جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۰

حرفهای سردار سلامی پیامی به ترامپ و بولتون بود

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 691066
تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به ناتوانی رئیس جمهور آمریکا از تحلیل و تفسیر وقایع، از حرفهای سردار سلامی درباره موشک های ایران به عنوان پیامی به ترامپ و بولتون نام برده است.
حرفهای سردار سلامی پیامی به ترامپ و بولتون بود
به گزارش جهان نيوز، عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در رای الیوم آورده است: مصاحبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با مجله تایم هنگامی که وی ایران کنونی و قبل از آن را مقایسه کرد که دیگر مرگ بر آمریکا نمی گویند و اینکه ترامپ گفت که دیگر احتمال نمی دهد که چنین شعاری سر داده شود، اوج سادگی ترامپ را نشان می دهد. این سادگی که فقدان برداشت از شرایط میدانی را نشان می دهد برای ما دو موضوع را روشن می کند؛ اول اینکه ترامپ حرف جدیدی ندارد بزند و ثانیاً؛ ترامپ سبک متحدان عربش در خاورمیانه را برگزیده است که تهی است.

وی می‌نویسد: اگر حرفهای ترامپ و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را باور کنیم که سپاه پاسداران در ورای حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان بوده است؛ مفهومش این است که ایران از مرحله شعار به مرحله اجرا رسیده و این روند خطرناکی است که فهم آن برای رئیس جمهور آمریکا سخت است.

عطوان نوشت: ترامپ با این حرف‌ها خودش را محکوم می کند. هنگامی که می‌گوید ایران فعلاً ابتکار عمل در برخوردهای نظامی را دست گرفته است. با توجه به اینکه اجرای حمله به نفتکش‌ها بسیار با دقت و مهارت انجام شده است این باید برای آمریکا نگران کننده باشد. زیرا گروه مجری این حملات اثری از خود باقی نگذاشته است و بدون اینکه در منطقه شلوغ و پر از دوربین، دیده شوند و سالم به پایگاههای خود پس از حملات بازگردند و ماهواره ها و سیستم های نظارتی پیشرفته منطقه ای یا آمریکایی آنها را نبیند.

به گزارش فارس: این تحلیلگر معروف جهان عرب ادامه داد: اگر به ویدئویی که دولت آمریکا به عنوان نشانه دخالت ایران به آن استناد کرده است، توجه کنیم که شامل قایقی است که در حال جدا کردن مین منفجر نشده از بدنه نفتکش ژاپنی مورد هدف قرار گرفته است. این ویدئو نظریه سابق ما درباره دقت در اجرا را ثابت می کند. جدا کردن این مین به این سرعت و با دقت بدون ترس از انفجارش یا اینکه دوربین های نظارتی آنها را ببینند، گواه این است که تیم اجراکننده بسیار از حیث فناوری و اطلاعاتی از دشمن آمریکایی شان پیشرفته تر است و این واقعیت هولناکی است.

وی آورده است: تصمیم ترامپ در اعزام ۱۰۰۰ نظامی آمریکا به منطقه برای تامین امنیت ناوهای آمریکایی اقدامی سمبلیک و بدون ارزش نظامی است و گواهی بر واکنش انتقام جویانه قریب الوقوع نمی دهد و در مقابل اگر به تهدید ایران برای از سرگیری غنی سازی اورانیوم به میزانی که به بیست درصد برسد و افزایش مقدار مجاز از ۲۷ ژوئن جاری، نشان دهنده است آنکه آماده پذیرش وضع کنونی یعنی ادامه تحریم ها نیست.
0
عطوان با اشاره به موضع گیری سردار سلامی در عصر روز گذشته مبنی بر اینکه موشک های بالستیک ایران قادر به هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی و تغییر معادله و موازنه قوا هستند، نوشت: این حرف‌ها تصادفی یا لغزش زبان نیست و پیام عامدانه به ترامپ و جان بولتون مشاورش که فعلاً سکوت کرده، است. امور غافلگیر کننده آتی شاید خطراتش در مقابل حمله به نفتکش‌ها ناچیز باشد. ایران ترسی ندارد و هرگز نمی پذیرد که ملتش به سبب گرسنگی بمیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حمله تروریستی به دو نفتکشی ژاپنی 23 خرداد 98 درخلیج عمان توسط آمریکا و متحدانش صورت گرفته است.
Iran, Islamic Republic of
دریای عمان
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی دشمن مشترک ایران و عراق است.
عربستان سعودی دشمن مشترک ایران و سوریه است.
عربستان سعودی دشمن مشترک ایران و لبنان است.
عربستان سعودی دشمن مشترک ایران و قطراست.
Iran, Islamic Republic of
حمله به نفتکش ژاپنی در دریای عمان، توسط مین دریایی مشابه مین‌های آمریکایی صورت گرفته است.
که حمله به نفتکش ژاپنی در دریای عمان با استفاده از مین دریایی مشابه مین‌های آمریکایی صورت گرفته است.
که حمله به نفتکش ژاپنی ناشی از انفجار مین دریایی شبیه به مین‌های آمریکایی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
حمله به نفتکش ها کار آمریکا بود
که آمریکا درحمله به نفتکش ها درخلیج عمان دست داشته است.
Iran, Islamic Republic of
حمله به نفتکش ها کار دولت آمریکا بود
دولت آمریکا پنجشنبه هفته گذشته (۲۳ خرداد/۱۳ ژوئن) در ماجرای انفجار دو نفت‌کش ژاپنی در دریای عمان دست داشته است
Iran, Islamic Republic of
آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی درحمله تروریستی نفتکش ها ژاپنی در دریای عمان دست داشتند.
Iran, Islamic Republic of
سیاست های دولت آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی شکست خورده است.
Iran, Islamic Republic of
سیاست های آمریکا جنایتکار شماره یک در افغانستان شکست خورده است.
سیاست های آمریکا جنایتکار شماره یک در عراق شکست خورده است.
سیاست های آمریکا جنایتکار شماره یک در لیبی شکست خورده است.
سیاست های آمریکا جنایتکار شماره یک در سوریه شکست خورده است.
سیاست های آمریکا جنایتکار شماره یک در یمن شکست خورده است
آمریکا در پی پوشاندن شکست سیاست‌های 18 سال گذشته خود در افغانستان و منطقه است.