان از این فرآیند، بدست آورد؛ وقتی وزارت اطلاعات توانسته با یک سرنخ کوچک ضربات سهمگین اینگونه ی به سازمان سیا وارد کند، اینک با وجود در اختیاز داشتن اطلاعات وسیع باید منتظر ضربات سهمگین تر از این نیز در آینده و به صورت متعدد بود.

دو: شبکه جاسوسی آمریکا پس از ضربه اطلاعاتی ایران نیازمند یک خانه تکانی اساسی و خارج کردن وسیع جاسوسان از کشورهای متعدد دنیا شده است. بنابراین این شبکه از درون متلاشی شده و نه امکان حذف همه عناصر آن وجود دارد و نه اعتماد به همه آن! اینک مدیران سازمان سیا دقیقا نمی دانند که چند لایه شبکه آنها ضربه خورده و کدام  لایه ها از بین رفته اند. این مساله به خوبی نشان می دهد که سازمان اطلاعاتی آمریکا در چه برزخی قرار گرفته است. سربسته نیز می توان به این موضوع اشاره کرد که محتمل ایران صاحب یک شبکه نفوذ دائمی در بخش های سایبری سازمان سیا و شبکه جاسوسی ایلات متحده شده است.

سه: اساسا اقدامات ضدجاسوسی در دنیا اینک بدون توانمندی فنی بالا به سرانجام مطلوبی نمی رسد.  همچنانکه نفوذ ایران به لایه های پنهان اینترنتی مرتبط با بخش جاسوسی سازمان سیا توانمندی فنی بالایی را  می‌طلبیده است. یعنی متخصصین امنیتی و سایبری ایران توانسته اند به حیات خلوت امنیت دنیا که به نوعی در انحصار آمریکا بوده، نفوذ کنند.  این را همه اضافه کنید که آمریکا در سالهای اخیر در حوزه اطلاعاتی به شدت سایبرمحور شده است و ایران در واقع یکی از ستون های نظام جدید اطلاعاتی آمریکا را دچار ویرانی عجیبی کرده است.

چهار: بر اساس آنچه گزارش رسمی منتشر شده وزارت اطلاعات، ایران یک همکاری بین اللملی گسترده برای ضربه جهانی به سرویس اطلاعاتی آمریکا با متحدین خود در نقاط مختلف دنیا داشته است . اطلاعات و اشراف ایران به قدری درباره این شبکه جهانی اطلاعاتی دقیق بوده است که بخشی از جاسوسان آمریکایی بر اساس اعتماد به این اسناد در کشورهای مختلف دنیا اعدام شده اند. اما نکته جالب تر این است که ایران در این همکاری به نوعی نقش راهبر و هدایت کننده سرویس های همکار را نیز برعهده داشته؛ این قسمت ماجرا برای همه کسانی که در سالهای اخیر عملکرد جامعه اطلاعاتی ایران را رصد و پیگیری می کنند، خبر هیجان انگیزی محسوب می شود. اینک وزارت اطلاعات ایران در نقطه ای از اطلاعات سایبری قرار گرفته است که دیگر سازمان های اطلاعاتی همسو و حتی رقیب نیازمند اخبار و تحلیل های آن هستند. این نیازمندی اطلاعاتی به ایران در آینده نزدیک، با فواید بین المللی و طبیعتا دستاوردهای امنیتی بیشتری نیز  برای کشورمان به همراه خواهد شد. منجمله اینکه ایران می تواند با استفاده از این نیازمندی معامله‌های خوبی اطلاعاتی راجع مخالفین خود در سرتاسر دنیا با سرویس‌های مختلف داشته باشد.

پنج: اما یک دستاورد فوق سری نیز می توان برای این موفقیت بزرگ اطلاعاتی برای جمهوری اسلامی ثبت کرد که شاید بتوان گفت ایران جز محدودترین کشورهای دنیا است که این دستاورد فوق سری اطلاعاتی را اینک در اختیار دارد. این دستاورد فوق سری نیز شناسایی روش‌های جدید جاسوسی سازمان «CIA» است. تسلط بر روش‌های جاسوسی محرمانه سیا، یعنی ایران  در مواجه با این سازمان اطلاعاتی  که بارها برتریش  بر دیگر سازمان پیشرفته جاسوسی کشورهای دیگر همچون آلمان و انگلیس نیز ثبت شده، به یک نقطه مطلوب مهار و آسیب ناپذیری رسیده است.

*مدیر مسئول جهان نيوز
آدرس کانال:
t.me/madi_jahantighi
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خلیج ایران بجای خلیج فارس
Iran, Islamic Republic of
متن : ایران صاحب یک شبکه نفوذ دائمی در بخش های سایبری سازمان سیا و شبکه جاسوسی ایلات متحده شده است.
فکر نمی کنم آمریکا اینقدر که شما نوشتید دست بسته و احمق باشه که اجازه نفوذ دائمی را در شبکه های جاسوسی خود به ما بدهد
Denmark
آمریکا احمق نیست ولی ایران اونقدر قوی شده که زده رو دست این قدرت برتر.
دست مریزاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.. یادت باشد، «خلیج فارس» به قدمت تاریخ چند هزار سالة ایران. با این اسم‌گذاری‌ها نمی‌توانی خودت را موجه نشان دهی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امثال شما دوست عزیز هستید که همچنان باور دارید از پهلوان تو خالی هنوز چیزی باقی مانده
بابا اونا خودشون فهمیدند ذر حال فروپاشی و فرو ریختن هستند ،گویا شما هنوز نفهمیدی
Iran, Islamic Republic of
الان این کارا که کردین و ما سر در نمیاریم آیا تاثیری در قیمت خودرو دارد؟ آیا فقر و بیکاری را کم میکند؟ و هزاران آیای دیگر. یا این که فقط همان امنیت کذایی را نصیبمان میکند؟!
sms
Iran, Islamic Republic of
اگر جاسوسان دشمن که عامل بسیاری از نابسامانی‌ها هستند شناسائی شده‌اند، به نظر شما تأثیری بر وضعیت کشور و حل مشکلات آن ایجاد نمی‌شود؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همین امنیت کذایی اگه نباشه که اونوقت شما نمیتونستی به جای اینکه دغدغه جان و ناموستو داشته باشی
دغدغه قیمت پراید و... داشته باشی
اینا نشون دادن کارشونو بلدن و خوب انجام میدن
بقیه بخشها هم باید اعتماد مردم رو به خودشون جلب کنن


راستی شما خودتون تو کاری که میکنی کم نمیذاری؟

از اونایی نباشیم که هیچ کاری واسه مملکتمون نکردیم واز همه هم طلبکاریم
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of

همه گرفتاری ما از آمریکا و جریان وابسته به اوست ....!!!!
Oman
یک سر برو عراق تا بفهمی ارزش این امنیت کذایی که میگی تو این منطقه چقدر هست. بعضی ها دیگر شورش را در آورده اند.
Iran, Islamic Republic of
پیامبر‌اکرم‌ صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ می‌فرمایند دو نعمت است که شکر آنها گزارده نمی‌شود ؛ یکی نعمت امنیت و دیگری سلامتی.

دوست محترم :
مگه امنیت کم چیزی هستش ؟!!!!!
قیمت خودرو پایین باشه ؛ فقر و بیکاری نباشه ؛ هر چیزی که شما بخواین داشته باشین ؛ اما امنیت نباشه بدرد می‌خوره ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
موسوی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ما با جماعتی مثل شما مواجه هستیم که نمیدونه هر چیزی جایگاه خودشو داره. حافظان امنیت جای خود , متولیان اقتصاد جای خود.!!!!!..
Iran, Islamic Republic of
صحیح می‌فرمایید هر چیزی جای خود داره ؛ در اولویت بندی همه‌ی مسائل کشور و زندگی امنیت در وحله‌ی اول هستش ؛ بدونِ داشتن امنیت چرخه‌ی اقتصاد نمی‌چرخه.

تا امنیت نباشه کشور ثبات نخواهد داشت و کشوری که ثبات و امنیت نداشته باشه هیچ پیشرفتی نخواهد کرد.

هررشدی ؛ هرتوسعه‌ای ؛ هرپیشرفتی و هرآرامش و آسایشی فقط در سایه‌ی امنیت به وجود میاد.

به نظر شما چرا آمریکا از دشمنی با ما
دست برنمیداره ؟!

چون می‌بینه با وجود چهل سال دشمنی ؛ تحریم ؛ توطئه‌ ؛ دسیسه‌ها ؛ تفرقه‌افکنی‌ها ؛ تروردانشمندانمون ؛ فتنه‌هایی که به پا‌کرده ؛ ما به پیشرفت‌ها و قدرت چشم‌گیری رسیدیم ؛ حالا اگه بخواد از دشمنی با ما دست برداره به چه جایگاهی در دنیا میرسیم ؟!!!!!

پس برای پیشرفت و اینکه چرخه‌ی اقتصادمون بچرخه نیاز به امنیت داریم ؛ کشوری که امنیت نداشته باشه یعنی هیچی نداره.
Iran, Islamic Republic of
.....
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
اون کسانی که این کار رو کردن در راستای امنیت کشور کار درست رو به نحو احسن انجام دادند
و اما گرانی و قیمتها و فقر و بیکاری رو باید از اونی پرسید که شعارش گوش فلک رو کر کرده بود ....!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حکیمانه بود
Turkmenistan
در هر عرصه ای که نترسیم و با اعتماد بنفسی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند ورود کنیم قطعا نتیجه غرور آفرین خواهیم گرفت . با تشکر از سربازان گمنام امام زمان علیه السلام .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بيشتر شبيه داستان هاي جيمز بانده ! جالبه روسيه و چين نتونستن ولي ما تونستيم عجب!!!
اگر اينقدر خفنيم چرا نتونستيم جلوي ترور دانشمندامون رو بگيريم؟؟...÷
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه هنوز کشفشان نکرده بودیم
در ضمن اینهمه که در مقابل تروریسم مقاومت کردیم وبه گروههای آنها ضربه زدیم را شما نشنیدی ؟
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
ترس ما این است که داستان اسب تروا برای ایران از طریق همین جاسوسان سایبری تکرار بشه
هرمز
Iran, Islamic Republic of
یه سوال ؟ وقتی ما همچین قدرت اطلاعاتی داریم ؛ چرا پس موارد اختلاس و دزدی از بیت المال رو نمی تونیم به موقع شناسایی کنیم تا از حیف و میل بیت المال و ضربه به اعتماد عمومی مردم به نظام جلوگیری کنیم ،...
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
چرا یه عده باطرح سؤالات حاشیه ای سعی دارن قدرت جمهوری اسلامی را نادیده بگیرن
بجای تشکر وقدر دانی نیش زبان زدن نا جوانمردی است
در ضمن حیف ومیل و اختلاس کار کسانی است که ما اونارو روی کار میاریم واین پیشرفت ها مربوط به نهاد های انقلابی است وربطی به دولت نامردان ندارد
Iran, Islamic Republic of
چون ما تو همه حوزه ها باید به دنیا رودست بزنیم ...به این میگن توسعه همه جانبه...!!
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Japan
...
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
پیروزی در عملیات ضد جاسوسی علیه آمریکا و همچنین سرنگونی پهپاد پیشرفته را تبریک می گویم....
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
خداقوت.برسربازان گمنام امام زمان(ع).این چشم اندازقابل تصوربود ایران وایرانی زیر سایه ولایت.جانشین امام غایب به یقین به این مراحل میبایست میرسید.احدی جرات چپ نگاه کردن به ایران اسلامی رانداشته ونخواهند داشت.جانم فدای رهبر
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
تبریک به امام زمان عج و سربازان‌ گمنامش در وزارت که دشمن را شکست داده اند
ممد
United States
دست شما درد نکنه...... واقعا عالی بود.....
اگر هدف شما حفظ نظام از آسیب است:
یک شبکه ی ضد اطلاعاتی هم برای رانت خواران و مختلسین نامرد راه اندازی کنید لطفا.....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
همه اینها قابل تقدیره. و نشان از زحمات شبانه روزی برای امنیت ایران اسلامی دارد. برایشان دعا می کنیم. اما یه نکته: این همه زحمت و گرفتاری از یکطرف و رهاسازی امورات به ویژه در عرصه اقتصاد و معیشت مردم و فشار بر دهکهای پایین درآمدی از طرف دیگر، ارزش کارهای سخت این تیپی رو به نظر مردم خوب نشان نمی دهد، به عبارتی مردم به دلیل دست و پنجه نرم کردن روزمره با شرایط معیشتی، از پرداختن و قدردانی از زحمات عزیزان بالاجبار غافل می شوند چون ذهنشون هی درگیر خوراک و اجاره و ... هست. خواهش می کنم این صلابت رو هم برای متلاشی کردن مافیای مرفهان بی درد مسئول و بی میل به ارزشهای انقلاب هم بکار ببرید....
هادی
United Arab Emirates
آفرین وباریکلا به نیروی های مخلص وگمنام
تورو خدا یکم به ادارجات دولتی سر بزنید شماکه دنیارو با کارهای خارالعادتون به حیرت وامیدارین .دل ملت رو با عدالتتتون شاد کنید .باتشکر
محمد
Iran, Islamic Republic of
من به این شغل می بالم خداقوت ان شالله منم یه روزی شغلم این باشع