پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۷

بن سلمان: دایه‌ام یک یهودی اوانجلیست بود

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 691071
رئیس یک سازمان صهیونیستی می‌گوید ولی‌عهد سعودی به او گفته است که دایه‌ای یهودی داشته و به همین دلیل هم یهودیان و هم مسیحیان را دوست دارد.
بن سلمان: دایه‌ام یک یهودی اوانجلیست بود
به گزارش جهان نيوز، ماه‌هاست که گزارش‌هایی از روابط نزدیک، اما پشت پرده «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود. او حتی چند بار با سران سازمان‌های صهیونیستی آمریکا دیدار کرده و در این دیدارها حتی مسئولیت ادامه مناقشه فلسطین را به گردن فلسطینی‌ها انداخته و مدعی شده است که رهبران فلسطین مانع «صلح» هستند.

در نمونه تازه‌ای از گزارش‌ها در مورد روابط ریاض و تل‌آویو، سران یکی از سازمان‌های صهیونیستی که با بن سلمان دیدار داشته، در یک سخنرانی از علاقه ولی‌عهد سعودی به رژیم صهیونیستی پرده برداشته و گفته است که علاقه ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی به رژیم صهیونیستی، بیشتر از بسیاری از یهودیان است.

«مایک اِوَنس» بنیانگذار و رئیس «مرکز میراث دوستان یهود» که یک آژانس صهیونیستی حامی تل‌آویو است، در نشست سالانه روزنامه «جروزالم‌پست» که هفته پیش در نیویورک برگزار شد، در مورد دیدگاه بن سلمان و بن زاید به رژیم صهیونیستی، گفت: «بگذارید یک لحظه برایتان از سران خلیج [فارس] بگویم. من با اغلب آن‌ها دیدار کرده‌ام، من با "ام‌بی‌زی" (ولی‌عهد ابوظبی) در امارات دیدار کرده‌ام، من با "ام‌بی‌اس" (ولی‌عهد سعودی) در عربستان دیدار کرده‌ام. می‌توانم یک چیز شگفت‌آور به شما بگویم. این رهبران، بیشتر از بسیاری از یهودیان، اسرائیل‌دوست هستند.»

به ادعای اونس، محمد بن زاید به او گفته است که در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، از واشنگتن برای مقابله با یک کشتی ایرانی درخواست کمک کرده، اما آمریکا این درخواست را رد کرده و نهایتا تنها با مداخله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است که واشنگتن این درخواست را پذیرفته است.
 
وی در ادامه صحبت‌هایش به ذکر خاطره‌ای از بن سلمان پرداخت و گفت ولی‌عهد سعودی به او گفته که دایه او یهودی بوده است.

اونس گفت: «می‌توانم به شما بگویم که زمانی که با ولی‌عهد سعودی دیدار کردم، به او گفتم نظرت درباره یهودیان چیست؟ و نظرت درباره مسیحیان چیست؟ "اوه، هر دوی آن‌ها را دوست دارم. بگو چرا؟ چون مادر من یکی از آن‌ها بود!"»

وی افزود: «گفتم "درباره چی صحبت می‌کنید؟"، او گفت "مدیر خانه پدر من، که مرا بزرگ کرد، یک یهودی اونجلیست اتیوپیایی بود." واو! می‌توانم به شما بگویم چیزهایی که ظرف دو ساعت و نیم از ولی‌عهد درباره اسرائیل شنیدم، آنقدر شگفت‌آور بود که باید کاخ سفید و نخست‌وزیر [اسرائیل] را در جریان می‌گذاشتم. اگر طرز فکر این مرد را بدانید، حتما سرتان سوت می‌کشد.»
به گفته اونس، ولی‌عهد سعودی به او گفته است که فلسطینی‌ها باید اسرائیل را الگوی خود قرار دهند و مانند اسرائیل باشند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به چشم‌انداز رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت میراث سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و نتانیاهو، «صلح بین پنج یا شش کشور خلیج [فارس] با دولت اسرائیل خواهد بود.»
 
وی افزود: «من در یک مراسم شام در کاخ سفید، این را به "جرد کوشنر" [داماد و مشاور ترامپ] گفتم، و گفتم در دوره دوم رئیس‌جمهور [این اتفاق می‌افتد]. او لبخند زد و گفت "چرا در دوره اول نه؟"»

اونس در بخش‌های دیگری از این سخنرانی به انتقاد شدید از اوباما پرداخت و او و جریان «چپگرا» را عامل تضعیف رژیم صهیونیستی توصیف کرد. وی در مقابل به شدت از سیاست‌های ترامپ تمجید کرد و گفت رئیس‌جمهور کنونی آمریکا دشمنان اسرائیل را «شر» می‌داند و با آن‌ها مقابله می‌کند.

اشاره بن سلمان به داشتن دایه‌ای یهودی در حالی است که گزارش شده وی ماه‌هاست که مادر تنی خود را در کاخی در نقطه‌ای نامشخص در عربستان سعودی تحت بازداشت خانگی قرار داده است. بر اساس گزارش چند ماه پیش شبکه «ان‌بی‌سی»، دلیل این اقدام بن‌ سلمان این است که نگران بوده است که مادرش مخالف برنامه‌هایش برای کسب قدرت باشد و با نفوذی که روی پادشاه دارد، شاید مانع از تحقق برنامه‌هایش شود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
القاعده ازسال 2001 تاکنون با مجوز رسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد یکی از دستگاه های دولت عربستان سعودی است.
Iran, Islamic Republic of
ریاض ازسال 2001 تاکنون با القاعده ارتباط داشته است و همچنان نیزادامه می دهد!
Iran, Islamic Republic of
عربستان فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
کمتر از 25 سال
Iran, Islamic Republic of
چه جالب

یزید هم مربیش یه زن یهودی بوده

اصلا یهودیا تو سلسله سفیانیان (بنی امیه) نفوذ داشتند

همشون هم دشمن اهل بیت بودند

لَعَنَ اللَّهُ بَنى اُمَیَّةَ قاطِبَةً
رر
Iran, Islamic Republic of
اي پدر سوخته! تو به همنوعت رحم نمي كني! چطور به يهودي و مسيحي علاقه داري!؟
Iran, Islamic Republic of
چون خودش یهودی است
Iran, Islamic Republic of
نسل کشی مسلمانان در فلسطین اشغالی را متوقف کنید
Iran, Islamic Republic of
ولی‌عهد سعودی به همراه رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت دریمن باید دردادگاه لاهه محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
دولت های تروریست ریاض و اشنگتن که سال 2011 جنگ داخلی را درسوریه شطه ور کرده بودند، طی یکی دو سال اخیربسیاری ازگروه های تروریستی مسلح تحت حمایت خود را از دست داده اند.
Iran, Islamic Republic of
جنگ هفت ساله در سوریه
در جنگ داخلی سوریه که در سال 2011 آغاز شد، طی 7 سال گذشته صدها هزار تن جان خود را از دست دادند. بیش از 5 میلیون نفر نیز مهاجرت کردند.
Iran, Islamic Republic of
سناتور آمریکایی: فروش تسلیحات به رژیم سعودی متوقف شود

تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵

ریچارد بلومنتال سناتور آمریکایی گفت به علت دست داشتن ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی باید فروش تسلیحات به این رژیم جنایتکار متوقف شود.
Iran, Islamic Republic of
سیاست های ولی عهد سعودی جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی شکست خورده است.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مثل یزید بن معاویه! .....
حسین
United Arab Emirates
تاریخ تکرار میشه ایا ما هم همون کارهای گذشتگان رو انجام میدیم
ممد
United States
یعنی تو خاندان آل سعود یک دایه ی مسلمان پیدا نمی‌شده؟؟ که رفته اند یهودی استخدام کرده اند؟؟!!! خیلی خ......
Iran, Islamic Republic of
قشنگ معلومه که شیر یک یهودی را خورده!
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سرت، چه با افتخار هم می‌گه، بیچاره حتما بجای شیر مادر، شیر خر بهت می‌داده که حالا تو این سن هنوز عین الاغ از سواری می‌گیرند.........