کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هزینه های هنگفت مخالفان برای ترور مادورو

29 خرداد 1398 ساعت 15:47

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد یکی از قانونگذاران مخالف دولت مبالغ هنگفتی را به منظور ترور نافرجام او در اوت گذشته به سرقت برد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت یکی از چهره‌های مخالف او اقدام به سرقت مبلغ هنگفتی برای تخصیص به ترور نافرجام او در ماه اوت کرده است.

رئیس جمهور قانونی ونزوئلا در یک مراسم نظامی در کاراکاس گفت: امروز ما می‌دانیم که چگونه این (برنامه) برای ترور در کلمبیا آماه شد و چه کسی آن را تامین مالی کرده است.
مادورو افزود عملیات ترور او چندین میلیون دلار هزینه در برداشت و صحبت‌هایی درباره صرف ۲۰ میلیون دلار برای این برنامه مطرح است. او همچنین گفت این مبلغ ناپدید شده است، زیرا توسط جولیو بورژس، قانونگذار مخالف به اینکار تخصیص یافت.

در ماه اوت سال گذشته میلادی، یک هواپیما‌های بدون سرنشین که حامل مواد منفجره بود، وارد محل سخنرانی مادورو شد و قصد ترور او را داشت که توسط یکی از محافظان وی هدف قرار گرفت و پس از برخورد با یک آپارتمان منفجر شد. این حادثه زمانی رخ داد که تلویزیون ونزوئلا در حال پخش زنده مراسم سخنرانی مادورو در جمع نظامیان این کشور در کاراکاس بود و رئیس‌جمهور ونزوئلا را مجبور به ترک محل سخنرانی کرد. در این حادثه آسیبی به مادورو نرسید و تنها سخنرانی او بود که نیمه‌کاره رها شد، اما ۷ تن از نیرو‌های گارد ملی در جریان این حمله زخمی شدند.

خورخه رودریگز، وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا، در آن زمان اعلام کرد نیرو‌های امنیتی این کشور سه پهپاد مورد استفاده برای ترور نافرجام نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، را منهدم کردند. 

بحران سیاسی فعلی در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت. مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. 


کد مطلب: 691062

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/691062/هزینه-های-هنگفت-مخالفان-ترور-مادورو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com