کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار واقعی قربانیان جنگ یمن فاش شد

29 خرداد 1398 ساعت 16:04

اطلاعات جدیدی که درباره جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن به دست آمده است، شمار کشته شده‌های این جنگ را بیش از ۹۱ هزار نفر اعلام کرده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، پروژه گردآوری اطلاعات مکانی و رخدادهای درگیری‌های مسلحانه (ACLED) در آمار جدید خود، که پس از تکمیل گزارش نخستین ماه‌های جنگ یمن در سال 2015 ارائه کرد، اعلام کرده است تاکنون در جنگ داخلی یمن دست‌کم 91 هزار و 600 نفر کشته شده‌اند.

این موسسه غیردولتی، در گزارش خود که امروز- چهارشنبه- منتشر شده، اعلام کرده است که جنگ به سرکردگی ائتلاف متجاوز سعودی با انصار الله یمن به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر از حدود 11 هزار و 700 نفری است که در نتیجه حمله مستقیم به غیرنظامیان جان‌شان را از دست داده‌اند.

طبق گزارش این موسسه، طی سال جاری میلادی بیش از 11 هزار و 900 نفر در یمن کشته شده‌اند. این رقم در سال 2018، 30 هزار و 800 نفر بود که بالاترین رقم تلفات تاکنون محسوب می‌شود. این رقم شامل افرادی که بر اثر فجایع انسانی ناشی از جنگ، به ویژه قحطی، جان‌شان را از دست داده‌اند، نمی‌شود.

رژیم سعودی از ماه مارس 2015، با تشکیل ائتلافی متشکل از رژیم‌های مرتجع عربی، از جمله امارات، جنگ ویرانگری را علیه یمن آغاز کرد. تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حلی جهت پایان دادن به این جنگ، که قربانیان آن عمدتا غیرنظامیان است، تا کنون بی‌نتیجه مانده است.


کد مطلب: 691064

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/691064/آمار-واقعی-قربانیان-جنگ-یمن-فاش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com